Napisane przez: torlin | 04/06/2012

Uniwersalny Schubert

 

Znalazłem w sieci stronę Grzegorza Deptucha z muzyką na różne okazje, i do tego poszeregowane.

Utwory najczęściej wykonywane w kościele podczas ceremonii ślubnej:

  1. Marsz weselny z opery „Lohengrin” – R.Wagner
  2. Trumpet voluntary – H.Purcell
  3. Trumpet tune H. Purcel
  4. Marsz z Aidy G. Verdi
  5. Te Deum  M.A. Charpentiere
  6. Marsz weselny ze „Snu nocy letniej”F. Mendelssohn
  7. Ave Maria –  Bach-Gounod
  8. Aria na strunie G z Suity nr 3 –  J.S. Bach 
  9. Ave Maria – F. Schubert
  10. Gabriel’s Oboe ( Misja) – E. Morricone

i 10 utworów najczęściej wykonywanych podczas ceremonii pogrzebowej:

  1. Marsz żałobny – F. Chopin
  2. W mogile Ciemnej – A. Orłowski/J.Janca
  3. Cisza (Il Silencio) –  Rosso/Celeste/Brezza
  4. Ave Maria – F. Schubert
  5. Amazing Grace
  6. Adagio- T. Albinioni
  7. Barka – C. Gabarain
  8. Sarabanda- A. Corelli
  9. Sarabanda – Tartini
  10. Litania- F. Schubert

I dwie rzeczy mnie zastanowiły, że tak piękny utwór ślubny jak Marsz Mendelssohna znalazł się dopiero na szóstym miejscu, ale najbardziej się zdziwiłem, że Schubert znalazł się i na tej, i na tej liście. Coś niesamowitego.

Ps. Na moim ślubie miała być wykonywana Aria na strunie G, ale jak zabrzmiały pierwsze dźwięki, to zrozumiałem, że mogłem sobie prosić i zamawiać. Popłynął nieśmiertelny Schubert. A jeżeli chodzi o pogrzeb, to jeżeli już, to wolałbym „Epitaph”.

Responses

  1. Osobiście żem funeralnej doświadczył ceremonii, na której nieboszczykowi ( na życzenie uprzednie jego) grano Grzesiuka „Umarł pijak, ale pan”, choć zda mi się, że tego w wersji jakiejś współczesnej odtworzono kapeli… Efekt był przecudnej natury, bom ja pospołu z niektórymi, co nieboszczyka znali i dowcip docenili, chichotał, co się na pogrzebach nie tak często zdarza, zaś insi trwali porażeni konfuzją…
    Kłaniam nisko:)

  2. Wszystkim „posiadającym” język angielski polecam (do znalezienia w sieci) „Graham Chapman’s memorial speech” czyli mowę pogrzebową wygłoszoną przez Johna Cleese’a po śmierci innego Pythona – Grahama Chapmana.

  3. Gdybyż niektóre ceremonie można było odwołać… ślub, czy choćby własny pogrzeb:-)

  4. Najdziwniejszą muzykę podczas ceremonii pogrzebowej Wachmistrzu spotkałem pewnej jesieni, kiedy to na pogrzebie grał cygański zespół „Oczy czarne”.
    Tes Tequ!
    Nie posiadam, ale domyślam się, że mowa była purnonsensowa.
    Caddicusie!
    Długo kombinowałem, jaką jeszcze ceremonię dodać do Twojego spisu, ale nic nie wymyśliłem. Narzekać można jedynie na te dwie.

  5. A ten Schubert to nie był Rudi?

  6. Drogi Zeenie!
    Łączy ich fortepian 😀 (z tym, że Rudi to Schuberth)


Skomentuj

Kategorie

