Napisane przez: torlin | 09/05/2015

Piękne polskie rzeki

2_2006.09.11_nowe_miasto_nad_pilica_meandry_pilicy

Po starcie samolotu z Bodrum zobaczyłem rzekę Meander. Patrzyłem zafascynowany na gibkość węża rzeki, jej fantazyjne kształty, i … nie zdążyłem jej sfotografować. Postanowiłem zrewanżować się rzekom w ogóle wpisem im poświęconym. Jest ich straszna ilość, tak że przykłady są na zasadzie, które pierwsze przyszły mi do głowy. Najsłynniejszą polską Amazonką jest Narew, Meandrem może być Pilica (zdjęcie STĄD).

obrazek7

A to moje własne zdjęcie, Marycha płynąca przez Sejny, a później stanowiąca granicę polsko – litewską i litewsko – białoruską.

2711083_rzeka-warta

Prehistoryczna Warta TU.

1024px-San_widziany_z_Zamku_Sobień

Piękny San TU.

rzeka-poprad-w-okolicach

Dziki Poprad TU.

Wkra

I chyba najładniejsza rzeka w Polsce – Wkra TU.

Responses

  1. Wkra? Dlaczego akurat Wkra? Niczym szczególnym się nie wyróżnia.

  2. Kiedyś byłem w rejonie Cieksyna i urok też rzeki powalił mnie wprost na kolana. Ale może masz rację – Polska ma mnóstwo pięknych rzek.

  3. Brakło mi Brdy, Krutynii i Czarnej Hańczy.

  4. Dunajca, Wisłoka, Bugu, Narwi, Nysy Kłodzkiej, Drwęcy, Drawy…

  5. Piękne, relaksujące rzeki i krajobrazy… 🙂 Uwielbiam.

    Dziękuję bardzo i w zamian zapraszam na piękno trochę innego rodzaju (piękno przynajmniej dla mnie, a sądzę, że Tobie tez się spodoba).

    Na pierwszą część wielkiego, grudniowego Marzenia…

  6. Szumy nad Tanwią czyli Roztocze urocze:-)

    Szumy to małe lokalne wodospady zwane inaczej szypotami, sopotami lub porohami.
    Szumy znajdują się na Tanwi, Jeleniu, Sopocie i Szumie w krawędziowej części Roztocza. Jest to jedna z najwyraźniej zaznaczonych granic geologicznych pomiędzy fałdową Europą Zachodnią a płytową Europa Wschodnią.
    Podkład muzyczny – zespół Werchowyna


Skomentuj

Kategorie

