Napisane przez: torlin | 14/07/2011

Miniaturki Jacka Torlina

Musiałem Wam ją pokazać, jest to rzeźba kupiona w Afryce, w Tunezji, ma 37 centymetrów wysokości i bardzo mi się podoba. Nazwałem ją „Mo”.

W Krakowie świadomie poszedłem od Wawelu brzegiem Wisły, aby zobaczyć nową kładkę. Pomysł wspaniały, otóż łączy ona dwa brzegi rzeki, Kazimierz z Podgórzem, jest na wyłączność przeznaczona dla pieszych i rowerzystów i nosi imię Ojca Bernatka. Ciekawe jest to, że stoi na przedłużeniu ulicy Mostowej, w miejscu dawnego Mostu Karola (tak naprawdę nazywanego w Krakowie Karlsbrücke) – ciekawe, czy włodarze Warszawy nie wpadliby na taki sam pomysł dotyczący naszej ulicy Mostowej.

Tatry są pełne młodzieży. Dawniej to spotykało się od czasu do czasu ludzi starszych, i różnych dziwacznych wędrowców ze starymi plecakami, teraz króluje młodość. A że było 32 st. w cieniu, żar się lał z nieba, to i miał człowiek przegląd piękna kobiecego w dużej próbce badawczej.

Zauroczył mnie napis poniżej Schroniska przy Pięciu Stawach mówiący, że następuje przebudowa całej okolicznej infrastruktury schroniskowej.

Tatry są przeraźliwie drogie, Górale naprawdę zaczynają przesadzać z ciągiem na dutki. I jeszcze bezczelnie mówią, że jakieś dziwne te turysty poprzyjeżdżali, bez dutków. Na Palenicy Białczańskiej kiełbasa kosztująca w supermarkecie 10 zł kg (a w hurtowni pewnie jeszcze taniej) szlachetnieje i kosztuje 100 zł kilogram (podane jest to oczywiście w dziesięciodekowych wymiarach – 10 dkg – 10 zł). Ja wiem, że powinno się pisać „dag”, ale jestem przyzwyczajony do dkg.

Szwagropol wprowadził bezpośrednie połączenie Krakowa z Bukowiną Tatrzańską.

Wraz z odkryciami kolejnych podziemnych wód termalnych powstają kolejne obiekty, m.in. w Białce Tatrzańskiej (ale w Bukowinie i w Białce jest drogo, 48 zł wejście). Są też termy w Szaflarach.

—————–

Aneks po komentarzu Caddicusa.

W czasach komunistycznych Łysa Polana to była szosa do Palenicy Białczańskiej (Morskiego Oka) i przejście graniczne. Po Schengen posterunek zmienili w parking i dobudowano kawalątek drogi, aby z szosy do Morskiego Oka można było skręcić w stronę Tatrzańskiej Jaworzyny. A teraz rewolucja europejska, szosa Bukowina – Jaworzyna Tatrzańska na Łysej Polanie ma pierwszeństwo, a droga do Morskiego Oka jest jej podporządkowana. Świat się wali.

Responses

  1. Górale to cudotwórcy!!!! Niech podnoszą ceny jeszcze bardziej to zyskają sąsiedzi po drugiej stronie Tatr.

  2. Już Caddicusie zyskują. Coraz więcej ludzi ucieka na Słowację. Popatrz na aneks u góry po Twoim komentarzu.

  3. Drożyzna akurat tam mnie nie dziwi. To w tym regionie naturalne zachowanie. Po prostu należy przechodzić na Słowację.
    Pozdrawiam

  4. Ile lat miała ta afrykańska modelka wypieszczona w drewnie?

    Po ile lat miały, podziwiane przez Ciebie, rozgrzane do czerwoności próbki kobiecego ciała przeciągające się na tatrzańskich skałach?

    Torlinie! Co się z Tobą dzieje!

  5. Nic złego się nie dzieje. Posążek przedstawia dorosłą kobietę i nie jej seksualność powoduje, że mi się podoba. To ja właściwie mógłbym się spytać, co się z Tobą dzieje Tes Tequ? Hipokryzja? 😀 Nie widzę nic zdrożnego w podziwianiu piękna kobiecego ciała przedstawionego w sposób kulturalny – poprzez sztukę. A za taką uważam tę rzeźbę.
    Ty wyjeżdżasz w ogóle w Tatry? Po Tatrach się chodzi, a nie przeciąga na skałkach. A Polki są śliczne.

  6. Tylko kładka, budowa i szwagropol.
    Gdzie ta próbka badawcza?!

  7. W lecie nie jeżdżę w Tatry, bo Morskie Oko nie gwarantuje dobrych, stabilnych wiatrów windsurfingowych. A zimą… Czy Bukowinę albo Białkę ze swoimi wyciągami można uznać za prawdziwe Tatry?

  8. Najlepiej w ogóle nie jeździć w Tatry. Ja za tydzień jadę w Durmitor (Czarnogóra). Góry wysokością i charakterem zbliżone do Tatr, chyba nawet ładniejsze, bo wapienne. Ludzi kilkakrotnie mniej i wolno biwakować, gdzie się chce (choć i tam jest formalnie park narodowy). A tuż obok najgłębszy kanion rzeczny Europy z raftingiem.
    Wolałbym w Prokletije (na granicy czarnogórsko-albańskiej), jeszcze efektowniejsze i zupełnie puste, ale z żoną i dziesięcioletnią córką to byłby za ambitny projekt.

  9. Iżyku!
    Ja nie robiłem im zdjęć, ja je podziwiałem wzrokowo – bym rzekł – platonicznie.
    Tes Tequ!
    Nie pływam na desce ani nie jeżdżę na nartach. Ja jestem wariatem chodzenia, po górach, ale już teraz bardziej trekkingowo niż wspinaczkowo.
    Pawle! Stęskniłem się za Tobą.
    1. Miałem 5 dni wyrwanych z dni wolnych, a nie z urlopu, trudno jest gdzieś dalej wyjechać.
    2. Boję się, że nie wyjadę nigdy do Czarnogóry, tak jak nie pojadę do Serbii, Chorwacji, Macedonii czy Albanii. Że nie wspomnę o Bośni. Odczuwam irracjonalny lęk przed tymi krajami. W Słowenii byłem.
    3. Znudziły mnie noclegi w namiocie, może się zestarzałem. Od 5 mniej więcej lat nocuję w schroniskach, i tak Ci szczerze powiem, nie tęsknię za dziczą, pustkowiem, tylko zimną wodą, rozbijaniem namiotu. Śpię w dobrych warunkach, a cały dzień wędruję.

  10. Pawle Tatry sa śliczne !!! – poza sezonem. Co roku wpadam podziwiać krokusy i jesienną jarzębinę. Kiedyś sypialem na Antałówce, ale ostatnio odkryłem bardzo sympatyczny i niedrogi nocleg u Bernardynów przy Bulwarach Słowackiego w Bystrem.
    Torlinie polecam wybrzeże Chorwacji – cudowny klimat i zabytki. Interior w którym wyczuwam jakies napokojace napięcie przeskakuję autostradą.
    (Chorwatów jest niewielu, a w ciagu kilku lat wybudowali bardzo ładne drogi)

  11. „Od 5 mniej więcej lat nocuję w schroniskach, i tak Ci szczerze powiem, nie tęsknię za dziczą, pustkowiem, tylko zimną wodą, rozbijaniem namiotu.”
    .
    Wygląda na to, Torlinie, że odczytałeś mój wpis jako przyganę. Nic podobnego. Na szczęście nie jesteśmy wszyscy tacy sami. Ja właśnie za tym tęsknię i mówiąc szczerze, od tego mimo wszystko dosyć oswojonego Durmitoru wolałbym góry nawet mniej efektowne, ale mało „przechodzone” i puste. Są takie miejsca znacznie bliżej Polski, choć coraz ich mniej. W tym wypadku robię ukłon w kierunku rodziny, która oprócz gór łaknie kilku dni nad ciepłym morzem.
    Od szeregu lat natomiast jeżdżę na przełomie września i października z grupą znajomych w Bieszczady ukraińskie, na taką turystykę sprzed lat – z namiotem, siekierą i gotowaniem wyłącznie na ogniskach.
    .
    Lęk przed krajami Bałkanów istotnie jest irracjonalny. Poziomem cywilizacyjnym nie odbiegają szczególnie od Polski (poza Albanią). Tyle że tamtejsze góry w wygodne schroniska nie obfitują, bo nie było tam nigdy większych tradycji turystyki górskiej.

  12. Piotruś: „Tatry są śliczne”.
    .
    Ależ nie przeczę. Ja się do nich zniechęciłem sporo lat temu, kiedy właśnie chodząc po nich poza sezonem skonstatowałem, że nie było prawie wcale chwil, kiedy bym nie widział lub nie słyszał innych ludzi. Zwyczajowe pozdrawianie się na szlaku robi się męczące, kiedy trzeba to robić co pięć minut albo częściej.

  13. Piotrusiu i Pawle!
    A mnie ludzie nie przeszkadzają. I w Tatrach znajdę puste miejsca, nawet blisko centrum Tatr. Np. do Pięciu Stawów Doliną Roztoki była kolejka jak w czasach PRLu, a na Krzyżne spotkałem 5 osób na całym szlaku. Już kiedyś pisałem, że jestem dziwnym człowiekiem, można powiedzieć ambiwalentnym, bardzo dobrze się czuję na Krupówkach i Monciaku, a jednocześnie świetnie znoszę samotność w leśniczówce czy zagubionym schronisku w Beskidach. Uwielbiam wychodzić z domu, i tak samo kocham w nim przebywać.

  14. Bo Ty, Torlinie, umiesz być szczęśliwy tu i teraz. To jest JEDYNA droga do szczęścia, której większość ludzi nie potrafi dostrzec.

  15. Zazdroszczę Ci pięknych widoków górskich i zapewne niemniej pięknej „grupy badawczej” 😉

    Siostra Twojej Mo stoi u mnie w dużym pokoju… Jest tylko nieco smuklejsza i zdecydowanie ciemniejsza. I wedle wszelkiego prawdopodobieństwa, nie pochodzi z Afryki… Mama dostała ją kiedyś na urodziny.

    100 złotych za zwyczajną KIEŁBASĘ???! Świat się wali….


Skomentuj

Kategorie

