Napisane przez: torlin | 02/02/2013

Muzyka i tekst mojej duszy część druga

Nie wiem dlaczego, ale historia Romea i Julii zawsze przeszywała mnie dreszczem. Może dlatego, że znałem w przeszłości taką historię, dwie nienawidzące się rodziny połączyła miłość dwojga młodych osób. I piosenka i cała historia przypomniała mi się podczas oglądania jednego z odcinków „Rancza”, gdzie Marta Mazurek grająca nomen omen Julię Wargaczównę śpiewa tę piosenkę. Ile było takich historii podczas II Wojny Światowej, z niedozwoloną miłością. Moja Ciocia, która przeszła 4 obozy hitlerowskie łącznie z Oświęcimiem i Ravensbrück opowiadała, że tego rodzaju historię znała również z obozu, gdzie Niemiec ochraniał jak mógł swoją ukochaną.

A sam utwór? Przyznaję szczerze, i przepiękny wiersz Norwida, i muzyka, i wykonanie – dreszcz chodzi po plecach – zapadł w niepamięć. I dopiero Julia śpiewając ją w świetlicy Wilkowyj przywróciła go mojej wdzięcznej pamięci. A będąc w Weronie byłem zarówno w domu Julii, jak i przed domem Romea, nie przejmując się absolutnie tym, że jest to plastikowy tombak dla maluczkich.

Responses

  1. Każdy ma swoje wzruszenia i dobrze!

  2. Jeden z naszych kompozytorów powiedział kiedyś że Słowianinowi wystarczą trzy nutki i będzie miał co nucić cały dzień. Zdecydowanie zaliczam się do tej grupy. A z tematu Romeo et Juliette coś troszkę bardziej energetycznego :

    i jeszcze inna wersja: Koroli nochnoy Veroni

  3. Romeo i Julia kojarzą mi się z erotykiem, chyba Leśmiana, przepięknie pokazanym przez polską TV w latach 70-tych. Dwoje młodziutkich ludzi deklamuje sobie uczucie. Są nadzy, pokazani przez prześwitującą zasłonę, od pasa w górę, obraz lekko rozmazany, bez śladu taniego erotyzmu. Pamięta to ktoś, czy to tylko wspomnienie mojego snu.
    Ja to pamiętam jako porażające pięknem naturalności i naturalnością piękna

  4. Ja nie pamiętam ale myślę że fajne to były lata dla kultury, muzyki i sztuki.
    Mogliby takie programy czasem powtarzać w jakimś cyklu.
    Romek i Julka w malinowym chruśniaku:-)

  5. @ ulotna_wiecznosc : Dla niektórych to w ogóle były lata. Byliśmy piękni i młodzi – teraz jesteśmy już tylko piękni…

  6. Ja z wielkiej sztuki dotyczącej Szekspira i młodziutkiej pary najbardziej uwielbiam to:

    I co najciekawsze, od razu kojarzy mi się to z EL&P 😦
    A Leśmian? Poeta wielkości Norwida (prawie)
    —————
    Tes Tequ!
    Protestuję, czuję się w dalszym ciągu młody.

  7. Ok, możemy podzielić się przymiotnikami – Ty jesteś młody, a ja piękny! 😀

  8. A ja jestem spójnik ,,i” chociaż kropeczka nad i też była kuszącą perspektywą ;-))

  9. @ ulotna_wiecznosc : Czasami, a właściwie bardzo często sobie żartuję, ale Twój komentarz głęboko mnie poruszył i zainspirował. Bycie spójnikiem łączącym ludzi z ludźmi, rzeczy z rzeczami, idee z ideami, pomysły z pomysłami… czyż to nie ideał szczęścia i spełnienia?

  10. TesTeq myślę że my się tu nawzajem inspirujemy w pewnym sensie.
    No widzisz ja napisałam tak sobie ale dostrzegam teraz ten potencjał tematyczny bo Ty go dostrzegłeś. Co ludzi łączy a co ludzi dzieli i na jakiej płaszczyźnie. Narody łączy kultura , to ten przekaz jest mostem. Sztuka czy muzyka bezpośrednio a literatura pośrednio przy pomocy tłumaczy. Ludzi z ludźmi np wspólne zainteresowania. Lubię Twoje poczucie humoru i tez interesuję się psychologią. Z Torlinem mamy pewne wspólne poczucie idealizmu, poszukiwanie piękna i muzykę lubimy:-) Ważne że dostrzegamy co łączy a nie co dzieli:-) Łączy nas sieć oczywiście:-)

  11. A żeby to wyrazić wystarczy kropka nad pionową kreską – jedna niepozorna literka ‚i’. Wychodzi nam z tego cała i-deologia… 😯

  12. I co ja mam dodać do tak pięknej wymiany zdań?


Skomentuj

Kategorie

