Napisane przez: torlin | 07/06/2013

Hej, Hanno, usłysz mnie

Doszło do sytuacji katastrofalnej. Torlina ogarnęła nienawiść i zaczyna robić polityczne notki. Tak, łamię ustalone zasady, ale jestem tak wk…, że jak nigdy. Dałem link do piosenki T.W., bo stamtąd wziąłem cytat, a i piosenka jest ku spokojności, jak mawiał nieodżałowany Pawlak.

BW14

Otóż nie trawię już absolutnie Hanny Gronkiewicz – Waltz. I naprawdę nie chodzi mi o błędy, wszyscy je robią, a i wielu osobom zdarza się popełnić faux pas.

BW13

Ale ona robi z nas wszystkich jaja, myśli, że jak większość nie zna przepisów samorządowych, to już nie ma nikogo w Polsce, co się zna. Przypominam, że art. 11a. ustawy o samorządzie gminnym brzmi  1. Organami gminy są: 1) rada gminy, 2) wójt (burmistrz, prezydent miasta), art. 26 – 1. Organem wykonawczym gminy jest wójt, a 26A – 1. Wójt, w drodze zarządzenia, powołuje oraz odwołuje swojego zastępcę lub zastępców i określa ich liczbę. Przypominam, że zgodnie z Art. 11a. – 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o wójcie, należy przez to rozumieć także burmistrza oraz prezydenta miasta.

BW12

Dla mnie wyrzucenie wiceprezydenta jest bez sensu, bo jedyną odpowiedzialność ponosi Prezydent.Nie może człowiek całkowicie odpowiedzialny za miasto, rzekłbym jednosobowo powiedzieć – to nie ja jestem winna, to on.

BW11

Ale ta kobieta nie może zrozumieć, że takie rzeczy zdarzają się na całym świecie. Jakiś kierownik czy dyrektor ma raptem strasznie ważną i pilną sprawę, której musi pilnować. Jeżeli tego nie czuje, to się nie nadaje na stanowisko.

BW10

Śmieci warszawskie były „śmierdzące” (sic!) od samego początki. I jej psim obowiązkiem było pilnować interesu. A nie teraz zasłaniać się wiceprezydentem.

BW9

Specjalnie wziąłem aparat i postanowiłem zrobić kilka zdjęć. Dochodzę do wniosku, że to lepiej wygląda na zdjęciu, niż w rzeczywistości. Przeszedłem się jedynie od rogu Alei Jerozolimskich i Marszałkowskiej właśnie tą ulicą do Placu Zbawiciela i skręciłem w prawo w Nowowiejską, aby dojść do Metra Politechnika.

BW8

To miasto jest brzydkie, małomiasteczkowe, z brzydkimi reklamami, nierównymi chodnikami, wszechobecnym brudem. A to w końcu główna ulica miasta, samo Śródmieście, serce stolicy.

BW7

Ona w ogóle nie dba o to miasto, ani o centrum, ani o peryferie. Pokazywałem kiedyś TU moją ulicę, główny deptak Warszawy, może się trochę poprawiło, ale nie za dużo.

BW6

Pisałem również o peryferiach TU, które żyją tak, jak nie ma tego nawet na wsi białostockiej. Ludzie żyją bez wody, kanalizacji, dobrze że światło mają. Pewnie to zawdzięczają Leninowi 😉

BW5

A już tragedia jest w zimie, niewywożony jest śnieg, nieodśnieżane ulice, sople wiszące z budynków.

BW4

Jej kolejne wpadki powodują, że ja bardzo żałuję, że dwukrotnie na nią głosowałem. A teraz głosowałem za jej odwołaniem. I jak będzie referendum, to będę głosował „za”.

BW3

Hanna Gronkiewicz Waltz z powodu swojej może nie tyle niekompetencji, ale przede wszystkim pychy, robi czarną robotę Platformie. Ta kobieta zaczyna być znienawidzona przez Warszawiaków.

BW2

Powtarzam, przede wszystkim za brud, brzydkie tynki, nierówne chodniki, banery, tą straszną małomiasteczkowość i brak dbałości, wszystko jest brzydkie, nierówne, niepomalowane, szare.

BW1

A przecież powtarzam, to jest centrum Warszawy, chcemy, aby przyjeżdżali turyści, zostawiali tu pieniądze. Do takiej pipidówy? Popatrzcie na to zdjęcie, i na ten dach. Tak wygląda ok. 2 kilometrów głównej ulicy Warszawy. Żal serce ściska.

Responses

  1. Nie wszystko jest bezpośrednią winą HGW, ale masz rację. Bo nie dość, że sama ma to miasto gdzieś, to jej postawa wpływa na właścicieli domów. Kłania się teoria wybitego okna i usprawiedliwień „miasto nie dba, sąsiad nie dba, to i ja będę mieszkał w brudzie”.

    Tylko… co po niej? Nie lubię takich negatywnych scenariuszy „odwołać ją”. Marzyłby mi się kontrkandydat łączący w sobie miłość do Warszawy, rozsądek i podstawową znajomość arytmetyki. Znasz kogoś takiego?

  2. I przyznaj, że to ja zainspirowałem Cię tą kamienicą przy Placu Zbawiciela: http://biz.blox.pl/2013/04/Tecza-Zbawiciela.html

  3. Nie czytałem, wybacz, byłem wtedy w Antwerpii. Ale masz rację, piszesz to samo, co ja. A sama tęcza (jak się domyślasz, musiałem przejść koło niej) teraz już spalona jest i z drugiego końca.
    Lecz ja nie mam wcale kandydata na to stanowisko.

  4. Ech Torlin, Torlin….
    A powiedz mi, jak mozna bylo glosowac na babe co slyszy glosy ducha swietego? No jak mozna?
    Dobrze ze sie chociaz nawrociles i popierasz usuniecie. Jak myslisz, uda sie? Trzymam kciuki.
    I podpowiem – w kazdej strukturze wladzy zawsze jest ktos kto naprawde pracuje, ale jest trzymany w cieniu „wielkich”. Trzeba go tylko namierzyc. 🙂
    Pozdrawiam serdecznie i zycze, zeby twoje miasto bylo tak piekne jak moje.

  5. Torlin, czy Ty zatwierdzasz komentarze, czy mnie zjadlo? 🙂

  6. Witam Cię serdecznie, dawno nie czytana (widziana, słyszana) E-J, dziewczyno chodząca do góry nogami 😉 Bardzo miło, że wpadłaś. Widzisz, staram się być obiektywny, chciałbym zawsze widzieć dobre i złe strony poszczególnych osób, a nie nastawiać się jednokierunkowo. Bo HG-W zrobiła bardzo dużo dla Warszawy, ale zjadła ją pycha. Cechują ją posunięcia charakterystyczne dla osób wybieranych w kolejnych wyborach. Taki casus masz właśnie w Turcji, gdzie drobny protest w obronie dwóch drzewek skończył się masowymi manifestacjami różnych grup społecznych.
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,14063518,Swiatowe_media__Erdogan_bedzie_musial_przekazac_wladze_.html
    Hanna zapomniała o normalnym życiu w mieście, że ludzie patrzą, brzydzą się swojego miasta, dojeżdżają do pracy, jeżdżą metrem i autobusami, gdzieś tam mieszkają. Ona o tym zapomniała w swoim pałacu i samochodzie służbowym. Że dla niej powiedzenie „przedłużamy przerwę w ruchu metra pomiędzy Politechniką a Ratuszem o jeden dzień” jest jakimś tam prostym stwierdzeniem, na zasadzie „rząd się wyżywi”, dla Warszawiaków to była tragedia. Zajęła się tylko wielkimi budowami, na pewno ważnymi dla miasta. Ale ja np. dostałem 1.500 zł podatku od części metra kwadratowego pod budynkiem na Chmielnej, bo Pani Prezydent brakuje pieniędzy i kosi gdzie może.
    A jeżeli chodzi o spam, to mogę Cię tylko przeprosić, ale moja praca wymaga często pracy w weekendy, i akurat dzisiaj to miało miejsce.

  7. Torlin, to HG-W nie mieszka w swoim domu tylko ma sluzbowe? Bo tak jakos zrozumialam.
    Kazda wladza odplywa w samozadowolenie o ile wyborcy jej na to pozwola.
    A niezadowoleni wyborcy w Polsce maja jakos malo sposobow na wyrazanie swojego niezadowolenia, bo wiekszosc mainstreamowych mediow goni za glupia sensacja w stylu Fibaka, a nie rzeczywistymi problemami ludzi. Brakuje wam chyba zroznicowania mediow, choc moge sie mylic, nie wszystko bowiem jest dla mnie dostepne.
    Ale to co jest dostepne zdecydowanie zniecheca mnie nawet do wizyty w Polsce. Pewnie by mnie trafil szlag i po co mi to. 🙂
    Wracajac do meritum czyli HG-W. Po ciapciowatym Kaczynskim mogla sie wydawac rewelacja, ale tak naprawde rewelacja nie byla. Dla mnie te inwokacje do ducha swietego byly absolutnie niestrawne i pod publiczke. Taka lepsza odmiana Sobeckiej nic wiecej.

    No ale wszystko jeszcze przed wami, w koncu te demokracje obywatelska ciagle budujecie i mam nadzieje, ze pojdzie wam to lepiej niz budowa socjalizmu 🙂 Przeraza mnie tylko to narodowo-katolickie brunatne kibolstwo pretendujace do miana partii.

  8. Ale kilka z tych zdjęć (trzy chyba?) to jednak jest off Marszałkowska. Co oczywiście nie powoduje, że paskudztwo znika. Marszałkowska, dodajmy, na początkowym odcinku (częściowo również na fotografiach) wcale nie tak dawno odpicowana za olbrzymie pieniądze i przy wtórze bębnów i trąb medialnych. Czego jednym ze skutków jest to, że po kostce nowo ułożonej na MDM-ie lepiej nie przechodzić nie tylko w szpilkach od Louboutina, ale nawet z ccc, szkoda butów i po co ryzykować połamanie nóg.
    Jeszcze co do zakończenia ostatniego komentarza Ewy-Joanny: co trochę w mediach, i to wcale nie tych goniących za głupią sensacją, głosów (nie wyłączając odgłosów trąb) , że w Polsce coraz więcej koloru brunatnego. Faszyzm podnosi głowę, wołają ci, którzy nie wiem, chyba nie chcą się dać zaskoczyć, ten to faszysta i tamten, proces faszyzacji kraju postępuje. Mnie to się wydaje taką samospełniającą się przepowiednią.
    A jeśli chodzi o te niepokojące E.-J. inwokacje to może uspokoję – ruchy charyzmatyczne nie są wśród ogółu katoli specjalnie lubiane chociaż popularne, więc pod jaką to miałoby być publiczkę nie wiem.

  9. …co trochę w mediach … odzywają się głosy (nie wyłączając odgłosów trąb)… – errata dla tych, którzy przeczytają mój poprzedni komentarz.

  10. Ewa-Joanna pisze: Brakuje wam chyba zroznicowania mediow, choc moge sie mylic, nie wszystko bowiem jest dla mnie dostepne.
    Ale to co jest dostepne zdecydowanie zniecheca mnie nawet do wizyty w Polsce.

    Nie wiem, skąd jesteś. Wyjaw mi proszę, gdzie jest ten raj ze zróżnicowanymi mediami, które nie przykrywają pozornymi aferami prawdziwego kręcenia lodów?

  11. „To miasto jest brzydkie, małomiasteczkowe, z brzydkimi reklamami, nierównymi chodnikami, wszechobecnym brudem. A to w końcu główna ulica miasta, samo Śródmieście, serce stolicy.”
    ………………………………………………………………………..
    Nie tylko to miasto,ale wiele innych miejscowości w Polsce wygląda „kramiarsko”. Po prostu tacy jesteśmy.

  12. Hej, zezem, mów za siebie! Ja jestem pięknym Polakiem. 😉

  13. Po prostu taka jestem, I naprawdę nic na to nie poradzę. Tylko że wcale nie :). Też się odżegnuję.

  14. TesTeq
    Wyjątki potwierdzają regułę. Podobno. 😉

  15. E-J!
    Pisząc o pałacu myślałem o Ratuszu, a nie o jej mieszkaniu czy domku. Dla zainteresowanych tematyką antypodów nie zdradzę chyba tajemnicy, że moja kumpelka blogowa mieszka w Brisbane w Australii
    https://picasaweb.google.com/116052412790242531228/MojeMiasto
    E-J, odzywaj się częściej…
    —————
    Tubam!
    Co to jest „off Marszałkowska”?
    —————-
    Zezem!
    Ja gwałtownie zawsze protestuję przeciwko zdaniu: „Po prostu tacy jesteśmy”. To przestańmy tacy być.
    —————
    Tes Tequ!
    Moim zdaniem mężczyzna nie może być piękny, tylko przystojny.

  16. Torlin,
    życzenia to jedno, rzeczywistość to druga , a może i trzecia strona medalu. Miasta i wioski świadczą o mieszkańcach.
    Kiedyś mi powiedziano (to nieco z innej beczki,ale pewna pochodna),że
    śmietnik świadczy o zamożności (i..kulturze) tych co go..tworzą.

  17. Nie Marszałkowska chociaż prawie, ulice odchodzące od Marszałkowskiej, miejsca położone „w bok od Marszałkowskiej”. Przy okazji – zamiast „ruchy charyzmatyczne” powinnam raczej napisać „wspólnoty charyzmatyczne”.

  18. Tubam!
    Rozumiem.
    —————
    Zezem!
    Powtórzę: „To przestańmy tacy być.”.

  19. Współczuję słoikom i zielonym warszawiakom (to te starsze słoiki), że maja taką babę. Wystarczy ją odwołać. Jak senatora Kozioła czyli PDT w wersji soft.
    Wielce Szanowny PDT się wypalił i pozostawianie go na grobie czyni krajobraz nieestetycznym.

  20. Supervisorze!
    Nie rozumiem komentarza.


Skomentuj

Kategorie

