Napisane przez: torlin | 23/05/2012

Piętnastolatki z Meksyku

Trafiłem na zdjęcie agencji Reuters w nr 19 „Angory” przedstawiające wystrojone 15-latki meksykańskie szykujące się do święta Quinceanera.

Jest to chwila, w której według tradycji meksykańskiej dziewczyna staje się kobietą, jest dorosła. Słyszałem o tym zwyczaju i o wątpliwościach związanych z tym świętem, ale ja o czymś innym. Patrząc na to zdjęcie miałem wątpliwości – to są 15-latki? Świetnie wiem, że kobiety południa szybciej dojrzewają, ale aż tak?

Ciekawy jestem, czy Wy też macie takie wrażenie, że to są dorosłe kobiety?

Responses

  1. Nie, nie mamy wrażenia, że to dorosłe kobiety, Wręcz przeciwnie – widzimy tak zwany dziecięcy tłuszczyk na większości dziewczynek, który zniknie wraz z osiągnięciem dojrzałości płciowej rozumianej znacznie szerzej niż miesiączkowanie i możliwość zajścia w ciążę. W dziewiętnastowiecznej Europie dlatego nie prezentowano szesnastolatek – wciąż pachniały pokojem dziecięcym.

    To dzieci, które przebrały się za „księżniczki”, jak można tego nie widzieć?

  2. a.!
    Co za oryginalny nick. Witam Cię serdecznie. A ja oprócz tłuszczyku widzę dwudziestokilkuletnie kobiety. To pierwsze zdjęcie jest podstawą wpisu, ale zostało przeze mnie zeskanowane z gazety i dlatego jakość nie jest najlepsza.

  3. Może to nieelganckie stwierdzenie, ale zgadzam się, że po zeskanowaniu jakość tych piętnastolatek jest nienajlepsza. Nie powinny być skanowane przed maturą… 🙂

  4. Makijaż i „dostojny” strój. Zmyć to, co na siebie nałożyły, założyć szorty i T-shirty, a będą piętnastolatki.

  5. Małolaty przebrane za dorosłe kobiety zawsze mnie zniesmaczały. Teraz też tak to odbieram. Skoro poprawnościowe społeczeństwo reaguje na różne gesty o charakterze pedofilskim to i tego typu konkursy powinny tak samo potraktować i zająć się organizatorami.

  6. Drogi Tes Tequ!
    Jesteś niekonsekwentny. U siebie w blogu prześladujesz wolnopiszących, że nie posługują się wyrafinowaną polszczyzną, albo są nie dość precyzyjni. A sam na mój tekst: ” zdjęcie (…) zostało przeze mnie zeskanowane z gazety” reagujesz, że dziewczęta „Nie powinny być skanowane przed maturą” 😀
    —————
    Pawle!
    Prawda jest taka, że południowe dziewczęta po prostu o wiele wcześniej dojrzewają i o wiele szybciej się starzeją.
    —————–
    Mam to samo zdanie Caddicusie, w dziewczętach jest rozdmuchana sprawa dorosłości, wejścia w życie, eleganckie stroje, kosmetyki. Ale po prostu taki jest nasz współczesny świat, z punktu widzenia przedsiębiorców najważniejszą funkcją człowieka jest konsumpcja i hedonizm, a konsumpcjonizm trzeba rozdmuchać już w młodym wieku.

  7. To już wolę Balthusa 😉

  8. To mogą być piętnastolatki. Mieszkam koło gimnazjum i nastolatki w tym wieku widuję. I czasem ich kobiecość mnie zadziwia.


Skomentuj

Kategorie

