Napisane przez: torlin | 08/11/2012

Czarne w muzyce jest piękne

Dla mnie chyba najwspanialszy utwór z „Black” w tytule. Pamiętam, jak w latach siedemdziesiątych (było to w 1971 roku) w Trójce była półgodzinna audycja (nie pamiętam tytułu), powtarzająca na życzenie piosenki grane w tym radiu tego dnia. Dzwoniło się pod podany numer i utwory posiadające największą ilość zgłoszeń były nadawane w całości, aby każdy mógł sobie je nagrać na magnetofon (to były czasy). I jak pewnego razu nadano „Black Dog”, to po 15 minutach przyjmujący zgłoszenia wtrącił się do nadawanej właśnie audycji i powiedział, że wszystkie głosy są tylko na ten utwór, audycja ma 1/2 godziny, że zawiesza przyjmowanie głosów na Led Zeppelin i ma się teraz głosować na inne.

Cudowny utwór Santany. Ale nie wszyscy wiedzą, że jest to powtórka wspaniałej kompozycji Petera Greena, a on sam z ze swoim zespołem wykonywał ją z wielkim powodzeniem.

Bojku, jak ja kiedyś uwielbiałem Fleetwood Mac, te wspaniałe przeboje „Oh! Well” (piosenką tą zachwycony był Jimmy Page i wykonywał ją podczas koncertów), „The Green Manalishi)”, „Albatross” czy „Man of the World”.

I na koniec nieśmiertelni Rolling Stonsi. Też jeden z największych przebojów tej grupy. Chodziło mi po głowie jeszcze kilka słynnych przebojów ze słowem „Black” w tytule jak „Back in Black” AC/DC, „Black” Pearl Jam, „Black Bird” Beatles’, „Black” mojej ukochanej Norah Jones, „Black Or White”  Michaela Jacksona czy „Fade to Black” Metallici” (znawcy języka angielskiego, dlaczego „Black Bird” raz jest pisane razem, a czasami osobno?)

Responses

  1. Torlinie, nie podejrzewałem Cię o rasizm, w dodatku jeszcze muzyczny…:)
    Kłaniam nisko:)

  2. Drogi Wachmistrzu, w ten sposób i nasza flaga jest rasistowska 😀

  3. Wprowadzenie do fortepianu czarnych klawiszy to koniec muzyki białych…
    Zdaje się, że autor tej sentencji ma się całkiem nieźle i szykuje się do obrony muzyki białych klawiszy 😉

  4. Black bird – czarny ptak
    Blackbird – kos
    Blackbird (Beatles) – czarnadziewczyna (piosenka jest poetyckim manifestem McCartneya przeciwko rasizmowi w USA)

  5. Zeenie!
    Dobrze, że nie ma klawiszy czerwonych, toby się dopiero działo.
    Nawet nie wiesz Tes Tequ, jak Ci jestem wdzięczny. Nie będę miał problemów z zapamiętaniem nazwy kosa w języku Szekspira. A wiesz, jak po niemiecku jest puchacz? Uhu. Inna rzecz, że nie jestem zbyt rozgarnięty, po wpisaniu do tłumacza wychodzi i czarny ptak i kos. Ale Wielkie Dzięki.

  6. Black Magic Woman Santany – cudowna! Zgadzam się tu z Tobą jak nigdy 😉

    Ale to też – a propos Greena – jest bardzo ładne:

    Posłuchaj sobie – nie wiem czy znasz tę (akustyczną) wersję najsłynniejszej kompozycji Petera Greena.

  7. Skoro lubisz czerń, to na pewno kręcą Cię takie oto pieśni:
    – La Belle Epoque – Black Is Black;
    – Violetta Villas – Oczy czarne;
    – Ivan i Delfin – Jej czarne oczy.

    No i klasyczny serial TV „Czarne chmury”. 🙂

  8. Przykro mi Tes Tequ, ale nasze preferencje muzyczno – serialowe rozbiegają się maksymalnie. Jeden z najbardziej znienawidzonych przeze mnie seriali, a muzyka mnie poraża. Wybacz.
    —————
    L.A.!
    Tej wersji akurat nie znałem, chociaż jak pewnie zauważyłeś, Albatrosa wymieniłem. Nie wiem dlaczego, ale ten utwór kojarzy mi się „na zasadzie skojarzenia” 😀 z pewnym utworem zapomnianego już zespołu z dawnych lat

  9. Co mam wybaczyć? Sam napisałeś „czarne w muzyce jest piękne”. Bez żadnych zastrzeżeń – nawet drobnym drukiem na dole wpisu. Więc teraz proszę nie grymasić, tylko razem ze mną radośnie zanucić:

    Jej piękne czarne oczy
    Śnią się czarne oczy
    Ich nie przeoczysz
    Wiem że nie
    Jej piękne czarne oczy
    Widzę czarne oczy
    To za mną kroczy
    Ze mną jest…

  10. To ja już wolę to o czarnych oczach

    Na początku nic nie było…
    Adam Asnyk

    Na początku nic nie było,
    Tylko przestrzeń ciemna, pusta;
    Wtem jej czarne błysły oczy
    i różowe, świeże usta.

    Od jej spojrzeń, od rumieńca
    Zajaśniała świateł zorza,
    A gdy pierwsze rzekła słowo,
    Ziemia wyszła z głębi morza.

    Gdy przebiegła ziemię wzrokiem
    Śląc jej uśmiech, rój skrzydlaty
    Wzleciał ptaków i motyli,
    A spod ziemi wyszły kwiaty.

    Lecz nie istniał jeszcze człowiek,
    Tylko martwa gliny bryła;
    Aż nareszcie swym płomiennym
    Pocałunkiem – mnie stworzyła.

    I zbudziłem się do życia
    W cudowności jasnym kraju.
    Lecz mnie również, tak jak innych,
    Wypędzono z tego raju.

  11. Ciekawy jestem, Panie Asnyk, jak czerń może błysnąć. Dwója z fizyki!

  12. Parę lat temu popełniłem, dziś bym dodał jeszcze kilka czarnot 😉

    Czarny pokój
    Czarna skrzynka
    Czarnej kawy odrobinka
    Czarny humor
    Czarną nocą
    Czarne myśli w łeb łomocą
    Czarno widzę
    Czarną sotnię
    Czarna smoła (to się wytnie)
    Czarny chleb
    Czarna polewka
    Czarna wdowa tu nie mieszka
    Czarny kruk
    I czarny pi-ar
    Czarny charakter wnet nie mija
    Czarny dowcip
    Czarny heban
    Czarny człowiek czyli Szwarcman
    Czarny kot
    Zawisza Czarny
    Czarny pas – on nie jest marny
    Czarny tulipan
    Czarny Dunajec
    Czarny las – weny nie staje….

  13. Dobra Zeenie, to było wspaniałe, to ja teraz, tak z głowy, bez zaglądania do notatek czy Internetu, z czym mi się kojarzy kolor czarny:
    – z kirem,
    – z bazaltem,
    – z Zawiszą Czarnym,
    – ze Szlakiem Czarnym (obok Kuczmańskiego i Wołoskiego),
    – z „Czarnymi Aniołami” Demarczyk,
    – z Czarnym Kontynentem,
    – z Czarną Madonną,
    – z czarną magią,
    – z czarną izbą,
    – z Radziwiłłem Czarnym,
    – z czarnym rynkiem,
    – z Czarnym Dunajcem, Stawem pod Rysami, Gąsienicowym,
    – z czarnym pasem,
    – z Czarnym Wrześniem,
    – z Chat Noir,
    – z czarnym łabędziem,
    – „z Czarnym Krukiem” w Bitwie Oliwskiej,
    – z „Czarnym Generałem” ( to o Jabłonowskim),
    – z Czarnymi Koszulami (i mówię tu o Polonii Warszawa, a nie o Włoszech),
    – z Czarną Hańczą,
    – z czarną polewką.
    No nie! Bez przesady! To jest za duży temat.
    pozdrowienia
    —————-
    Tes Tequ!
    A skały mogą płonąć?
    Pozdrowienia

  14. Czarny humor
    czarny charakter
    rozpacz czarna
    Czarne (wydawnictwo)
    czarnoksiężnik
    Czarnolas
    Czarnogóra
    Czarny Anioł (Ewa Demarczyk)
    Czarny łabędź (Natalie Portman)
    Czarne Stopy (szczep Siuksów i książka)
    czarne jagody (lubię)
    czarny bez
    czarny tulipan
    czarna perła
    czarny ląd (Afryka)
    czarny welon
    czarna dziura (kosmos)
    czarna Inez
    BlackBerry (tablet)
    Black Jack (film)
    black and white (Kombi)
    Black Sabbath (grupa heavy metal)
    To moje pierwsze skojarzenia, wystarczy tej czerni bo to nie jest mój ulubiony kolorek.
    Torlinie swietny wybór wiersza Asnyka,:-)
    —————————–
    to ja tez coś dla Testeqa dorzuce;-) mały fragmencik
    Tuwim (to tytuł)
    „W naszej polszczyźnie, w koniczynie,
    Gęsto i ciepło jest od miodu.
    Środkiem szumiący Tuwim płynie
    Ze swego źródła, słowo rodu
    Mowa tam schodzi, z nurtu pije
    I mokrą garścią w oczy chlusta
    całuje drżące,nie wiem czyje
    Żródliste łzy, zródliste usta………”

    K. Wierzyński

    Tylko nie pytaj czy Tuwim ma kartę poływacką….:-)))


Skomentuj

Kategorie

