Napisane przez: torlin | 12/06/2015

Kraków na starej fotografii

1960 rok, otwarcie linii tramwajowej na Wielickiej

Znalazłem w Gazecie TU wspaniałe zdjęcia z historii Krakowa, pewnie jest ich mnóstwo w Internecie, ale te zainteresowały mnie w sposób niebywały. U góry 1960 rok, otwarcie linii tramwajowej przy ul. Wielickiej.

Dietla z Krakowską XIX wiek

Skrzyżowanie Dietla z Krakowską, XIX wiek

rewitalizacja ul. Zakopiańskiej 1974

Rewitalizacja ul. Zakopiańskiej, 1974 rok

Widok z Wawelu 1920 rok

Widok z Wawelu, 1920 rok

Responses

  1. Pozwolę sobie zaprezentować moje rodzinne miasto na starych fotografiach.
    http://www.bytom.pl/dbytom/pocztowki.html
    W 1905 roku oddano do uzytkowania jedną z pierwszych miejskich oczyszczalni ścieków w Europie. Odzyskiwany w procesie metan slużył oswiętleniu latarni ulicznych w mieście.

  2. Mmm… na ostatnim zdjęciu Most Dębnicki jeszcze w wersji sprzed wysadzenia przez Niemców w ’45, a więc z ujawniający swoją postkolejową prowieniencję (pamiątka po pierwszej obwodnicy kolejowej Krakowa z lat 1888 – 1911). Fajne!

  3. Pamiętam Szymonie, jak opisywałeś obwodnice kolejowe Krakowa w swoim blogu. Dzięki za odwiedziny i za komentarz. A w wiadomej sprawie czekam na Twój telefon. Pzdr

  4. Dzięki, Torlinie 🙂 Uczta dla moich oczu 🙂 Jedna refleksja, że zdumiewająco duże roboty remontowe były prowadzone w 1942 roku i jedna wątpliwość dotycząca zdjęć opisanych jako rewitalizacja Zakopiańskiej mających podtytuł, sugerujący, że chodzi o dawną Krakowską Fabrykę Kabli (obecnie Telefonica). Sęk w tym, że ta fabryka stała i stoi przy Wielickiej, a nawet widoczny na jednym z nich w tle kościół bardziej mi przypomina kościół przy Bieżanowskiej (przecznica z Wielickiej), niż jedyny widoczny przy Zakopiańskiej, kościół na Górze Borkowskiej…
    Kłaniam nisko:)

  5. Miło mi Wachmistrzu, że sprawiłem Ci radość. A co do błędu, wybacz, nie jestem kompetentny, przypuszczaam, że masz rację Pzdr.

  6. Piotrusiu, dopiero teraz wyciągnąłem Cię ze spamu. Bardzo przepraszam. Wspaniałe fotografie, jakie to było (a może i jest – bardzo dawno nie byłem) piękne miasto. Zastanowiła mnie ilość pomników poświęconych poległym na różnych frontach świata (zestaw nr 10). Ta przypadłość nie jest widać charakterystyczna tylko dla narodu polskiego i rosyjskiego.


Skomentuj

Kategorie

