Napisane przez: torlin | 06/01/2011

Krajobraz z rzezią

Chciałem przeprosić za jakość powyższego zeskanowania, ale mimo wszystko widać szczegóły obrazu nauczyciela Rubensa Otto van Veena pt. „Bitwa Amazonek”. Poniżej obraz Rubensa o analogicznym tytule.

Pamiętam jak dziś wycieczkę do NRD ze zwiedzaniem Galerii Sanssouci w Poczdamie, gdzie wielkie wrażenie na mnie zrobił obraz nieznanego dla mnie wtedy Otto van Veena pt: „Bitwa Amazonek”. O takim obrazie Rubensa oczywiście słyszałem i znałem reprodukcję, ale przed tym, w końcu sporym, obrazem (124 x 97) stałem i gapiłem się jak cielę na malowane wrota. Nie mogłem tego obrazu zrozumieć. Bo dla mnie obraz Rubensa przedstawia jakąś walkę, widać zbrojnych, zamieszanie wojenne, jak zwykle w bitwach związanych z kontaktem bezpośrednim zarówno filmowcom jak i malarzom trudno przedstawić jakiś porządek, kto jest kim. Tymczasem na obrazie nauczyciela Rubensa jest bezprzykładna rzeź ludzi bez odzienia i broni, nad którymi pastwią się Amazonki. Myślałem sobie wtedy, jaki sens był namalowania tego obrazu?

Responses

  1. Jak zauważył pewien ksiądz: jeśli coś nie ma sensu, to znaczy, że może mieć sens wyższy.

  2. Nie dziwota, że te Amazonki zrobiły na Tobie takie wrażenie. Tyle gołych babeczek w jednym miejscu. A – jak wiadomo – enerdowskie babeczki były bardzo bezpruderyjne. Ach te wspomnienia!

  3. A to, to, co to jak nie pogrom gołych golasów?

    Na dodatek chudych golasów.

    I po co to?

    Kto za tym stoi?

  4. A to?

    Wiktoria Amazonek na Rynku w Drohobyczu.

  5. Torlinie to metafora okrucieństwa kobiet. To pogląd prawdziwy choć zamaskowany dobrodusznym stereotypem. Kobiety po prostu bywają okrutne – często z powodów emocjonalnych bardziej niż mężczyźni
    Pozdrawiam

  6. Jak powiedział klasyk: „te baby to jednak są, daj spokój” 😆

  7. Wielkość sensu zależy od koloru sutanny, mniej od jej długości…

  8. Uzupełnienie komentarza z 18.08
    http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,96856,8908787,Kobieta_nie_patrzy_ofierze_w_oczy.html

  9. A ja znalazłem bardzo ciekawy link w swojej dawnej Interii
    http://historia_kobiet.w.interia.pl/teksty/amazonki.htm#g%C3%B3ra

  10. Czy na temat agresji kobiet,
    o której podał(a) Kartka z Podróży ni wypowiadają sie same kobiety?
    a szczególnie feministki?
    Widziałem bijatykę nastolatek brrrrrrrr.

  11. Ja się chyba nie nadaję na takie czasy i układy. Zupełnie nie potrafiłam użyć przemocy w jakiejkolwiek formie i do nikogo. Wolę się wycofać, jeśli nie zdołam się dogadać. Przemocą, bijatyką się najzwyczajniej brzydzę.
    Jestem chyba niedzisiejsza… choć te malowidła dosyć wiekowe 🙂
    Mnie się jednak wydaje, że to męska potrzeba popatrzenia na gołe baby 😆

  12. Nie odkryję prochu, tylko znów się muszę zgodzić z kartką,ale też jak się ogląda filmy(np.wczoraj „Aleksander” Macedoński) przemoc fizyczna i skłonność do gwałtownych bójek, to jednak chyba domena panów?.Trzeba przecież imponować siłą.A mnie się podobali zawsze faceci łagodni, pozbawieni agresji, co w moim przekonaniu jest właśnie dowodem siły.
    Jeśli chodzi o damską perfidię, nieraz mnie zadziwia ilość wysiłku w nią włożona.
    Ale nastolatki biorące udział w tzw”ustawkach” i rzucające „mięsem” bardziej niż chłopcy, też już widziałam.Znak czasów?

  13. Znalazłem lepszą reprodukcję w Internecie

  14. Być może mordobicie jest domeną panów, jednak to panie nawet w bojach umiaru nie znają.


Skomentuj

Kategorie

