Napisane przez: torlin | 29/08/2011

Malarstwo – kuszenie Torlina grzesznika

Daniel Pielucha, „Kuszenie św. Antoniego”.

Chciałem w ramach ekspiacji pokazać obraz współczesnego polskiego malarza Daniela Pieluchy, który zrobił na mnie wielkie wrażenie (obraz, a nie malarz :)). Kuszenie Św. Antoniego jest jednak jednym z popularnych motywów malarskich, a że dwa najsłynniejsze są godne pokazania jeszcze raz, to pozwalam sobie…

Boscha dawałem kiedyś zagadkę, rozwiązaną trzeba przyznać natychmiast, ale na mnie jeszcze większe wrażenie robi Dali. Z tym – że radzę wejść pod TEN LINK i przeczytać jeszcze raz moją zagadkę boschowską. Nie tylko znajdziecie tam kompromitację Torlina (czyli moją), ale i wspaniałe komentarze jak Zeena: „Torlinie, tu zagląda takie towarzystwo, że (z wyjątkiem mnie) każdy obraz pozna po ramie, a niektórzy (Hoko) to po sznurku, na którym wisi. Ja kiedyś widziałem Boscha, ale to chyba wiertarka była….”.

A Dali jest cudowny.

Przyznaję szczerze – obraz Witkacego to nie jest to, wolę jego portrety.

——————————

Aneks dla Dru”.

Rosyjska skoczkini w dal Daria Kliszina w mistrzostwach świata w Daegu

Responses

  1. Kuszenie św. Antoniego wiertarką Boscha. To byłby obraz!

  2. Jeżeli ja Tes Tequ byłbym nęcony takimi pokrakami kobiecości, jak na tych obrazach, to wolałbym wiertarkę.

  3. Kuszenie kojarzy nam się z Szałem Podkowińskiego ;-). Niby nie to samo, ale… ;-). Ciekawie koresponduje z tym Dali.

  4. „Szał” to raczej zawód miłosny Onibe, a nie kuszenie. 😉

  5. oj nie! „Szał” to nie zawód
    „Szał” to zdecydowane przeciwieństwo zawodu 😉
    ale przyznaję, że kuszenia w nim nie ma ;-D
    (już jest po kuszeniu…)

  6. Taki Antoni to miał życie. Tak się wspaniale opierał.
    Teraz już nie ma o co się oprzeć, a i przed czym też nie bardzo, bo z całej masy pokus zostały jedynie piersi…
    i to też nie na pewno, bo mi ten pierwszy kuszący to na mężczyznę wygląda.

  7. Omnibe!
    A diabeł wie, czy Podkowiński popełnił samobójstwo, a jeżeli tak, to czy z powodu choroby, czy z zawodu miłosnego. Mało na ten temat wiadomo.
    Dru”!
    No nie! Przecież to jest wyraźnie kobieta, mężczyzna nie ma takich bioder. Ale widać lubi kulturystykę. Ażeby przypomnieć Ci, jak wygląda kobieta, specjalnie dla Ciebie robię aneks w powyższym tekście – zajrzyj na górę – prezent dla Ciebie.

  8. No nie! Dru’! Znowu Cię zrobiłem „zamykającym cytat”. Ale mam nadzieję, że mi wybaczysz, a jak się denerwujesz, to spójrz jeszcze raz na zdjęcie, które wkleiłem dla Ciebie, to się uspokoisz.

  9. A czym ta Rosjanka kusi?

  10. Mnie osobiście ślicznością. I kształtami, bo są takie, jak lubię. Obejrzyj sobie link do strony rosyjskiej, która tę 19-latkę uznaje za najpiękniejszą dziewczynę – sportsmenkę Rosji. Jest tam i kilka roznegliżowanych (piszę to tak dla zachęty)
    http://www.sportal.bg/news.php?news=280666

  11. Heh. Nie będę z Tobą dyskutował na temat tych bioder, pierwszorzędowe cechy płciowe to to nie są. 😀

    Przyglądnąłem się Darii, przyglądnąłem tej osobistości z pejczykiem i nie wiem jak ty, ale ja podobieństw za wiele nie widzę. Czy Daniel nie namalował na jakimś obrazie tego kuszącego na bieżni i z tyczką? Wtedy mieli byśmy dokładniejsze porównanie.

    A za prezent dziękuję. Do fotografii mam zdecydowanie większą słabość niż do malarstwa.

  12. Na pierwszym obrazku to chyba jakiś metalowiec w tych zielonkawych majtach, nie?

  13. Oj ciamciaki…
    kuszenie, jak nazwa wskazywa, odbywa się kuszą, która napina się od tego bez strzały, co skutkuje strzalistą skuchą…
    PS
    nareszcie ktoś mnie docenił 🙂

  14. A może strzelistą skruchą? 😉


Skomentuj

Kategorie

