Napisane przez: torlin | 14/12/2013

Ostatnia póki co zagadka epistolograficzna

list miłosny

Ale bym się ucieszył, gdyby i ten list był sfałszowany. 😉 Zdjęcie STĄD, gdzie można przeczytać piękny list miłosny z Koloseum.

No to do roboty – kto napisał ten list i do kogo?

„Moja Złota Laluniu!
Mówisz, że czekasz na moje listy; a ja? Ja doczekać się nie mogę, a gdy list przyjdzie, całuję go z radości. Ażeby zaś opędzić się przed tęsknotą, gimnastykuję się, wybieram słówka niemieckie i francuskie, notuję itd.
Oto mój tryb życia. Między 6 i 7 wstaję i gimnastykuję się. Potem spacer i około 9-ej kakao. Znowu spacer i robota połączona z piciem mleka. O 1-ej obiad, szachy, spacer, robota. O 7-ej kolacja, spacer, robota, a między 10 i 11 spać.
Papierosów 3 tygodnie nie palę i palić nie będę; to samo z wszelkimi spirytusami i narkotykami. W Szwajcarii jest Towarzystwo Abstynentów, którego kopie oby powstały u nas, a bylibyśmy zdrowsi! (…)
A Ty, Kochanku, po co kąpałaś się? Zimna woda szkodzi i nie dziwię się, że Cię głowa bolała. Zarzuć to, moje Złotko. (…) Następny list pisz na ręce p. Okci: Rapperswyl, Madame Żeromska, Glashalle. Ja zaś natychmiast z Paryża wyszlę Ci nowy adres.

Po tysiąc razy całuję Ci rączki i nóżki. Twój Al.

Rapperswyl, 8.VIII.1895 r.”

Responses

  1. Aleksander Głowacki do Oktawii z Trembińskich bo przecież nie do Aliny Sacewiczowej (Judymowej), chociaż mógłby.

    No jeszcze ten adres:

    „Pisz do mnie Laluniu za pośrednictwem innej Oktawii”. Także kiedyś pani serca tego naszego Serca Serc.

  2. „chcę tylko się dobrze bawić (czuć), z moimi pomysłami, i w gronie przyjaciół.”

    No właśnie Torlinie! 😀

  3. Zagadka nie jest do końca złamana.

    Do kogo zwraca się Głowacki przechodząc z nagła na rodzaj męski:
    „A Ty, Kochanku, po co kąpałaś się?”?

  4. „Żaden kochanek nie tęskni tak do przedmiotu swych marzeń, żaden nie śpieszy z taką radością, żaden z takim zapałem nie próżnuje u boku ukochanej, jak niżej podpisany w Nałęczowie. Miałżeby jak pospolity uwodziciel splamić się obojętnością i nie wyśpiewać pochwały dla jego wdzięków teraz właśnie, gdy tulę się słodko do zaokrąglonych pagórków, oddycham jego tchnieniami, przedzieram się przez bujną roślinność i tonę w tajemniczych jarach.”
    B.Prus

  5. No proszę!!! 😀

  6. A skąd wiedziałeś, że to nie Al Capone?
    ———-
    Brakuje mi Tes Teqa, mam nadzieję, że nie obraził się na stałe.

  7. Al Capone nie pochwalałby abstynencji.


Skomentuj

Kategorie

