Napisane przez: torlin | 01/05/2015

Wróciłem

2015-04-27 15.40.40-1

Każda moja wyprawa miała zawsze jakiś cel, a to najwyższa stacja kolejowa w Europie, a to pustynia Azerbejdżanu. Tym razem chciałem koniecznie zobaczyć, jak daleko jest wyspa Kos od wybrzeża tureckiego. Bliżej nie miałem szans dojechać, ale i tak widać – na powyższym zdjęciu Grecja jest po lewej stronie, a Turcja po prawej.

Czy wróciłem szczęśliwy i wypoczęty? Odpowiedź jest dwojaka, i tak, i nie. Hotel rzeczywiście superluksusowy, żarcie przez cały dzień, lody, baseny, drinki, żyć nie umierać. Tylko, że … gdyby komuś uwielbiającemu szynkę kazano ją jeść na śniadanie, obiad i kolację, toby ją znienawidził. Po zjedzeniu trzeciego obiadu (utyłem 3,5 kg), czwartej porcji lodów, wykąpaniu się w którymś z basenów czy w morzu, człowiek się zastanawia, co ma ze sobą zrobić. Najgorsze jest to, że nie ma dokąd pójść. Hotel jest 15 kilometrów od Bodrum, nigdzie nie ma wejścia wgłąb lądu, wszędzie zakazy, nie ma dokąd pójść, można najwyżej przejść się szosą, a to jest taka sobie przyjemność.

Byłem dwa razy w Bodrum, fajne miasteczko, mające swoją atmosferę (rozmowa z Polakami na Kosie – ale tu fajnie, nie tak jak w Bodrum. A co ty opowiadasz, my mieszkamy na Kosie, i wczoraj byliśmy w Bodrum, co za fantastyczna miejscowość, nie to, co Kos). I na dwóch wycieczkach, jak powiedziałem – na Kosie, i w Efezie. Efez naprawdę zrobił na mnie wrażenie.

2015-04-29 08.07.50-1

Zdjęcie mojej skromnej osoby na tle świątyni chyba Zeusa jest potwierdzeniem, że tam byłem.

Responses

  1. No widzisz i zdążyłeś na święto 1 Maja. ::D
    Wszystko co dobre , krótko trwa. Piszesz , że Ci się przejadło ?. . .
    Widzę , że stoisz na jakieś starożytnej upadłej kolumnie. 😦
    Tak to bywa, była sobie cywilizacja i nie ma .
    Ciekawa jestem co po naszej cywilizacji zostanie, za te parę tysięcy lat?… 😉
    Witamy z powrotem , bo będzie w Polsce gorący okres kampanii wyborczej. ::D Pa! 😉

  2. Powitać za powrotem:) Zdjęciami na tle ruin bym się nie za bardzo chwalił, bo jeszcze będziesz podejrzanym o tą dewastację:)
    Kłaniam nisko:)

  3. Julu!
    Zdążyłem na 1 Maja, a tak naprawdę na czwarte urodziny mojej trzeciej wnuczki Zuzi, kinderbal trwał od 14 do tego momentu, właśnie wyszła moja córka z dwiema starszymi wnuczkami – jako ostatnia.
    Nasza cywilizacja nie upadnie, bo ludzkość nauczyła się przetrwać.
    Bo ja wiem, czy gorąca kampania? Chyba w złośliwościach. Zgadzam się z Michalskim, Zarembą i z którymś ze znanych socjologów (nie pamiętam nazwiska), że fusy polityczne (kandydaci z pominięciem Komorowskiego i Dudy) dostaną nawet sporo głosów i będzie II tura, w której Komorowski rozniesie kandydata PiS-u.
    —————-
    Wachmistrzu!
    To jest tak, jak człowiek ma dłużej otwartą stronę na Pogderankach.
    Ta kolumna mało co mnie nie przygniotła upadając, ale odskoczyłem.

  4. Witaj ponownie.
    Zdarza się, ze po jakimś czasie stwierdzamy, że naprawdę wypoczęliśmy.
    Tego Ci życzę:)

    Już dawno stwierdziłam, że „all inclusive” nie dla mnie:)

  5. Powiedz mi Mario, co zrobić po zjedzeniu śniadania, trzech obiadów, pizzy, 3 porcji lodów, 4 mocnych drinków, wykąpaniu się w trzech basenach i w morzu, a jest dopiero czwarta. Chyba tylko pić piątego.

  6. Coś w tym jedzeniu jest uzależniającego. Znajomi po powrocie z Turcji o niczym innym nie mówili, tylko o ilości jedzenia na szwedzkim stole, potrawach, a dzieci o fenomenalnych słodyczach. Pozdrowienia.

  7. Witaj Torlinie.
    A może tak złapać szczotkę drucianą i trochę poczyścić ?
    Jakoś te kolumny brundne takie.
    Albo przynajmniej listy do Efezjan pisać.

  8. Ultra!
    Znalazłem się w kącie, z plecakiem się nie mogę włóczyć, bo nie mam na tyle siły, siedzieć w hotelu nie potrafię. Trzeba będzie po prostu znaleźć siedlisko, a włóczyć się z małym plecaczkiem i wracać za każdym razem do tego miejsca.
    ———–
    Piotrusiu!
    Najlepsze byłyby takie parownice na suchą parę Kärchera, wysokociśnieniowe. Byłoby piękne połączenie starożytności z XXI wiekiem.
    A co? Ja jestem Świętym Pawłem? Ja mogę napisać List do Torlinowiczów 😀

  9. Torlin pisze; Powiedz mi Mario, co zrobić po zjedzeniu śniadania, trzech obiadów, pizzy, 3 porcji lodów, 4 mocnych drinków, wykąpaniu się w trzech basenach i w morzu, a jest dopiero czwarta. Chyba tylko pić piątego.

    Zastanawiam się po co pytasz Torlinie, wszak jeszcze niedawno wciskałeś mi kit, żywcem z wiki, a nie z austopsji, który leciał w ten deseń ; Zupełnie nie rozumiem, po co się kolejny raz unosisz, bo ktoś ma inne poglądy niż Ty. A piszę tak dlatego, że jeżeli o mojej propozycji piszesz, że to jest „sanatorium dla paralityków”, to znaczy, że nie wiesz, jak to wygląda w rzeczywistości. Setki ludzi nie opuszcza zony bezpieczeństwa, mają tam wszystko, co jest potrzebne do życia.’ – sorry torlinie, ale twoje wyobrażenie rzeczywistości jest zupełnie oderwane od rzeczywistości i podejrzewam, że to był twój pierwszy raz, mimo, że jak to facet przechwalałeś się, że miałeś tego na pęczki 😀 – kto wie, może w ten bajer uwierzą kiedyś twoje wnuczki, na mnie nie licz

  10. Mało Sarno zrozumiałem z Twojego komentarza (czego ja miałem na pęczki?), ale…
    Dla mnie najważniejsza jest wolność wyboru, wolność każdego obywatela jako jednostki. Nie wolno nikogo zmuszać do wyjazdu, jeżeli sobie tego nie życzy. Każdy sam decyduje o sobie.


Skomentuj

Kategorie

