Napisane przez: torlin | 23/01/2014

Szkoda tej krainy

Kashmir

Według ludzi jeżdżących po całym świecie Kaszmir należy do najbardziej cudownych krain na świecie, jego piękno jest zniewalające. Szkoda, że politycznie teren ten jest tak niestabilny, większość turystów boi się tam pojechać. Wyprawa właściwie tylko dla śmiałków. Ale ja mam również inne skojarzenia z tym związane.

Bogini z tygrysem

Jedną z piękniejszych książek wspomnieniowych była „Bogini z tygrysem” Sudhy Koul, naprawdę, warto przeczytać. Autorka opisuje swoją młodość, codzienne życie, i powody, dla których musiała emigrować do USA. Powiem szczerze, że losy Hindusów i Muzułmanów przypominają mi Bośnię. Przez wieki żyli w tych samych wioskach, byli sąsiadami, odwiedzali się, żyli w przyjaźni, szanowali swoje zwyczaje i religię. I jak zwykle to bywa przyszedł do nich wielki świat, polityka, nienawiści, a przede wszystkim fundamentaliści religijni, którzy niszczą wszystko.

Kraina ta kojarzy mi się również z jednym z największych przebojów mojej młodości. Wielbicielom rocka nie muszę podawać wykonawcy i tytułu.

———————

Aneks dla PAK-a

Mieguszowieckie_szczyty_panorama_opisZ Wikipedii

Responses

  1. Hm… był film Bollywoodzki, którego akcja działa się w Kaszmirze. Wiadomo, z tych, co to bomba atomowa z pierwszych minut zaśpiewa i zatańczy w ostatnich.
    Filmowcy, ze względu na sytuację polityczną w Kaszmirze, kręcili go… pod Tatrami. Bo, jak twierdzili, to prawie to samo 😀

  2. No pewnie, popatrzeć na powyższe zdjęcie, to wypisz wymaluj Morskie Oko z Mięguszowieckim 😀 Wróć na górę, zrobiłem dla Ciebie aneks.

  3. Fajne, dzięki. Jak to znalazłeś?

  4. Kiedyś czytałem tekścik o polskich plenerach w światowym kinie 😉 Jak się wie, czego szukać, znalezienie jest proste 🙂

  5. Ten pierwszy widoczek rzeczywiście piękny. A ludzie muszą się jeszcze sporo nauczyć, nim oddzielą religię od polityki, niestety…

    Co do Kashmiru – Gregorianie przerobili to na płycie „Masters Of Chant Chapter VII”. Nie podobało mi się. Za bardzo „z pazurem”.

  6. Zgadzam się, masz rację.


Skomentuj

Kategorie

