Napisane przez: torlin | 01/04/2014

Tani, ale luksusowy, wyskok wrześniowy :)

Serra_da_EstrelaSerra da Estrela, najwyższe pasmo górskie w Portugalii

Mam zamiar z przyjaciółmi pojechać wreszcie do Indii lub Tajlandii, wybieramy się w styczniu. I mam kłopot z tegorocznym urlopem, bo wszystko mi się wali. Teraz miałem jechać do Berlina do Petera, ale tak się złożyło, że obydwaj nie mogliśmy się spotkać. On na kilka dni idzie do szpitala na jakiś tam zabieg, ja nie wyszedłem z dołka finansowego po robieniu kuchni (która nadal nie jest w 100 % gotowa). Ale w drugiej połowie roku jakiś tam urlop niedługi i niedrogi by się przydał. A najlepiej do tego wykorzystać tanie linie lotnicze.

Wlazłem na stronę „8 najtańszych miejsc na tani urlop w Europie” w Gazecie Prawnej i wyszło mi po kolei: Słowenia, wyspy greckie, Albania, Lizbona, Berlin, Stambuł, Wyspy Owcze i Islandia. Tak prawdę mówiąc nie jestem zwolennikiem jazdy do krajów typu Białoruś, Ukraina, Serbia czy Chorwacja, wolałbym Europę Zachodnią wg nowej nomenklatury (bo wtedy Słowenia się załapuje – ale mam nadzieję, że wiecie, o co mi chodzi) Tak szczerze mówiąc najchętniej pojechałbym do Portugalii i do Słowenii. A może by tak pojechać na Bornholm i pojeździć na rowerze? Albo do Bolonii i San Marino ? Tak naprawdę to najchętniej pojechałbym w Alpy, tylko mnie na to teraz nie stać.

Chodzi mi po głowie cały czas Sycylia, z pięknymi krajobrazami i wspaniałą kuchnią, tylko ludzie, którzy tam byli mówią, że Sycylia do Europy Zachodniej to należy tylko z nazwy. Wschód mnie nie pociąga, najeździłem się po krajach socjalistycznych w swoim czasie i „mam potąd, Panie Janeczku”. Tak naprawdę to ciągnie mnie najbardziej do Portugalii, sprawdziłem w wyszukiwarce, już za 800 złotych można polecieć normalnymi liniami do Lizbony.

Jakieś sugestie? Przykro mi Pawle, ale nie będę rozbijał namiotu nad Stryjem i rąbał drzew, aby zagotować wodę w kociołku. Już nie mam na to ochoty. Odrobinę cywilizacji, please.., 🙂

Responses

  1. Do północnych Włoch pewnie będzie taniej.
    Zarówno przelot, jak pobyt.
    W Portugalii wcale nie jest tak tanio.
    Nie mówiąc o Islandii (o której myślę).

    Gdybyś jednak wylądował w Lizbonie…
    Niedaleko jest magiczna Sintra:)

  2. Mario, jesteś cudowna, tylko, że… w północnych Włoszech byłem wielokrotnie, Mediolan, Bergamo, Brescię, Vicenzę, Weronę, Padwę, Wenecję zwiedzałem wielokrotnie. Ciągle bywałem albo nad jeziorem Garda (w Sirmione), albo nad Como. Ale na południe nie pojechałem, tak że w Bolonii nie byłem.
    To skoro w Portugalii ani na Islandii nie jest tanio, to dokąd byś pojechała na moim miejscu, jeżeli nie północne Włochy? (które tak nawiasem mówiąc też nie są tanie).
    Serd. pzdr.

  3. Oczywiście do Torli :DDD

    Hiszpania jest niedroga i zjawiskowa.

    Można jeszcze do Alhambry w Grenadzie – niedaleko są wysokie góry.
    O Sycylii sama marzę – tylko wiosną.
    Tegoroczna wiosna nie wchodzi już w grę.
    Poszukaj biletu łączonego przez Londyn do Lizbony – może coś będzie taniej?
    Łączenie naszych tanich linii lotniczych z Easy Jetem.

    Jeśli Islandia jest dla niektórych tania – to tak samo tania jest Norwegia.
    Norwegia to cud.
    Wysokie góry, soczysta zieleń i fiordy głęboko wcinające się w ląd.
    Zjawisko.
    Na samą myśl się zachwycam – a byłam tylko w podobno najbrzydszym miejscu norweskim czyli Oslo. Latem można obozować na dziko – taki sam rodzaj opierunku miał pewnie na myśli autor taniej Islandii.

  4. Jak sprawdziłem bilety do Lizbony na wrzesień, to wyszło mi 788 złotych w obie strony, to drogo nie jest. Norwegia jest piekielnie droga, nie na moją kieszeń, a w namiocie nie chce mi się już nocować. Właściwie tak naprawdę rozważam cztery wyprawy, od najbardziej prawdopodobnych: Portugalia, a szczególnie północ z górami, Sycylia (Trapani, a może Etna), Słowenia oraz Bolonia z San Marino i wybrzeżem Adriatyku. Pozostaje zawsze niezniszczalna Hiszpania, obojętne, czy wybrzeże, czy interior, czy Pireneje.

  5. „Tak prawdę mówiąc nie jestem zwolennikiem jazdy do krajów typu Białoruś, Ukraina, Serbia czy Chorwacja, wolałbym Europę Zachodnią”

    Jacku, sorry, ale co takiego Twoim zdaniem łączy Chorwację z krajami ex-ZSRR że je umieszczasz w jednym zbiorze (worze?), przeciwstawiając krajom zachodnim? Rozumiałbym, gdybyś „zachodniość” traktował ekskluzywnie (np. wyłącznie kraje założycielskie EWG plus Skandynawia plus Szwajcaria), ale czy naprawdę uważasz Portugalię za bliższą pod jakimkolwiek względem (kulturowym, gospodarczym, że o geografii nie wspomnę) Niemcom niż Chorwacja? Wybierz się tu i tam w celach turystycznych, pochodź po górach, skorzystaj z morza, a szybko się przekonasz gdzie jest bardziej „zachodnio”! 🙂

  6. Torlinie polecam wybrzeże Chorwacji – moim zdaniem bardzo urokliwe.
    Zabytków co niemiara, woda ciepła, ludzie przyjemni, lokalne potrawy bardzo smaczne. (większość znajomych po powrocie zachwycona). Staram się tam spędzać prznajmniej tydzień w roku dla naładowania akumulatorów urokami ciepłego morza.

  7. Zarówno do Piotrusia, jak i do Szymona!
    Nic na to nie poradzę, ale dla mnie Chorwacja to są Bałkany. Zawsze będę się psychicznie w nich źle czuł. A słyszałem, że chodzenie po górach chorwackich czy bośniackich wcale nie jest bezpieczne. I przez to nic mnie na Bałkany nie ciągnie, wyjątkiem jest Słowenia, do której bym spokojnie pojechał. A ten podział Szymonie? To jest coś nieuchwytnego, ale ja inaczej wchodziłbym do wioski portugalskiej, a inaczej do chorwackiej. Nic na to nie poradzę, nie lubię Bałkanów, i nie ukrywam – boję się ich.

  8. No cóż – nic nie poradzę. Po górach chorwackich chodziłem i będę chodził (i to już za trzy tygodnie), w Bośni byłem na nartach 6 lat temu, więc wiem z autopsji że jest zupełnie bezpiecznie. Wiele Waść tracisz! (Pomijając fakt że przynależność Chorwacji do Bałkanów – tak kulturowo, jak i geograficznie – jest mocno dyskusyjna).

  9. No trudno Szymonie, jak mam wybierać, to wolę Portugalię. A według mnie Chorwacja to są Bałkany

    a nawet jakby ktoś się kłócił, to Dubrownik na pewno (a to jest Chorwacja).

  10. Jeśli nie kupiłeś jeszcze biletów…

    Tanie bilety kończą się zwykle 2 miesiące przed.

    W Locie występują Szalone Środy – można na coś zapolować.
    Dla mnie do przyjęcia jest cena ok 400zł

    Powodzenia

  11. Słowo Mario – tanie bilety, tanie loty. Z tanimi liniami jest tak, że jak się zaczyna dodawać wszystkie elementy układanki, to cena znacznie rośnie. Inaczej jest w liniach tradycyjnych, z tym że dla mnie dopuszczalna cena biletów lotniczych w obie strony to jest ok. 800 złotych, i w tym momencie aktualna jest Portugalia, i austriackimi liniami lotniczymi, i Lufthansą.
    Muszę pomyśleć o Dubrowniku, zawsze marzyłem o zobaczeniu tego miasta, może ktoś wie, jak się do niego dostać, i czy jest przejście graniczne do Czarnogóry. Ja wiem, że to można sprawdzić w Internecie, ale nie mam teraz czasu.

  12. Portugalia jest bardzo sympatyczna, szczerze polecam. Czy jest drogo? Kilkanaście miesięcy temu płaciłem 0,5-0,7 euro za kawę w knajpce. Nie wiem jak jest teraz ale nie podrożało raczej bardzo. Restauracje nastawione na turystów mogą być bardzo drogie, zwłaszcza jeśli człowiek się łapie na „dodatkowy ryż, ser, itp” propozycje kelnera – doliczane potem skrupulatnie. Ale można jeść bardzo tanio i bardzo dobrze. Sklepiki na mieście (w rodzaju powiedzmy, Żabki), porównywalne cenowo do polskich, z dużo tańszym i lepszym winem, dużo lepszym wyborem ryb i oczywiście owocow.

  13. gszczepa!
    Witam serdecznie. Dziękuję za portugalskie ciekawostki, jak pojadę, to mam zamiar zobaczyć Lizbonę i Porto i pojechać chociaż na 2 dni w jedne z najdzikszych gór Europy. Nie ukrywam, że alternatywą jest Dubrownik, Sycylia i ewentualnie jakieś miasto na zasadzie: tanie linie + 3 dni zwiedzania.

  14. Piękny widoczek!

    Powodzenia w przedsięwzięciach podróżniczych, Torlinie 🙂

    Mnie też ciągnie w parę miejsc – Wysp, Chiny albo Japonia, Włochy… Tak w ogóle marzy mi się wycieczka po całej Europie śladami Celtów 🙂 Poza tym na dnie duszy mam takie ciche pragnienie, aby powrócić jeszcze do USA – na stare śmieci, do starych przyjaciół…

  15. Niestety jestem samodziarzem i mogę jedynie udzielić rad samochodowych.
    Na lotniska w Splicie i Dubrowniku chyba latają Czesi. Bardziej niż Dubrownik podobały mi się miasta Istrii, Dalmacji Środkowej lub Wyspy.

  16. Celcie!
    Czego Ci życzę. Wydaje mi się, że cały cywilizowany świat idzie w kierunku usprawnień powszechnych w podróżowaniu, to nie jest wiek XIX i pierwsza połowa XX, w których to świat był jedną wielką barierą. Oczywiście, świat nie jest doskonały. Mnie Stany pociągają ze względu na przyjaciół i przyrodę, odstrasza mnie język.
    —————
    Latają Piotrusiu rzeczywiście sezonowo, chodzi też prom z Bari do Dubrownika, a do Bari lata Ryanair. Tylko że… jazda z dwiema przesiadkami strasznie podraża podróż (chyba, że człowiek lubi się włóczyć). A może Kreta? Ciągnie mnie ta Portugalia.

  17. Sama biję się po łapach za zbyt długi język i nieustępliwość, ale…

    http://www.fly4free.pl/tanie-loty-bilety-porto-z-warszawy-w-maju-za-309-pln/

    Pewnie już nieaktualne, ale możliwe:)

  18. Torlinie!
    Może przeczytasz. Portugalia , jak mówią Portugalczycy, to najładniejsza..prowincja Hiszpanii. Góry Serra da Estrela są niewielkie,ale bardzo urokliwe, zwłaszcza jesienią. Z moich wypadów do Portugali polecałbym jej środkową i północną część. Sami Portugalczycy , zwłaszcza poza wielkimi ośrodkami miejskimi są życzliwi (francuski lub angielski, mile słyszane jest parę słów porugalskich).Przy planowaniu dobrze zastanowićsię nad wyprawą rowerem, tudzież wypożyczeniem samochodu na miejscu (wcale nie musi być drogie).
    Portugalia jest…warta..grzechu obejrzenia, zwiedzenia.

  19. Torlinie,
    Rozumiem, że można nie lubić krajów dawnego bloku wschodniego, tylko nadal nie rozumiem – po co w takim razie jechałeś do Gruzji? Przecież z takim psychicznym nastawieniem, ta podróż od samego początku była skazana na porażkę. Ponadto, jakoś nie chce mi się wierzyć, by Indie mogłyby Ci się spodobać.


Skomentuj

Kategorie

