Napisane przez: torlin | 10/06/2012

Lekarstwo na łzy

Niestety, jestem cierpiący. I niestety bardzo. Żeby trochę uśmiechnąć się przez łzy w bólu, puszczam sobie kabarety. Przypomniałem sobie, że kiedyś słyszałem wspaniały monolog mojego ulubionego Gajosa o sponsorze.

Pewnie tak jak wszyscy mam swoich ulubieńców, i ludzi, których nie lubię. Przepadam za Kabaretem Moralnego Niepokoju, Ani Mru Mru, młodym Stuhrem, Bałtroczykiem, Poniedzielskim i właśnie Gajosem. Nie przepadam za Halamą, Pazurą, a Kryszaka wręcz nie znoszę.

Nie gniewajcie się za wpis, ale nie dałem rady niczego innego zorganizować i napisać.

Responses

  1. Gajos też należy do moich ulubionych. Ale skoroś cierpiący to jeszcze polecę Ci kabaret Hrabi i skecz „Wywiadówka”:

  2. Skoro tak (dziękuję), to pokazuję jeden z największych dla mnie hitów – kabaret „Pirania” (niestety, już nie wystąpi, Andrzej Kaczmarek nie żyje od 4 lat – to ten, co odpowiada: „znam” i jest podobny do goryla), pt. „Kunia znasz?” (ja już chyba kiedyś go dawałem).

  3. polecam Sęk. Zawsze działa 😉

  4. Wracaj szybko do olimpijskiej formy. Od Poniedzielskiego wolę jednak Halamowego Pana Józka i jego kurczaki i piosenkę „Ja wiedziałem, że tak będzie”.

  5. Onibe!
    To była klasyka. Wspaniała. I co najgorsze, wymierają ludzie umiejący mówić w stylu przedwojennych Żydów.
    Tes Tequ!
    Przepraszam Cię, nie gniewaj się, ale posłuchałem tego na YouTubie i moim zdaniem dno.

  6. A dlaczego mam się gniewać? Przecież nie ja jestem autorem. Wolę to dno od smętnego mędzenia Poniedzielskiego – moim zdaniem bardziej mulistego intelektualnie od najbardziej mulistych den tego świata.

  7. Ale ma niesłychanie inteligentne teksty, chodzę sobie czasami do niego do kabaretu w „Ateneum”. A jego smędzenie to jest taka forma artystyczna, jak Macieja Zembatego głos gotycki. A wypadku Halamy nie odpowiada mi ani forma ani treść. I żeby Ci udowodnić, że nie usiłuję być intelektualnie dogłębny, to powiem Ci w tajemnicy, że uwielbiam Paranienormalnych, a szczególnie „Mariolkę”

  8. Ja z kabaretami mam problem… A może nie problem, ale coraz większy rozbrat z nimi biorę. Nie wiem, co w nich śmieszy. (Nie tych dawnych, Sęk był OK, w ogóle Dudek był OK, ale to dawne dzieje. A teraz? Paranienormalni? Przepraszam, ale nie trawię, jak Halamy. Kabaret Młodych Panów? J.w. KMN? Trochę lepiej, ale jeśli to dawny, a nie najnowsze skecze. Hrabi? Czasami. Wolałem Potem. Mumio bywało fajne… niegdyś… Gajos? No Gajos tak, ale to jest po prostu, dobrze zagrany dobry tekst. Tego dopracowanego ‚tekstu’ mi w kabaretach najzwyczajniej brakuje.)
    Jeśli już, to łapię się na numerach improwizowanych, jak we Whose line is anyway, czy u nas w Spadkobiercach (czyżby dlatego, że tam w ogóle nie ma ‚tekstu’ do odegrania?):

  9. Poczucie humoru bywa różne, to znaczy różne rzeczy ludzi bawią. Dlatego to ryzykowne oceniać człeka po tym, co go smieszy, choć to jeden z najczęstszych sposobów porozumiewania się i dogadywania. Znam porządnych ludzi, których poczucia humoru nie trawię, ale poznałem ich wartość wczesniej, niż poczucie humoru, natomiast mam kłopot w zagłębianie się w człowieka, kiedy wcześniej poznałem jego poczucie humoru – powiedzmy drastycznie odstające od mojego.
    I chociaż wydaję się sobie tolerancyjny i pełen wyrozumienia, to rzeczywistość pewnie skrzeczy 😉

  10. A ja bym bronił „Mariolki” – tak mówią młode dziewczyny, to jest wierne odwzorowanie i odtworzenie charakterystycznych tekstów wypowiadanych w tym wieku. Ale jak wolisz genialne skecze – s’il vous plaît.

    A tego z Bałtroczykiem i Górskim nie znałem – świetne. I Piotr ma niezłą kondychę.
    —————-
    Zeenie! Błagam:
    a tu pospolitość skrzeczy,
    a tu pospolitość tłoczy,
    włazi w usta, uszy, oczy.
    A z największych numerów kabaretowych – pierwszy tekst AMM

  11. Dobrze, już dobrze…
    Niech Ci się nie otwiera już ta puszka z pandorą i nie wchodź drugi raz do tej samej wody…
    😆

  12. Torlin pisze: A ja bym bronił „Mariolki” – tak mówią młode dziewczyny, to jest wierne odwzorowanie i odtworzenie charakterystycznych tekstów wypowiadanych w tym wieku.

    „Mariolki”, które mijam na ulicy mówią własnym narzeczem – dużo tam wyrazów na „k”, na „p”, na „ch” i myślę, że to raczej ja potrzebowałbym obrony w starciu z nimi…

  13. zeenie – nie ma sprawy. Ale pokazując klasykę współczesnego kabaretu nie można opuścić Grupy Rafała Kmity, to jeden z najlepszych numerów

    ——–
    Tes Tequ!
    Masz rację, tego oczywiście nie można było dawać w kabarecie, ale wspaniale jest pokazana maniera rozmowy i wymowy. Dla Ciebie Tes Tequ też jeden z największych numerów – Tofik AMM

  14. Witaj Torlinie,
    Zajrzałam do Ciebie od Wachmistrza. Przykro mi że jesteś cierpiący. Tak się składa, że lubię też Gajosa i wszystkich tych, których wymieniasz. Będę do Ciebie zaglądać, bo znalazłam informację, że kochasz Tatry. Tak jak ja – chodzę po nich przez wiele lat – ostatnio z małymi wnukami.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę jak najmniej bólu.

  15. Bardzo mi miło, że wpadłaś Stokrotko. Mam straszne kłopoty z umieszczeniem komentarza u Wachmistrza, a sam jestem od tygodnia na bardzo silnych proszkach przeciwbólowych, spać mogę tylko na jeden strój, na twardym krześle z twarzą wtuloną w małą poduszeczkę leżącą na laptopie, bo tylko wtedy mnie nie boli. Przejść mogę właściwie tylko 4 – 5 metrów, później muszę usiąść.
    Tatry uwielbiam, ale już mam ich dość, ile razy w życiu można przejść tymi samymi szlakami. Mam takie plany, mam nadzieję, że nie będę musiał weryfikować ich przez chorobę. W prezencie wysyłam Ci jeden z najlepszych numerów kabaretowych KMN, z tym że musiałem wybrać, ten sam skecz bardzo się różni w wykonaniach. Dla przykładu ten:
    http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/8839_kabaret_moralnego_niepokoju__telefoniczna_rezerwacja_biletow.php

  16. Dzięki, Torlinie! Trafiłeś w punkt, czyli w dziesiątkę! Tofik to dla mnie mistrzostwo świata!


Skomentuj

Kategorie

