Napisane przez: torlin | 15/01/2011

Uwaga! Wielki talent!

Ten link jest bardzo ważny. Dziewczyna opowiada o sobie.

Trudno sobie wyobrazić, że ta dziewczyna ma 16 lat. W tym roku kończy siedemnaście. Nazywa się Nikki Janofsky i pochodzi z Montrealu. A oto jej próbka Elli Fitzgerald.

Dziewczyna jest przy okazji bardzo ładna i śpiewa moją najukochańszą muzykę. Oto moja ulubiona próbka

Tak bym nie chciał, aby natychmiast odezwały się w nas kompleksy prowincjuszy i żeby dziewczynie wmawiać, że jest Niką Janowską. Jest Kanadyjką i koniec. A potrafi zaśpiewać zwykłą piosenkę pop i ładnie to jej wychodzi

TO JEJ prywatna strona, a TO w Wikipedii

Responses

  1. No cóż, zaraz posłucham. 😀
    A Ameryka ma to do siebie, że tam są sami przyjezdni poza tubylcami, którymi są „Indianie” 😉
    Tak mi wyjaśniała koleżanka , która tam wyemigrowała z Polski w latach 80-tych.
    Polonia kanadyjska, tak jak i w Polsce Polacy jest bardzo różnorodna.
    Ona , szybko stanęła na nogi , bo pomógł jej przystojny Kanadyjczyk polskiego pochodzenia w 3- pokoleniu ;D
    Weszła w odpowiednie „struktury” , nauczyła się „perfekt” języka i żyje jej się tam b. dobrze , bo może się jeszcze do tego realizować w swoim zawodzie , wyuczonym w Polsce 😀
    No cóż, z tego co wiem, to żeby w Polsce móc iść do przodu, też nie wystarczy sam talent, wiedza, potrzeba tak jak wszędzie „koneksji” , coby przez nie rozumieć!…
    Inni to ładnie określają, mieć dar być w odpowiednim miejscu i czasie ale i to czasami za mało!…
    Jeżeli ta młoda ,zdolna dziewczyna , znajdzie odpowiedniego „inwestora” , to nie zmarnuje talentu !…
    Najlepszy z tego co zauważyłam jest sprawny Menedżer, Menadżer (ang. manager ) z rodziny, bo nie ma konfliktu interesów, bo niestety wszystko , jak to w „kapitalizmie”, sprowadza się tylko i wyłącznie do zysku – bo talent – to jak diament , nieoszlifowany odpowiednio , nie stanie się nigdy brylantem 😉 !

  2. Torlinie

    „Prowincja” to właściwie cały Glob. Zawsze, kiedy pojawi się osoba z sukcesem szuka się jej nawet odległych korzeni. To nie jest typowy POLSKI prowincjonalizm.
    Tak dzieje się u wszystkich i nie ma w tym nic dziwnego.

    Kiedyś zapewne podział przestrzeniu na „prowincję” i centrum wiele wyjaśniał. Ale dziś? Ten sposób porządkowania świata wydaje mi się coraz bardziej anachroniczny.

  3. Zgoda Julu i Edwarze! Ale jak Wam się podoba dziewczyna i jej śpiew?

  4. Hm. Ja jestem człowiekiem nie powiem że głuchym, ale po prostu niemuzycznym. Muzyk czy wokalista dla mnie powinien siedzieć w kącie i tworzyć dyskretne tło dla innych przyjemności. Tak więc ocenianie wokalnych uroków dziewczyny byłoby z mojej strony bezczelnością. Brak mi do tego kompetencji.

    A sama dziewczyna? No cóż już dawno minął ten czas, kiedy bywałem wrażliwy na uroki zielonych jeszcze owoców. Jeśli jeszcze mam jakieś sezonowe zainteresowania, to raczej późnym latem czy jesienią.

  5. Jak Wam się podoba dziewczyna i jej śpiew?

    Dziewczyna w porządku. Nie musi nawet śpiewać. Tyle, że niepełnoletnia…

  6. TesTequ

    Przecież ma 16 lat! Nie wiem jak jest w Kanadzie ale ja jestem przywiązany do europejskich normalizacji seksistowskich.

  7. Może ja niezbyt dokładnie oddałem swoją myśl pisząc: „Ale jak Wam się podoba dziewczyna…”, bo nie miałem zamiaru wprowadzać dyskusji na tematy piękna i seksu. Mnie chodziło o to, czy podoba Wam się dziewczyna jako człowiek, śpiewająca od 14 roku życia na największych festiwalach jazzowych, rozpoczynająca igrzyska olimpijskie, mająca wspaniały głos.
    Ale z drugiej strony – ładna jest. 😀

  8. Myślę ,że ma talent muzyczny, pokraką nie jest , chociaż w tym przypadku ważniejszy jest głos , o czy zapomniała w Polsce niejaka celebry tka „Mandaryna”. 😉
    Jak Jej , kariera się dalej potoczy , to zobaczymy i usłyszymy ! …
    Zobaczymy na ile będzie miała sama determinacji i jej rodzina 😀

  9. Dziewczyna ładna, śpiewa też ładnie – dobrze się zapowiada. Potrzebuje z pewnością dobrego promotora /nie lubię menedżera!/
    Uroda z pewnością w karierze pomaga, choć talentu i pracowitości nie zastąpi.
    Zawszeć to przyjemnie zobaczyć na estradzie kogoś, kogo można posłuchać, a i popatrzeć miło.

  10. Święte słowa, Pani Dobrodziejko! To chciałem usłyszeć – Panowie.

  11. Torlinie

    „nie miałem zamiaru wprowadzać dyskusji (…) seksu”

    Ależ sama Dziewczyna, czy raczej ci, którzy kreują jej image na tej seksualności grają, tej seksualności używają, jako laski (może i zbędnej) by wesprzeć jej wokalne umiejętności.

  12. Torlin!
    Nie ekscytuj się, bo cie najwyraźniej wkręcają 😉

  13. Podobnie jak Dana1 gustuję w klimatach późno letnich i jesiennych, więc trudno mi dziewczyne oceniać pod kątem atrakcyjności
    Natomiast świetnie śpiewa – jestem pod wrażeniem. To dojrzałe interpretacje. To potwierdza moje przekonanie, że nie ma co utrzymywać młodych ponad miarę w infantylnym świecie dziecięcości. Jeśli mają ambicje niech dzialają na prawch dorosłych. Kiedyś napisalem tekst o chyba piętnastolatce, ktora po wielkich perypetiach z biurokracją wychowawczą ledwie uzyskała zgodę na samotny rejs dookola świata. Pamietam, że tekst wzbudził sprzeciwy. Do tej pory nie wiem czemu. Śpiewać jak dorosła, pływać jak dorosła – co to za różnica. Chodzi tylko o to by realizować marzenia
    Pozdrawiam

  14. Ma talent i urodę!Mogę Jej tylko pozazdrościć jeśli do tego dodać młodość 😉
    Zwlaszcza talentu ,bo żebym pękla nic nie zaśpiewam!W Liceum zostałam przymusowo wcielona do dość znanego w moim mieście chóru i natychmiast wylana za fałszowanie.
    Los niesprawiedliwie rozdaje talenty,zazwyczaj chce się być tym, czym być nie można.Chciałam być divą operową , a skończyłam na zawodzie mało komu potrzebnym.
    Dziewczynę podziwiam!Jest w Jej spiewie i pasja i już profesjonalizm.

  15. Podoba mi się.
    Śpiewa bardzo dobrze, słucha się tego z przyjemnością.
    Wygląda też dobrze.

    Mam nadzieję, że będzie popularna i że się nie skomercjalizuje jakoś, tylkobędzie szła ciekawą drogą swoją.

  16. Zgadzam się i z Tobą Babko, z Nelą i Kartką.
    Jeżeli o ciebie Babko chodzi jesteś superprofesjonalistką w zupełnie innej dziedzinie i nie mów, że to jest nikomu niepotrzebne. Bardzo potrzebne bardzo wielu ludziom.
    Ja, Nelu, przyznając, że dziewczyna jest ładna, chciałem uciec od jej wyglądu, a zatrzymać się na relacjach bardzo wczesna młodość – zaangażowane, profesjonalne wykonanie, a nieszczęśliwie użyty przeze mnie zwrot „Jak się Wam dziewczyna podoba” naruszył całą konstrukcję komentarzy.
    Kartko!
    To ja byłem między tymi, którzy tej dziewczyny by nie puścili. Ale trochę inaczej wygląda 16-latka
    http://www.fakt.pl/Nastolatka-chciala-oplynac-swiat-Zderzyla-sie-z-frachtowcem,artykuly,51857,1.html,
    a trochę inaczej wygląda sprawa z Laurą Dekker, o którą walczyłeś.
    http://www.se.pl/wydarzenia/swiat/14-latka-sama-opynie-swiat_150824.html
    Dziewczyna wypłynęła mając 14 lat, a sąd jej zabronił, gdy miała 13 lat. Kartko – 13 lat a 16 to jest naprawdę wielka różnica. Co do 16-latki nie mam zastrzeżeń, co do 13-latki tak.
    Grzesiu!
    Nie gniewaj się, że wykorzystałem Twój blog. Ale tak czasami jest, że raptem masz objawienie wpisowe – przypomniałem sobie, że miałem o tej dziewczynie napisać, jak dawałem jej próbkę talentu u Ciebie w blogu.

  17. A to cudowny talent, wielka kariera i skomplikowany los… EWA DEMARCZYK!!!
    Dziś kończy 70 lat. W samotności. To ogromnie smutne. Zasługuje na oklaski na stojąco jeszcze dziś i długo, długo jeszcze.
    Uroda w tym przypadku wybitnie wspierała niezwykły talent.

    http://wyborcza.pl/1,75248,8950904,W_niedziele_70__urodziny_Ewy_Demarczyk.html

  18. http://muzyka.onet.pl/245263,0,0,fotonews_detail.html

  19. Zawsze bardzo ceniłem Demarczyk, kiedyś byłem w Krakowie na Jej koncercie, coś wspaniałego. Dlaczego przestała? Żywoty wielkich artystów są pełne sprzeczności i decyzji niezrozumiałych.

  20. Dziekuję Torlinie,
    że tak pięknie leczysz moje kompleksy niedoszłej divy operowej. 😉
    Jesli chodzi o powielanie się wpisów, to niestety tak się w sieci często zdarza.
    Tym sposobem nie zdążyłam, napisać o Fridzie Kalho ,gdybym nie pogmerała w Torlinowych wpisach – zrobiłabym to gorzej,ktoś inny (Torlin)zrobił to lepiej. 🙂

  21. Torlinie, przeczytałem chyba trzy art okolicznościowe o Ewie Demarczyk i każdy konczył się pytaniem co wlaściwie się z nią dzieje. Ona zagadkowo zniknęła od wielu lat nikt jej nie widzial. Tak jakby się ukrywała albo zaczęła zupelnie nowe życie. ciekawa historia.


Skomentuj

Kategorie

