Napisane przez: torlin | 12/10/2014

Dla Szymona!

DSC03206

Dworzec Rossio w Lizbonie.

Zgodnie ze swoim zwyczajem publikuję zdjęcia o kolei w prezencie dla Szymona, wielkiego wielbiciela „drogi szynowej wraz z przeznaczonymi do ich eksploatacji budowlami, urządzeniami oraz poruszającym się po tych drogach taborem, służącym do przewozu osób i rzeczy” (Wiki).

DSC03180

Dworzec kolejowy w miejscowości Braga na północ od Porto, jest to najbardziej religijna miejscowość w Portugalii.

 

DSC03166

Mały dworzec w malej miejscowości Pinhao podczas naszej podróży pociągiem w górę rzeki Douro (Duere). W tym regionie chodzą dwie kolejki zabytkowe, jedna wąskotorowa, a jedna normalna po tych torach, po których ja właśnie jechałem. Ale jeździ tylko w soboty, a to był wtorek.

DSC03171

To zdjęcie i poniżej nie są dobrej jakości, bo robiłem je przez szybę pociągu. Malutki elektrowozik i

DSC03172

złom kolejowy na bocznicy.

DSC03126

Perony dworca Coimbra i

DSC03191

dworca Oriente w Lizbonie. Z prawej ekspres Porto – Lizbona, którym przyjechaliśmy. Wpadliśmy jak gruszka w kompot, bo wykupiliśmy bilet tylko do Lizbona Oriente, a nie do ostatniej stacji Lizbona Santa Apolónia, chcąc później przejechać metrem. A tu strajk metra i musieliśmy w koszmarnych warunkach jechać lokalnym autobusem 22 przystanki. Ja sobie nie wyobrażam, żeby metro warszawskie zastrajkowało, pasażerowie by ich zatłukli.

Pozdrowienia dla Ciebie Szymonie i Twoich bliskich. Od 16 w poniedziałek będę trochę wolniejszy, to coś skrobnę.

Responses

  1. Szymon poszedł na stronę, więc muszę go zastąpić. Uważnie zlizałam Twoje słowa z monitora obejrzałam zdjęcia i teraz widzę religijność dworca Braga. Ta kula na górze ma rogi jak diabeł! Malowniczy jest ten złom kolejowy i wiem dlaczego cię wzrusza bo przypomina ci złom kolejowy za Warszawą Wschodnią jak jeździsz do mnie do Miłosnej kolejką mazowiecką. Jesteś naprawdę słodziutki! Buziaczki! :*

  2. Jacku,
    dzieki ogromne za zdjecia! Sympatycznie ta kolej wyglada, bardzo poludniowoeuropejsko, co mi niezmiernie zawsze odpowiadalo (Wlochy, Chorwacja, Korsyka, Grecja…). Dworce naprawde ladne i – z tego co widac – niezle utrzymane.
    PS. Na 4 zdjeciu do oczywiscie parowoz, nei elektrowoz 🙂

  3. Dla mnie to też wygląda na parowóz, choć może Torlin wie lepiej i ten komin to atrapa? 😉

  4. Pakusiu a nie widzisz że ten komin dotyka druta? To nie atrapa tylko taki wyprztyk co nim prąd do brzuszka leci. Wyjaśnił nam to jeden z kolejarzy jak nas złapał bez biletu bo Torlinek oszczędzał a i tak z owcami spaliśmy i musiałam się przymilać żeby nas puścił.


Skomentuj

Kategorie

