Napisane przez: torlin | 22/01/2014

Palma jej odbiła

palma

Zdjęcie STĄD, gdzie można i posłuchać i poczytać na ten temat. O tym samym TU.

Niestety mówię o naszej Pani Prezydent. Tym razem znowu mnie zdenerwowała. Zmiany przez nią zaprezentowane są bez sensu, albo zlikwidujmy w ogóle ruch w Alejach Jerozolimskich albo zamknijmy Nowy Świat dla autobusów.

A sprawa palmy? Dla mnie to jest dzieło sztuki. Dla mnie rozmowa o sztuce, że coś jest plastikowe i kiczowate nie jest na odpowiednim poziomie. Nie można by wtedy rozmawiać o wąsach Mony Lisy, puszce zupy pomidorowej Campbell czy białym na białym Malewicza.

Dla mnie palma jest troszeczkę symbolem Warszawy, jest lubiana przez mieszkańców i nie bardzo podoba mi się pomysł Pani Prezydent. Ale to jeszcze 8 – 10 lat. Przypomina mi się arabska przypowieść, jak władca wezwał tresera wielbłąda i nakazał mu pod groźbą utraty głowy, aby ten nauczył wielbłąda śpiewać. W momencie wyjścia od władcy stary trener miał spokojną twarz i wszyscy zaczęli zasypywać go pytaniami, dlaczego jest taki spokojny, a powinien rozpaczać. Ależ kochani, odpowiedział im, to jest jeszcze 8 – 10 lat. To jest dużo czasu, może będzie przewrót, może władca umrze, a może wielbłąd nauczy się śpiewać.

Responses

  1. Jeśli już, to proponuję przenieść palmę na Plac Zbawiciela, zwolniło się miejsce 😉

  2. Nie widzę powodów, jest w Warszawie miejsce i na palmę, i na tęczę.


Skomentuj

Kategorie

