Napisane przez: torlin | 08/05/2013

Antwerpen Centraal

DSC01142

Ponieważ nikogo nie zainteresowały losy Santoka, jednego z grodów, wokół których kręciły się losy Polski, postanowiłem pokazać swoje zdjęcia dworca w Antwerpii. Jest nie tylko przepiękny, ale…

DSC01141

Pierwszy raz w życiu widziałem dworzec na tylu poziomach. Kiedyś był to dworzec ślepy, teraz zrobiono tunele.

DSC01140

Robi wielkie wrażenie.

DSC01139

Krótko, ale z ładnymi zdjęciami, pisze na temat Antwerpen Centraal Wiki TU

0000815aa

Trudno poznać z zewnątrz, że to jest dworzec. Bardziej pasuje do katedry. To zdjęcie skopiowałem ze strony belgijskiej, bo moje jest niezbyt ładne.

Responses

  1. Jacku,

    kradniesz mi pomysł na wpis na moim blogu 🙂

    A na poważnie, to ta stacja jest arcydziełem podwójnym: zarówno secesyjnej architektury, jak i udanej współczesnej modernizacji o której wspominasz. Zakres prac wykonanych tu przed pięciu laty można by porównać – patrząc na krajowe podwórko – jedynie z bieżącymi planami budowy linii średnicowej z Łodzi Kaliskiej do Łodzi Fabrycznej. Z tą jedną istotną równicą, że tutaj niczego nie burzono…

    Pozdrawiam

    Szymon

  2. Rzeczywiście, jestem pod wrażeniem… tych trzech wysportowanych młodzieńców w identycznych koszulkach na drugim zdjęciu. Ich sile przyciągania wyraźnie nie może oprzeć się seledynowy sweterek. 😉

  3. W rewanżu Geografie zezwalam Ci na umieszczanie moich fotografii w swoim blogu 😉 😉 Ale inna rzecz, że dworzec poza tym jest zbudowany niesłychanie funkcjonalnie, bardzo łatwo trafić do poszczególnych peronów, ja po dwóch odjazdach wiedziałem wszystko.
    ———–
    Tes Tequ, zacząłem w Ciebie wątpić 😉 Prawdziwy mężczyzna po pierwsze nie wie, co to jest kolor seledynowy, bo zna tylko kolory podstawowe w rodzaju: biały, żółty, niebieski czy czarny, a po drugie w życiu nie zwróciłby uwagi na ciemnoskórych młodzieńców, a szczególnie być pod ich wrażeniem 😉 😉

  4. „Myl tropy” – to zasada, którą należy kierować się w obliczu wszechświatowej inwigilacji internetowej!

  5. Ty – ,Torlinie – też, jak widzę, mylisz tropy. Wyrósł Ci z przodu przecinek!

  6. Ładny ten dworzec ładny.

    Testeq
    A może to było trzech skinów 😉

    Do grupy skinów podchodzi konduktor:
    – Bilety do kontroli.
    – Spadaj! – krzyczą skini.
    Kontroler rezygnuje i podchodzi do starszego pana:
    – Proszę o bilet do kontroli.
    – Nie słyszał pan co koledzy powiedzieli?

  7. Jakie to dwuznaczne z tym przecinkiem, Tes Tequ! 😉
    U.W.
    Bardzo ładny! I co najważniejsze, obok „ładności” funkcjonalny. Podoba mi się w Belgii, że usiłują stare, zmurszałe struktury dopasowywać do XXI wieku. Nie mogłem np.obejrzeć galerii malarstwa w Antwerpii, bo trwa jej przebudowa, dostosowująca muzeum do naszego wieku.

  8. Dworce mogą fascynować z różnych powodów. Swego czasu dworzec w Perpignan zainteresował Salavadore Dali…
    Interesujące i robiące na mnie wrażenie swego czasu są/były dworce metra paryskiego.

  9. PKP sprzedaje tanio dworce. Kupcie sobie, jeśli Was to kręci!

    Na przykład:

    Dworzec Kały (Kały 46-030 Opolska 124) http://www.pkp-nieruchomosci.pl/oferta.php/p_show/9562 za 100 tysięcy. Toż tyle kosztuje przedpokój w mieszkaniu w Warszawie!

  10. Dworzec ciekawy – piękna architektura. Same poziomy może już nie takie ładne, ale najważniejsze, że funkcjonalne.

    PS. No tak: z przodu wyrósł Ci przecinek, a ja się zastanawiam, co też może znaczyć : „wbojachiindianach,tylkoodbywasiwpolskichrealiach-ksg” w Twoim linku, (do którego podpięty jest Twój nick) 😉

  11. Rzeczywiście. Torlin ukrył tam tajny przekaz dla wtajemniczonych!

  12. Już nie będę tego likwidował, skoro zrobiłem taką radość. Ale w XXI wieku taka skłonność do widzenia świata w formie spiskowej.

  13. „Robi wielkie wrażenie.” – to mało powiedziane słuchaj…

    Tutaj na zdjęciach wygląda to wręcz gigantycznie… W realu musi naprawdę zapierać dech… Amerykanie ze swoimi „największymi i najwyższymi wszystkimi” mogliby być zawstydzeni 😉

  14. Trzeba przyznać, że jest przepiękny. Budowlę „smuci” trochę straszna ilość imigrantów, którzy upodobali sobie na spotkania i pogaduszki.


Skomentuj

Kategorie

