Napisane przez: torlin | 28/12/2012

Z pozdrowieniami dla Celta

Na prośbę ( a raczej wniosek) Celta postanowiłem odpowiedzieć na 22 pytania zamieszczone w Jego blogu. Wydaje mi się, że wiele osób lepiej mnie pozna w ten sposób (chociaż  atrakcyjność mojej osoby budzi wątpliwości). Na logikę ten wpis powinien ukazać się jutro, ale mam weekend pracujący i mi się nie będzie chciało, a tak to przełamuję schematy…

1. Osoba, której spojrzenie rozprasza chmury na Twoim niebie.

Chyba przede wszystkim córka, bo wnuczki są jeszcze za małe. Moje uczucia jako mężczyzna są ulokowane niepoprawnie obyczajowo, bo jest Ona młodsza ode mnie o 33 lata. Nie chcę Jej robić krzywdy swoją osobą.

2. Największe spełnione marzenie lub marzenie “do spełnienia” w niedalekiej przyszłości.

Marzę o podróżach. Po całym świecie. Nie ma chyba kraju, do którego nie chciałbym pojechać. Aktualnie na tapecie jest Berlin i Antwerpia.

3. Kultura jakiego kraju, poza Polską, odpowiadałaby Ci najbardziej? Dlaczego?

Chyba Niemcy. Podoba mi się ich podejście do życia, porządek, zorganizowanie, przewidywalność. A młodzi Niemcy są wspaniali, znalazłem bez trudu z nimi kontakt w Alpach. Marc z Monachium zdobył mnie całkowicie, gdy w momencie kryzysu został ze mną (sam zaproponował) i asekurował mnie do schroniska.

4. Piosenka, którą chciałabyś, aby zanucono wracając do domu po Twoim pogrzebie.

Zdecydowanie:

5. Jedna rzecz, którą najbardziej w sobie cenisz?

Uporządkowanie. Zamęczam domowników, aby gasili światło, gdy ich nie ma w pokojach, kładli rzeczy na miejsce, słali łóżka, przychodzili punktualnie i różne takie bzdety z punktu widzenia polskiej młodzieży.

6. Czy lubisz tańczyć?

Uwielbiam. Tańczę – wydaje mi się – co najmniej dobrze, jestem w końcu wychowany w epoce rock’n’rolla, a chodziłem również kilka lat na taniec towarzyski. Nie zapomnę, jak kiedyś na wczasach w Lidzbarku (tym nad rzeką Wel) młodzież na wieczorku postanowiła „rozruszać staruszków”, że tak biedni siedzą przy stolikach. Nie mogłem później opędzić się od młodszych o pokolenie partnerek.

7. Ulubiony smak dzieciństwa.

Moje ukochane smaki związane są – górnolotnie powiedziałbym – z Litwą. Całą młodość lipcowo – wakacyjną spędziłem w małej wiosce zagubionej w lasach na trasie Suwałki – Sejny w dworku u mojego przyszywanego Wuja. To tam jadłem raki i zupę rakową, bankuchen (tak nazywały ciotki sękacz), ser – nieboszczyk (biały ser zawijano w szmatki i folię, a następnie zakopywano na 3 dni do ziemi). To z tamtych czasów czuję do dzisiaj zapach razowego chleba wyjętego z pieca, pieczonego na liściach, smak wędzonej szynki odkrawanej plasterek za plasterkiem z wielkiej nogi wiszącej u sufitu, niepowtarzalny zapach pierogów suto przyprawionych skwarkami, którymi częstowała mnie żona rolnika – sąsiada, któremu chętnie pomagałem w polu.

8. Zapach, który przypomina Ci o bezpieczeństwie i szczęściu.

Chyba zapach lasu. Ja w lesie czuję się jakiś szczęśliwy, oddychający pełną piersią. Oficjalnie mówi się, że to wpływ olejków eterycznych, a ja wierzę w leśne endorfiny

9. Kiedy ostatnio powiedziałeś osobom, które kochasz, że tak jest?

Dzisiaj.  Mówię to dosyć często. Ale jedynie rodzinie, do obiektu uczuć nie mam odwagi.

10. Śniadanie: słodki rogalik z czekoladą i cappuccino  czy jajecznica z bekonem i szklanką herbaty?

To drugie, tylko że ja do tego piję coś z mlekiem: wedlowskie kakao, kawę Inkę lub kawę zbożową. Ale najczęściej robię sobie z mleka taki misz-masz z płatkami, orzechami, rodzynkami, różnymi porcjami müsli i otrębami.

11. Morze, czy góry?

Zdecydowanie góry. Ja się nad morzem nudzę, a łażenie po szczytach jest największą moją namiętnością.

12. Kim jest dla Ciebie Bóg? (szczerze)

Tak jak pisałem Celtowi, druga część pytań jest trochę nie dla mnie. Ale ponieważ obiecałem mu, że odpowiem:

Boga nie ma, nie było i nigdy nie będzie. Nie ma żadnej siły sprawczej, która coś tam porusza.

13. Jaka piosenka poprawia Ci humor?

Jeżeli chodzi o piosenki kanoniczne, podstawowe, najważniejsze – to są dwie, jedna polska, jedna zagraniczna. Ja tych dwóch utworów mogę słuchać na okrągło.

i druga

14. Kiedy czujesz się bliżej Nieba?

Znowu kłopot. Ale moja odpowiedź powinna zadowolić i wierzących i niewierzących, czuję się bliżej nieba będąc na zdobytym szczycie. I jestem bliżej Nieba i w siódmym niebie.

15. Co chciał(a)byś zjeść na obiad?

Węgierski pörkölt i zupę halászlé.

16. Ulubiony święty i dlaczego?

Święty Wendelin (Tobie Celcie on się spodoba, bo był Irlandczykiem), jest patronem wędrowców (trochę zapomniany). Lubię również Świętego Nepomucena.

17. Czy jest ktoś, z kim mógłbyś/mogłabyś rozmawiać godzinami?

Oczywiście.

18. Co oznacza Twój nick i dlaczego jest taki, a nie inny? (w przypadku imion proszę o wskazanie patrona i podanie znaczenia )

Pisałem o tym wielokrotnie, szukałem loginu na lewą stronę adresu e-majlowego i wybrałem „Torla”, i tak powstał mój nowy nick. Ponieważ wszyscy zwracali się do mnie jak do kobiety, zmieniłem na Torlin.

19. Najlepiej odpoczywasz, gdy…

… biegam po lesie. Ja wiem, że to jest przewrotne, ale naprawdę.

20. Masz jakiś ulubiony wiersz???

Konstanty Ildefons Gałczyński

Rozmowa liryczna

– Powiedz mi, jak mnie kochasz.

– Powiem.

– Więc?

– Kocham cię w słońcu. I przy blasku świec.

Kocham cię w kapeluszu i w berecie.

W wielkim wietrze na szosie, i na koncercie.

W bzach i w brzozach, i w malinach, i w klonach.

I gdy śpisz. I gdy pracujesz skupiona.

I gdy jajko roztłukujesz ładnie –

nawet wtedy, gdy ci łyżka spadnie.

W taksówce. I w samochodzie. Bez wyjątku.

I na końcu ulicy. I na początku.

I gdy włosy grzebieniem rozdzielisz.

W niebezpieczeństwie. I na karuzeli.

W morzu. W górach. W kaloszach. I boso.

Dzisiaj. Wczoraj. I jutro. Dniem i nocą.

I wiosną, kiedy jaskółka przylata.

– A latem jak mnie kochasz?

– Jak treść lata.

– A jesienią, gdy chmurki i humorki?

– Nawet wtedy, gdy gubisz parasolki.

– A gdy zima posrebrzy ramy okien?

– Zimą kocham cię jak wesoły ogień.

Blisko przy twoim sercu. Koło niego.

A za oknami śnieg. Wrony na śniegu.

21. Fragment Pisma Świętego, który najbardziej do Ciebie przemawia, to…

„Stale proście, a będzie wam dane; ciągle szukajcie, a znajdziecie; wciąż pukajcie, a będzie wam otworzone” Mateusz 7:7. Ja od razu mówię, dobrze się na tym nie znam, ale te słowa robią na mnie wrażenie. Człowiek musi chcieć…

 22. Książka Twojego dzieciństwa to…

– W Pustyni i w puszczy,

– Łowcy wilków, łowcy złota, łowcy przygód,

– Robin Hood,

– Historia żółtej ciżemki,

– Panienka z okienka,

– Tajemniczy ogród,

– i chyba najbardziej „Bellew Zawierucha”.

Wszyscy wiedzą, że ja lubię odpowiadać na wszystkie ankiety, głosowania, mnie nie trzeba długo prosić. Celcie – pozdrowionka. :D.

Responses

  1. 1. Osoba, której spojrzenie rozprasza chmury na Twoim niebie.

    Dziewczyna/kobieta mówiąca po czesku lub w języku norweskim (norweski biernie rozumiem lepiej niż czeski. Ulegam także urokowi Francuzek mówiących po angielsku z akcentem.
    ………………………
    2. Największe spełnione marzenie lub marzenie “do spełnienia” w niedalekiej przyszłości.

    Miesiąc na Krymie.
    …………………………………
    3. Kultura jakiego kraju, poza Polską, odpowiadałaby Ci najbardziej?
    Dlaczego?

    Francuska, bo nie cierpię Niemieckiej.
    ………………………………..
    4. Piosenka, którą chciałabyś, aby zanucono wracając do domu po Twoim pogrzebie

    Pogrzebu ani grobu nie będzie. To już zastrzegłem sobie w testamencie.
    ……………………………………..
    5. Jedna rzecz, którą najbardziej w sobie cenisz?

    Inteligentny rozmówca nie abstynent.
    ……………………………………..
    6. Czy lubisz tańczyć?

    Nie
    ………………………………………….
    7. Ulubiony smak dzieciństwa.

    Zupa Nic
    ……………………………………………

    8. Zapach, który przypomina Ci o bezpieczeństwie i szczęściu.

    Zapach lokomotywy parowej wpadający przez okno wagonu gdzieś między Tarnowem a stacją Struże a może miedzy Tarnowem a Przemyślem? Dokładnie nie pamiętam.
    ……………………………………………………….
    9. Kiedy ostatnio powiedziałeś osobom, które kochasz, że tak jest?

    Nie pamiętam. Zresztą nigdy nie kochałem ludzi niepewnych siebie i swojej wartości.
    …………………………………………………………..
    10. Śniadanie: słodki rogalik z czekoladą i cappuccino czy jajecznica z bekonem i szklanką herbaty?

    To pierwsze.
    …………………………………………………………….
    11. Morze, czy góry?

    Morze. Najlepiej z górami w tle.
    …………………………………
    12. Kim jest dla Ciebie Bóg? (szczerze)

    Najważniejszą fikcją
    …………………………………………
    13. Jaka piosenka poprawia Ci humor?

    ”Jezus malusieńki
    Leży wśród stajenki
    Płacze z zimna, nie dała Mu
    Matusia sukienki”

    Kiedy tę kolendę słyszę dzwonię do siostry która pracuje w odpowiednich służbach i jako ten Herod rządam interwencji w Szopkach będących w zasiegu jej kompetencji.
    …………………………………………….
    14. Kiedy czujesz się bliżej Nieba?

    W samolocie.
    ………………………………………..
    15. Co chciał(a)byś zjeść na obiad?

    Dziś? Krwawy befsztyk.
    ……………………………………………..
    16. Ulubiony święty i dlaczego?

    Święta Wilgefortis. Bo silną wolą i tylko wolą spowodowała, że wyrosła jej broda.
    Słyszałem o mistrzach Jogi, którzy potrafili odwrócić działanie przewodu pokarmowego, ale każdemu z nich broda rosła mimo woli.
    …………………………………………
    17. Czy jest ktoś, z kim mógłbyś/mogłabyś rozmawiać godzinami?

    Są tacy ludzie. Nawet wielu.
    ………………………………………………..
    18. Co oznacza Twój nick i dlaczego jest taki, a nie inny? (w przypadku imion proszę o wskazanie patrona i podanie znaczenia )

    Nic nie znaczy. Powstał przypadkiem z gorączce rejestracji, a edwarddana to późniejsze rozwinięcie dana przy jakiejś nieudanej rejestracji.
    …………………………………………………….
    19. Najlepiej odpoczywasz, gdy…

    Kiedy rozmawiam bezinteresownie. Rozmawiam nie mając „sprawy” do rozmówcy.
    ………………………………………………………
    20. Masz jakiś ulubiony wiersz???

    Stodoła Leśmiana
    …………………………………………..
    21. Fragment Pisma Świętego, który najbardziej do Ciebie przemawia, to…

    „Czyń drugiemu, jako on czyni tobie”
    Ewangelia według św. Gnozama – apokryf Nubijski.
    …………………………………………
    22. Książka Twojego dzieciństwa to…

    – Biały kieł
    – Ogniem i mieczem
    – Historia żółtej ciżemki,
    – Przygody tomka Sawyera
    – Trzej muszkieterowie
    -Hrabia Monte Christo

  2. Bardzo Edwarze dziękuję. To jest nas już dwóch.

  3. Jejku Torlinie… Miło jest być dla kogoś inspiracją. Widzisz? Mówiłem Ci, że pasujesz 🙂

    Mamy kilka rzeczy wspólnych widzę… Ten leśny zapach i zamiłowanie do Natury. A ten wiersz Gałczyńskiego cudowny 🙂

    Z odpowiedzią nt. Nieba też sobie nieźle poradziłeś… 😉

    Miałeś rację, Św. Wendelin rzeczywiście ciekawy. Nie słyszałem jeszcze o nim. Słyszałem natomiast, że patronem wędrowców, podróżnych, był inny irlandzki święty – Brendan Żeglarz.

    Mam tylko nadzieję, że nie czułeś się w jakiś sposób przymuszony do odpowiedzi? Chciałem jedynie pokazać, że pasujesz do pytań 🙂

    Na koniec małe pytanie, a’la Tomasz Lis: co z tym Belgradem?

    Pozdrawiam Cię serdecznie i bardzo, bardzo dziękuję! 🙂

  4. @dana 1: Mam pytania dodatkowe, jeśli można:

    4. Pogrzebu ani grobu nie będzie. To już zastrzegłem sobie w testamencie.

    To jest dozwolone?

    7. Zupa Nic

    Z piankowymi obłoczkami?

    12. Najważniejszą fikcją

    Dlaczego najważniejszą? Dla Ciebie osobiście, czy ze względu na wpływ na życie społeczne?

  5. 1. Osoba, której spojrzenie rozprasza chmury na Twoim niebie.
    Córki co wyfruwają i mam syndrom opuszczonego gniazda:-)

    2. Największe spełnione marzenie lub marzenie “do spełnienia” w niedalekiej przyszłości.
    Domek w Bieszczadach.

    3. Kultura jakiego kraju, poza Polską, odpowiadałaby Ci najbardziej?
    Francja

    4. Piosenka, którą chciałabyś, aby zanucono wracając do domu po Twoim pogrzebie
    Requiem Mozarta

    5. Jedna rzecz, którą najbardziej w sobie cenisz?
    pogoda ducha

    6. Czy lubisz tańczyć?
    Tak.

    7. Ulubiony smak dzieciństwa.
    Kapelusze prawdziwków marynowane w occie

    8 Zapach, który przypomina Ci o bezpieczeństwie i szczęściu.
    Lubie bardzo zapachy kwiatowe : jaśmin, konwalia leśne malutkie fiołki ale i zapachy wanilii i cynamonu, zapach lasu w lipcowe popołudnie (wychowałam się na skraju lasu)

    9. Kiedy ostatnio powiedziałeś osobom, które kochasz, że tak jest?
    One wiedzą;-)

    11. Morze, czy góry?
    Morze z widokiem na góry

    12. Kim jest dla Ciebie Bóg? (szczerze)
    Siłą sprawczą która nie ma natury ludzkiej.

    13. Jaka piosenka poprawia Ci humor?
    „Ale jestem ” Anna Maria Jopek

    14. Kiedy czujesz się bliżej Nieba
    Na wiosennej łące;-)

    15. Co chciał(a)byś zjeść na obiad?
    lubię włoską i węgierską kuchnię

    17. Czy jest ktoś, z kim mógłbyś/mogłabyś rozmawiać godzinami?
    jasne

    18. Co oznacza Twój nick i dlaczego jest taki, a nie inny? (w przypadku imion proszę o wskazanie patrona i podanie znaczenia
    Mój nick dla mnie oznacza pewnego rodzaju marzenie:-))

    19. Najlepiej odpoczywasz, gdy…
    Gdy czytam sobie jakaś ciekawa książkę, przy muzyce albo oglądam dobry film.:-)

    20. Masz jakiś ulubiony wiersz???
    Temat rzeka dla mnie:-)
    to moja pasja poezja i piosenka literacka
    E.Stachura, H.Poświatowska, B.Lesmian , K.KBaczyński, M.Pawlikowska- Jasnorzewska

    http://www.staff.amu.edu.pl/~schmidt/maria7.html
    http://www.mission.net/poland/warsaw/literature/poems/jak.htm

    21. Fragment Pisma Świętego, który najbardziej do Ciebie przemawia, to…
    Paweł z Tarsu
    Źródło: 1. List do Tesaloniczan 5, 19

    ,,Gdybym mówił językiem ludzi i aniołów,
    a miłości bym nie miał,
    stałbym się jak miedź brzęcząca
    albo cymbał brzmiący…………”

    22. Książka Twojego dzieciństwa to…
    Muminki
    Ania z Zielonego Wzgórza
    powieści Karola Maya
    książki Arkadego Fiedlera

    ufff:-)

  6. Ufff! Nie wierzyłem, że będzie taki odzew. Bardzo Wam wszystkim dziękuję. A o Belgradzie w nawale pracy zapomniałem, sorry Celcie, ale ja pracuję w firmie handlowej, wiesz, co teraz się dzieje. My nie istniejemy ze zmęczenia.
    ————-
    U.W.!
    A co z szesnastką?

  7. Torlinie widzisz zawsze możesz na nas liczyć:-)
    No i szesnastka 🙂

    16. Ulubiony święty i dlaczego?
    O.Andrzej Klimuszko
    Podoba mi się jego widzenie świata.

  8. Testeq

    4. Pozwalają na to przepisy kraju, w którym zostanę skremowany.

    7. Obłoczki niekonieczne.

    12. I dla mnie osobiście i ze względu na rolę w życiu społecznym.

  9. Torlinie, święta szesnastka? 😯

    dana_1: Dziękuję. Uwielbiałem piankowe obłoczki pływające po słodkiej zupie Nic… 8)

  10. Torlinie, rozumiem jak najbardziej 🙂 Zajmiemy się tą kwestią, kiedy już nieco ochłoniesz… 🙂

    Wszystkiego Dobrego na ten nadchodzący prędko Nowy Rok – Tobie, Twojej Rodzinie i wszystkim innym Czytelnikom! 😉


Skomentuj

Kategorie

