Napisane przez: torlin | 17/09/2010

Moja Emma

Ja już tyle razy mówiłem i pisałem o muzyce, która mi się podoba, a jak już chyba wszyscy wiedzą, szczerze mówiąc jestem renesansowy w swych miłościach. Jednak obok jazzu, muzyki poważnej na poważnie i ciężkiego rocka uwielbiam – ja to nazywam – Dobrym Popem Muzyki Poważnej.

„Spente le Stelle” – najpopularniejszy.

http://www.youtube.com/watch?v=v66JFjwgxIo&feature=related

Tak jak napisałem u Grzesia najsłynniejszym przedstawicielem tej kategorii jest Andrea Bocelli ze swoim „Time to Say Goodbye”, ale moją ulubioną wykonawczynią nie jest André Rieu, Sarah Brightman czy Dana Doidge.

http://www.youtube.com/watch?v=lt4kEpUeUT0

Ja uwielbiam głos Emmy Shapplin. Jej największą płytą jest „Carmine meo”, a sama wykonawczyni mogłaby się znaleźć we wpisie Logosa Amicusa o zbuntowanych wokalistkach ze szkolonym głosem. Ja oczywiście dałem w linkach adresy do tych trzech wielkich wykonawczyń, aby, jeżeli ktoś chce, to żeby sobie posłuchał konkurencji.

http://www.youtube.com/watch?v=kFB31AxQ19M&feature=related

Daję do posłuchania cztery największe utwory z tej płyty z 1997 roku, którą mam w oryginale, z czego jestem niesłychanie dumny, ale największy z najpopularniejszych jest oczywiście „Spente le Stelle”.

http://www.youtube.com/watch?v=7bJ1aP54gas&feature=related

Napisałem o zbuntowaniu, bo dziewczyna niechcąc śpiewać partii operowych zapisała się do hardrockowego zespołu jako wokalistka, a tam zapragnęła śpiewać głębiej niż sopran koloraturowy. Aż tu w dzisiejszych czasach nagle okazało się, że nasza Emma jest niecnie wykorzystywana do zupełnie innego stylu muzyki: „Symphonic trance  – podgatunek euro trance. Charakteryzuje się symfonicznymi melodiami, łagodnym bitem, oraz śpiewem chóru. Często używany jest głos francuskiej sopranistki Emmy Shapplin. Przedstawicielami tego gatunku muzycznego są m.in.:  Brain Bug, Yomanda”. Cytat STĄD.

Responses

  1. Piękny głos, piękna kobieta…

    Może jednak pozwolisz, że – tak dla równowagi 😉 – przedstawię tutaj coś już… mniej łagodnego 🙂
    (Nie mam pewności czy Ci się to spodoba – tudzież czy spodoba się Twoim gościom – mnie jednak przypomina o wspomnianym przez Ciebie zbuntowaniu):

  2. Drogi Logosie!
    Ja wiem, na czym polega nieporozumienie. Na słowie „bunt”. Pokazujesz mi zespół grający głośno, ale fajną piosenkę, ze świetnym początkiem i chórkiem. Dla mnie wokalistka jest z innej bajki, i jej głos kompletnie nie pasuje do utworu. Ja do takiej muzyki jestem przyzwyczajony, w końcu wychowany jestem na

    Tutaj Emmy bunt polegał na czymś innym. Namawiana przez rodziców, którzy spostrzegli talent córki, szkoliła głos właśnie jako sopran. I w pewnym momencie powiedziała: „dość”, i zapisała się do właśnie takiego zespołu jak przedstawiłeś. To jest bunt.
    A w muzyce? Pierwsze rock’n’rolle, cały The Beatles, Niemen, to był bunt wobec rzeczywistości, zastanej muzyki, establishmentowi, purytańskiej wrażliwości. Ale dzisiaj? Czy można w muzyce się przeciw czemuś buntować? Chyba wszystko zostało już powiedziane.

  3. Logosie.
    Miałeś rację mnie Two przedstawiony śpiew i muzyka nie podobała się
    dlaczego? Ano że to nie śpiew a pokrzykiwanie,zanucisz tą melodie przy goleniu?
    Ja lubię głos,melodię rytm ale nie może być tylko rytm ,choć słuchając czasami muzyki afro ten rytm jest wiodący
    Może gdybym był skazany na słuchanie tylko tej muzyki pewnie bym sie przyzwyczaił i uznał bym ze jest fajna,na szczęście nie muszę.
    Bitelsi kiedyś też dla mnie byli nie do strawienia.
    ale teraz słucham (zależy od ochoty)
    A tak jak to jest np. takie bolero Ravela monotonne powtarzające sie rytm a sie słucha i to jak.A jestem juz tak stary że dla poczucia sie dobrze najchętniej słucham starego jazzu it blusa swing itp.
    Pozdrawiam

  4. Oooo… muzyczny wpis, jest okazja narozrabiać 🙂
    Fajna kobitka, głos wporzo, tylko ten repertuar…
    Nightwish trochę z podobnej bajki, choć czasem przejawia ambicje…
    Otóż nie gniewajcie się panowie, ale to są przykłady działań nie tyle artystycznych, ile rynkowych.
    Nie to ładne, co ładne, tylko co się komu podoba i nie mam nic przeciwko discopolo w wersji polskiej, włoskiej, norwesko-angielskiej – niech sobie grają i niech sobie ludzie słuchają. Ja sam przy takiej muzyce hołubca wytnę na weselisku, ale żeby włączać to w domu przy żonie, dziecku i kocie…? Co to, to nie…
    😉

  5. A mój komputer znowu wziął i się wściekł. Nie odtwarza filmików i różnych innych linków, czy też fragmentów bieżących gazet. Ja się już nawet złościć przestałam. Wpadłam w łagodną melancholię.
    Nie mam już zdrowia do tego wynalazku.
    Bywa, że się niespodziewanie wyłączy i nie da się przywrócić poprzedniego stanu, tylko trzeba wyłączyć i apiać od nowa zaczynać 😦
    Ja wiem, że to nie na temat, ale może choć ktoś mnie pocieszy?

  6. Nelu!
    A nie masz jakiegoś piętnastoletniego sąsiada? Ktoś powinien zaopiekować się Twoim komputerem, ja mam syna – jak mam kłopoty, to lecę do niego.

  7. Piękna kobieta Torlinie i piękny glos. Dla mnie brzmienie glosu, śpiew ma podtekst erotyczny – zrobiłeś mi tym materiałem dużą przyjemność.
    Pozdrawiam

  8. Chciałem pokazać Wam okładkę tej płyty, dla mnie sympatyczna
    http://mussiqa.net/emma-shapplin-carmine-meo/
    Cieszę się Kartko, że Ci się podobało. Szkoda tylko, że Grześ milczy, on „specjalizuje się” w muzyce.

  9. Torlin
    Ale od tego czasu trochę sie podstarzała?.
    Ale głos i uroda warta grzechu.
    U mnie z tych tzech pań i czwartej Logusa jest na 1. miejscu.

  10. Zdzisławie, jak tak dalej pójdzie, to zostanę Longinusem 🙂

    A „zapodając” Nightwish wiedziałem, że wkładam kija w szprychy (gustów muzycznych co poniektórych z Was 😉 ).

    Aby więc załagodzić sytuację proponuję (na osłodę) to:

    Pozdrawiam

  11. No pięknie!
    Pod wpisem Logosa mam krótką informację; BRAKUJĄCA WTYCZKA!!!

  12. Logosie
    Longinusem nie zostaniesz,przez takie marne u
    teraz sie juz nie pomylę .
    Tylko czemu te śpiewaczki trzęsą głową, ta znów faluje.
    Ja z tymi klawiaturami i stukaniem (juz 2 palcami)po klawiaturze mam jeszcze duże trudności.
    Nie mówiąć ze klawiatura też mi czasami staje jak wryta.
    pozdrawiam

  13. * Nela , trzeba wtyczkę ściągnąć z internetu ;D))) i po problemie!…

    * A ja pozwolicie panowie ,że przedstawię swoja ukochana muzykę cudowna pieśń , cudowne głosy
    Cudowni Trzej śpiewacy po wsze czasy 😀

    Niech żyje technika, bo pozwala nam zatrzymać czas ;D)))

    tutaj —> http://youtu.be/khHvMdzsW2c

    Po tak energetycznej pieśni ,tylko słonecznego, cudownego dnia życzę !

  14. A gdyby jednak padało, wszak jesień teraz 😉
    Moje drogie panie i panowie ach ta technika, to podróż w czasie , zobaczcie kogo to nie ma na widowni , jest nawet pierwszy wykonawca! …

    —> http://youtu.be/P63gUd2Gz_c

    Miłego dnia przy każdej pogodzie ;D )))

  15. Emma( nie ważne kiedy fotka zrobiona) piękna i w dodatku sądząc z wpisu Torlina- nie wszyscy lubią blondynki.:D
    Dla mnie do dzisiaj Beatlesi !!Mogę ich sluchać i słuchać.
    Jak to dobrze,że nie wywaliłam na wystawkę starej wielofunkcyjnej wieży, bo komplet płyt winylowych z Ich utworami, zakupiony niegdyś w Amsterdamie, to jeden z moich największych muzycznych skarbów.
    Chętnie też słucham Bacha,Bethovena, Czajkowskiego .
    Pozdrawiam z jesiennej Gdyni.
    Wczoraj sztorm miał siłę 9 w skali B.

  16. Babka z Gdyni.
    Popatrzyłem,posłuchałem.
    Musze przyznać ze z przyjemnością patrzyłem na tych chłopców z lat 65. schludni przystojni.I chyba dobrze że rozpadł sie ten zespół.
    Bo jak patrze na t wyczyny starców co to jeszcze chca grac chłopców ,jak np.z tych obecnych 60 kilko letnich co jakiś czas sie pokazują.to dostaje gesiej skórki z odrazy(mimo że jestem dużo starszy ale nie gram młodzieńca,a może dlatego że nie udaję).
    To jest cos podobnego do 5 latka ze smoczkiem i w wózku fikającego nogami.
    a Presleya uznajesz? słuchasz, bo ja tak,i wielu innych.

  17. Zdzisław_1
    Oczywiście,że słucham i innych również.
    Wszystko się rozpada z czasem.Co nie przeszkiadza nam uruchomić wyobraźnię i pamięć, a mając obecną technikę możemy posłuchać t a k i e g o Presleya,jakim Go pamiętamy .

  18. Przyjemnie posłuchać.
    Jest co

  19. Paralelnie do S&G:

  20. Po pierwsze Bitelsi, znakomici, cudowni, melodyjni, i dzisiaj nie zdajemy sobie sprawy, że byli prekursorami, wprowadzającymi nowoczesne rozwiązania.
    Po drugie – Trzej Tenorzy – ludzie, którzy wprowadzili sztukę operową pod strzechy. W tym pierwszym Youtubie Juli było widać, jak się Panowie wygłupiają, jak się bawią z publicznością własnym głosem. Pokazują, co to jest głos, w przeciwieństwie do wielu naszych „artystek”.
    Ja jestem wielkim zwolennikiem sprowadzania wysokiej sztuki do zwykłych sal koncertowych. Uważam, że to co robi Malicki, Owsiak sprowadzający symfoniczne „Bolero” do Jarocina, czy z dawnych lat Kobuszewski dyrygujący pełnym składem orkiestry symfonicznej z filharmonii, jest to nie do przełożenia na statystyki, punkty czy procenty. To zostaje.
    W takim razie pozwolę sobie nadać mój naj, naj, najulubieńszy „produkt” Trzech Tenorów, możecie sobie wybrać wykonawcę
    Placido Domingo

    Jose Carreras

    Luciano Pavarotti

  21. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019397,galerie_kategoria.html

    A tu jeszcze nie dawno kaczki pływały a dziś proszę!!!
    Powstaje nowa filharmonia. 😀

  22. Ale się zrobiło… klipowo 🙂

    PS. Nela: BRAKUJĄCA WTYCZKA to (w moich uszach, przynajmniej) brzmi jeszcze gorzej niż BRAKUJĄCE OGNIWO 😉

  23. Wtyczkę jakoś załatwiłam, jednak mój komputer wciąż robi mi takie psikusy, że zaraz po pierwszym wołam fachowca z pogotowia komputerowego.
    Dosyć mam różnych dziwnych komunikatów i żądań, które ten sprzęt pod moim adresem wysuwa a kiedy mu nie odpowiadam, to się po prostu sam wyłącza i już. Czas zrzucić pychę z serca i wołać fachowca.

  24. Nelu.
    Mam podobny problem z klawiatura. Działa nagle staje, dostaje komunikat jakiś o twardych nie wiem co. muszę wyłączać i po jakimś czasie to samo. U siebie nie mam syna sąsiadki „speca” więc fachowiec ale to twarde sztuki nigdy na czas i termin.
    Sąsiadka nie pomoże? jak kwiatki?
    Pozdrawiam

  25. Torlinie&Co.
    nie wiem, o co chodzi ale u mnie ta emma i żadna dalsza śpiewaczka do samego końca się nie rozebrała! Tak miało być?!
    No dobra. To też puszczę też bez rozbierania…

    Ładne, prawda? Nie dość, że to jeszcze podobało się…
    No to puszczę jeszcze jeden z tej płyty i tez bez rozbierania, bo ten w czapce z brodą to chłop jest!

  26. Wybieram Placido Domingo.Trochę z sympatii, a nie znawstwa.
    Zawsze miałam wrażenie,że jakby najmniej był doceniany z tej trójki.
    Może zbyt skromny?A może, kiedy zaczęli razem występować miał juz nieco zniszczony głos?

  27. z INNEJ BECZKI.
    Ale też warto odnotować
    I.Kwiatkowska skończył 98 latmale wygląda na 20 lat mniej
    http://www.dziennik.pl/grafika/302381,73991,irena_kwiatkowska_skonczyla_98_lat.html
    Pozdrawiam

  28. Odnośnie wieku, to pewna Turczynka skończyła 130 lat ( udokumentowane ) a ZUS Turecki tego nie przewidział i nie miał już jej w swojej ewidencji. 😉

    Była trochę zaniedbana, bo zmiany hormonalne spowodowały ,że urosła jej broda 😀

    Pewnie nie chodziła do „salonu piękności”
    Ale jakby poszła to słowo, wyglądałaby na 80 lat ! …

    Po nagłośnieniu , okazała się chyba najstarszą kobietą w Europie , bo cz. europejskiej Turcji mieszkała !…
    Pamięć ma świetna, chociaż najbardziej pamięta lata młodości, jak miała 17lat i wtedy była wojna Rosyjsko -Turecka na której zginęli jej bracia 😦

    Obecnie ma płacona emeryturę i dodatkowo przyznana pielęgniarkę ! … 😀 )))

  29. Pani Irena Kwiatkowska była i jest moją ulubioną aktorką. Jej interpretacje piosenek są tak doskonałe, że nie ma mowy, aby ktokolwiek mógł z powodzeniem zaśpiewać to, co ona kiedyś.
    Kwiaty i podziękowania dla jej talentu.
    Na starość wpadła w skrajną dewocje…
    Co to dojrzały wiek z ludźmi potrafi…

  30. Nelu
    Na czym polega Jej skrajna dewocja?
    Modli się czy może popiera tych od krzyża bo przypuszczam że tam nie chodzi.

  31. Koniara jestem, to i piosenka w wykonaniu Pani Kwiatkowskiej- ulubiona

    poza tematem:
    Torlinie!Kiedyś pięknie i ze znawstwem pisałeś o psach polskich ras- zapraszam „na padok”:D

  32. Posłuchajcie clipu, który polecił iżik. Ładny jest.

    A przy okazji podrzucam coś, co moim zdaniem brzmi cokolwiek… nieziemsko 🙂
    (i chyba nawet podoba mi się bardziej niż cohenowski oryginał)

  33. Zdzisławie!
    Modli się i słucha RM. Był z nią taki wywiad, już nie pamiętam gdzie. Ona mieszka teraz w domu emerytowanych aktorów bodajże w Skolimowie, fizycznie już niedomaga.
    Wiek piękny, ale zdrowie już nie takie.

  34. Dopiero dziś posłuchałem i muszę się przyznać, że nie kręci mnie taka muzyka, przez chwilę głos Sarah brightman jedynie mnie urzekł, ale jakoś takie łączenie popu i operowego głosu w ogóle mi nie podchodzi.

    Nightwisha też nie lubię (i nie o to chodzi, że ciężka muza, bo ciężką muzę uwioelbiam od zawsze).

    Acz jest zespół, który umie łączyć muzę klasyczną, symfoniczną, metalową, gotycką i brzmi pięknie, to oczywiście moja ulubiona Lacrimosa (Opeth też świetne, kiedyś na krótką metę Therion mi się spodobał)

    A głosy kobiece wolę inne niż takie operowe/wysokie jak u Emmy Shaplin.

  35. Grzesiu!
    De gustibus…
    Pozdro


Skomentuj

Kategorie

