Napisane przez: torlin | 09/01/2009

Rafał, syn Jacka

malczewski-rafal-poludnie

Strasznie ciężko mi się wprzęc w co trzydniowe pisanie notek (co ciekawe, w Wielkim Słowniku Ortograficznym nie ma wyrazu „wprzęc”, tylko „wprząc” – a mnie lepiej brzmi „wprzęc” i dla mnie to nie jest to samo).

Rafał Malczewski, syn Jacka, zawsze był malarzem miłym mojemu sercu, i to z trzech równoważnych powodów (w związku z tym nie ma „po pierwsze”, „po drugie”, „po trzecie”):

– malował Polskie Tatry,

– malował w cudownej dla mnie stylistyce Międzywojnia,

– u mojej Mamy przed wojną wisiały cztery obrazy Rafała Malczewskiego „Cztery pory roku” – przedstawiające ten sam widok tatrzański – dlaczego w panice wyprowadzając się po klęsce powstańczej z Warszawy wzięła tylko „Zimę” – nie potrafiła nigdy wyjaśnić.

Dla mnie Rafał Malczewski ma trochę z prymitywisty, trochę z kubizmu, trochę z futuryzmu.

http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Malczewski_R/Index.htm

Grzesiu!

Znowu straciłem kontakt z Twoim blogiem, nie mogę się zalogować

Responses

  1. W bólu i cierpieniu tworzyć będziesz, aby tym większe zadowolenie odbiorcom nieść…
    To leciutko napisawszy, pozdrawiam serdecznie 🙂

  2. No dobra, to jaka jest różnica między wprzęc” a „wprząc”? 😉

  3. ę -> ą 😀

    wprzęc jest bardziej prymitywistyczno-futurystyczne 🙄

  4. Taka, jak między „zaprzęg” i „zaprząg”? 😉

    P.S. Torlin, co trzy dni? Ja mam problem z trzema tygodniami 🙂

  5. Mamy w zbiorach ostrołęckiego muzeum akwarelę Rafała Malczewskiego . Oprawiałem temi ręcami 🙂

  6. Rafała pamiętam i dobrze wspominam, ale nie z pejzażu tatrzańskiego, tylko przemysłowego obrazu fragmentu mojego miasta wystawionego w Muzeum Śląskim w Katowicach. Jakoś to, co lokalne, jest mi bliższe 😉

  7. Witam, ja w sprawie ostatniego zdania:) tylko, nie mam pojęcia dlaczego?
    Może coś z hasłem nie tak?
    Weź się najwyżej skontaktuj:

    http://tekstowisko.com/contact

    P.S. W ogóle sorry za prywatę, ale informuję, że biorę udział w konkursie blog roku w kategorii „kultura”, naprawdę:), jakby ktoś chciał zagłosować, dochód ma iść na cele charytatywne,to będę bardzo happy:-)
    Szczegóły tu:

    http://tekstowisko.com/tecumseh/58199.html

    Pozdro i sorry, że nie na temat, ale dopisek mnie sprowokował.

  8. Grzesiu i Wachmistrzu – melduję o wykonaniu zadania, każdy z Was dostał mój głos.
    Marku!
    Zazdroszczę Ci, dla mnie praca konserwatora obrazów jest jednym z najbardziej fascynujących zawodów.
    PAKu!
    To ten?
    http://www.muzeumslaskie.pl/zbiory/zbiory_sztuka_2.htm
    Grzesiu!
    Napisałem prośbę.
    Zeen, Quake, Hoko, Komerski – 🙂

  9. Ten! Muzeum Śląskie ma mało dzieł, choć za to całkiem dobre.


Skomentuj

Kategorie

