Napisane przez: torlin | 19/01/2009

Piosenki z filmów

Bardzo rzadko w ten sposób postępuję, ale w drodze wyjątku dam po prostu link do strony.

http://www.infomuzyka.pl/Muzyka/1,83570,6168947,Najbardziej_rozpoznawalne_piosenki_z_polskich_filmow.html

To jest ich propozycja, ale mnie podoba się tyle innych piosenek. Może spróbuję – zakochany jestem w wokalizie w filmie „Chudy i inni”, przez całe życie myślałem, że jest to Wanda Warska, zajrzałem do Filmu Polskiego i ku mojemu okazało się, że jest Sośnicka. W You Tube jest tylko półtorasekundowy fragment, to nie dawałem.

Bardzo lubię głos Fettinga z wielu filmów (że o Pancernych nie wspomnę), ale króluje oczywiście „Prawo i pięść”

http://pl.youtube.com/watch?v=fLDqzGV2aZI

Jednym z moich ukochanych filmów „spokojnych i radosnych” jest „Małżeństwo z rozsądku” Barei, jest tam wiele cudownych piosenek, w Youtube jest tylko „W powietrzu wyrzeźbiłem Twoją twarz”

http://pl.youtube.com/watch?v=mI57Wcr-B6k

W przedwojennych filmach jest mnóstwo cudownych piosenek, ale najbardziej lubię Bodo w filmie „Piętro wyżej”

http://pl.youtube.com/watch?v=2xlKRtF9FkE




Responses

  1. No dobrze, to ja dorzucę jeszcze film „Zapomniana piosenka” Nie dość, że Żabczyński tam wyśpiewał „Już nie zapomnisz mnie” to jeszcze Jadzia Andrzejewska ze swoim „Ach, jak przyjemnie”

    A skoro już użyłem słowa wyśpiewał, to zacytuję inną wielką piosenkę polskiego filmu: „Hej młody junaku smutek zwalcz i strach bo już na tym piachu za czterdzieści lat przebiegnie z pewnością jasna, długa prosta, szeroka jak rzeka trasa łazienkowska … i z brzegiem zepnie drugi brzeg, na którym twój ojciec legł … la la la la lala…”

  2. Dla mnie numerem jeden na zawsze pozostanie „Prawo i pięść”. W dodatku samodzielnie nauczyłem się tego pukania na gitarze i łamałem serca niewieście.

  3. I obaj zapomnieliśmy o absolutnym klasyku

  4. Coś mi dźwięk siada, więc nie posłucham 😦

    Ale liście się oberwało straszliwie od czytelników — poniekąd słusznie, bo wybór jest bardzo dowolny.

  5. Pewnie, że słusznie – nawet „Czterdziestolatka” nie było.. – chyba, że seriale odpadają…

  6. komerski:
    Nie bardzo, skoro jest „Motylem jestem”. Po prostu trudno zrobić taką listę.

  7. Ballada z filmu „Prawo i pięść” oczywiście wymiata 😀 Tekst Osieckiej + muzyka Komedy = bardzo udana piosenka 😎

  8. Taka fajna zabawa. Tak po prawdzie „Motylem jestem…” jest filmem, a nie serialem, a „Czterdziestolatek” był serialem, a nie filmem. Przypomniało mi się też klasyczne (oprócz piosenki tytułowej)
    http://pl.youtube.com/watch?v=cmBfc-35a3E
    Quake’u!
    Chapeau bas dla Komedy, był znakomity, ale dla mnie królem muzyki filmowej był „Duduś” Matuszkiewicz. Miał tak straszną ilość znakomitych kompozycji, piosenek i filmów, że postawiłem dać link do Filmu Polskiego, bo to po prostu nie było sensu przepisywać.
    http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/11258

  9. Sentymentalny Torlin… 🙂
    Ale się nie przejmuj, wszyscy tak mają, tylko niektórzy się nie przyznają 😆

  10. http://kirry.wrzuta.pl/audio/aGaY7x5kqG/bohdan_lazuka_-_milosc_zle_humory_ma

    to tez z malzenstwa.

    Pozdrawiam

  11. Witam Cię Wando TX serdecznie


Skomentuj

Kategorie

