Napisane przez: torlin | 21/04/2013

Jadę do Belgii

Belgium-Mechelen-Cathedral

Mechelen z katedrą niedaleko Antwerpii.

Bardzo się cieszę z Tego wyjazdu. Tak jak już pisałem, Belgia w moim spisie miejsc na Ziemi do zobaczenia przed śmiercią właściwie nie funkcjonowała. Ale raptem sprawa stała się aktualna, zaprosił mnie do siebie mój dawny komentator, wpisujący się przed laty pod nickiem Geograf. Jego obecności w moim blogu już dawno nie ma, pozostała za to przyjaźń w rzeczywistości realnej.

Belgia. Ile znakomitych skojarzeń. I cieszę się jeszcze z jednego, bo jadę do Flandrii, Antwerpia, Brugia i Gandawa przemawia bardziej do mojej wyobraźni niż miasta walońskie. Jadę na 10 dni, z tego jeden dzień będę w Krakowie, jeden dzień na przelot do Antwerpii, a 2 dni (sobotę i niedzielę)  pozostawiam do dyspozycji Gospodarza, mamy m.in. zdobyć najwyższy szczyt Belgii. Pozostaje 6 pełnych dni, z których chcę rozdysponować to następująco: Antwerpia, Brugia, Gandawa, Ostenda po 1 dniu – to daje dni 4, i 2 dni w Brukseli, bo z tego 1 dzień chcę przeznaczyć na muzea (jak w Madrycie cały dzień poświęciłem na Prado). A gdzie Mechelen? A gdzie Waterloo? Będę w razie czego na bieżąco korelował pobyt.

Cieszę się jeszcze z jednej rzeczy, że po wrzuceniu adresu do mapy Googla ukazał mi się park miejski po drugiej stronie skrzyżowania. Czyli znów tak jak w Madrycie będę mógł sobie pobiegać rano, szczególnie że Rail Pass, czyli bilet 10-przejazdowy na wszystkie koleje belgijskie jest ważny dopiero od godz. 9.00.

Obiecuję, że napiszę o swoich wrażeniach, ale cieszę się z tego wyjazdu niepomiernie. Gospodarz na pewno użyczy mi komputera, to może coś tam skrobnę, ale wpisów robić nie będę, mam w końcu wakacje. Wracam w nocy z 1.V. na 2.V. i w czwartek cały dzień jestem w pracy. Wszystko na to wskazuje, że nowy wpis będzie w nasze Święto Konstytucji 3 Maja.

Responses

1. Bon voyage! 🙂

2. W Brukseli obowiązkowo „Grote Markt” po naszemu Wielki Rynek. Pewna niespodzianka w Van Praetlaan (także Bruksela), w muzueum, bodaj Królewskim (wstęp swego czasu był wolny) malarstwo flamandzkie -dla mnie znakomite. W Brugii zyczę także doznań estetycznych!

3. Dzięki. Dla mnie Bruksela to przede wszystkim Królewskie Muzeum Sztuki i Katedra. Ale popracowałem trochę w domu, odrobiłem lekcję domową i zrobiłem sobie własny przewodnik kulturalny z Wikipedii i innych stron, mam wszystkie flamandzkie katedry, ważniejsze muzea i inne ciekawostki. Tak że chyba – moim zdaniem – jestem dobrze przygotowany.

4. Ponownie czytam założony program. Bardzo ambitny. Z doświadczenia wiem :
    a) będzie trudno b) lepiej nieco mniej,a bardziej dogłębnie (tyczy się to zwłaszcza tego co widzi się w muzeach).Nie będę więcej zawracał głowy, bo wiem ,że przygotowania w pełnym toku. 😉

5. Proszę, co za koincydencja wyjazdów. Ja wyjeżdżam na tydzień na Wyspę Karsiborską, planuję zdobyć najwyższy szczyt wyspy Uznam. I też się cieszę.

6. Koniecznie pozdrów Haiku Hermana – czyli poetę haiku, który został prezydentem Europy http://pl.wikipedia.org/wiki/Herman_Van_Rompuy

7. Zezem!
    Program programem, a życie życiem. Jestem jednak najbardziej przyzwyczajony do formuły, czas pokaże, co się będzie zwiedzało, ale w każdym momencie wiem, co zobaczyć w miejscowości, do której zsyła mnie los, i każdy przystanek docelowy autobusu czy pociągu nie jest dla mnie terrą incognitą (że tak powiem po polsku). Czyli w skrócie – pełna improwizacja ze znakomitym przygotowaniem.
    ————–
    Woziwodo!
    Widzę, że pasjonująca zabawa rozprzestrzenia się po Polsce. Brawo!
    ————-
    Tes Tequ!
    Jak go spotkam – nie omieszkam.

8. Jesteś szczęściarzem, Przyjacielu 🙂 Ja na swoje Wyspy pewnie nigdy się nie dostanę…

Życzę Ci bezpiecznego słonecznego i obfitującego w same pozytywne wrażenia wyjazdu 🙂 Wracaj jak najszybciej.

A jak już wrócisz, zapraszam do siebie nadrobić zaległości. Do maja ze 2 notki pewnie jeszcze napiszę 🙂 Bon Voyage!

9. Celcie – pamiętaj „Nigdy nie mów nigdy”, bo jak pisał Robinson Cruzoe: „los tak rzucił kośćmi, jakbym się nigdy nie spodziewał”. Dla mnie jeszcze rok temu wyprawa do Brukseli czy Antwerpii nie była brana w ogóle pod uwagę. A że zajrzę do Ciebie, to jasne jak 2 X 2 jest 4. Dzięki.

10. Torlinie, ponoć piwo tam mają dobre, pij je zamiast wody, wyjdzie Ci to na zdrowie:
    Wino dostarcza człowiekowi mądrość, piwo wolność, a woda bakterie. W wyniku niezliczonej ilości badań uczeni udowodnili, iż wypijając 1 litr wody dziennie, wchłaniamy rocznie 1kg Escherichia coli, (E.Coli) – bakterii znajdowanej w fekaliach. Innymi słowy, pijąc wodę spożywamy rocznie kilogram …gówna. Natomiast pijąc piwo i wino (tequille, rum, whisky, wódkę lub inny napój wyskokowy) n i e ponosimy tego ryzyka, ponieważ alkohol podlega procesowi uzdatniania i oczyszczania poprzez gotowanie, warzenie, filtrowanie, destylację lub/oraz fermentację. Pamiętaj: Woda = gówno. Wino, wódka, piwo = Zdrowie. Dlatego znacznie lepiej jest pić piwo i pleść głupstwa, niż pic wodę i być zasrańcem (Beniamin Franklin) 🙂

A poważnie – pięknych wrażeń

11. Dzięki Sarno. I mimo tylu wyjazdów zawsze odczuwam Reisefieber przed podróżą. Będę pamiętał. Ale muszę w końcu pójść się pakować, bo o 10 muszę wyjść na lotnisko.

12. ,, Podróż przecież nie zaczyna się w momencie, kiedy ruszamy w drogę, i nie kończy, kiedy dotarliśmy do mety. W rzeczywistości zaczyna się dużo wcześniej i praktycznie nie kończy nigdy, bo taśma pamięci kręci się w nas dalej, mimo że fizycznie dawno już nie ruszamy się z miejsca.”
    R.Kapuściński ,, Podróże z Herodotem”

13. Udanej podróży, Torlinie.

PS. I pozdrów ode mnie G. 🙂

14. Być to ja już jestem, ale teraz idę na cały dzień do pracy, tak że funkcjonować blogowo będę przypuszczalnie dopiero jutro. 😀

15. Udanej pracy, Torlinie.

Napisz, co bardziej lubisz: Belgię czy pracę?