Napisane przez: torlin | 19/08/2015

Jakie one były piękne

Beata Tyszkiewicz Sopot 1957

Beata Tyszkiewicz na plaży 16 lipca 1957 roku w Sopocie w obiektywie Wojciecha Plewińskiego TU.

Anna Dymna 1970

Kto nie pamięta Ani Dymny – na zdjęciu 3 lipca 1970 roku na tejże plaży, też w obecności Wojciecha P.

Ewa Krzyżewska

A kto pamięta filmy z Ewą Krzyżewską? Mnie najbardziej utkwiła w pamięci w „Zazdrości i medycynie”. TU.

Małgorzata Braunek

A to Małgorzata Braunek 21 lutego 1971 roku na okładce „Filmu”.

Jolanta Umecka

A teraz bez zaglądania – z jakiego filmu jest znana Jolanta Umecka?

Małgorzata Pritulak

Strasznie w dawnych latach podobała mi się Małgosia Pritulak. Z jakiego filmu ją najlepiej znacie?

Pola Raksa

Ale tak naprawdę wszyscy Polacy kochali się w jednej aktorce.

—————

No to aneksujemy i edytujemy. Oto najpiękniejsze dla mnie współczesne aktorki Polski.

Utalentowana_Karolina_6190605

Na samym czele jest Karolina Gruszka w „Sforze”, jak ona jest w tym filmie nieprawdopodobnie śliczna.

anna-przybylska-urodzila_19485472

Na drugim miejscu jest nieodżałowana Ania Przybylska.

PHOTO: PAWEL WRZECION/MWMEDIA WARSZAWA 01.03.2011 PLAN SERIALU PRZEPIS NA ZYCIE NA PLACU KONSTYTUCJI N/Z: MAGDALENA KUMOREK

PHOTO: PAWEL WRZECION/MWMEDIA WARSZAWA 01.03.2011 PLAN SERIALU PRZEPIS NA ZYCIE NA PLACU KONSTYTUCJI N/Z: MAGDALENA KUMOREK

Na trzecim i czwartym kobiety, które trudno uznać za najpiękniejsze kobiety Polski, ale których uroda na mnie działa, one po prostu bardzo mi się podobają. Pierwsza z nich to jest Tamara Arciuch (poniżej), a druga to Magdalena Kumorek (powyżej).

Tamara_Arciuch_fot_B.K.

Jakoś nie działają na mnie pod względem urody ani Socha, ani Mucha, a są takie, które wręcz mi się nie podobają, jak np. Anna Dereszowska.

Responses

  1. Umecka oczywiście z „Noża w wodzie” ale pamięta się także piosenkę w wykonaniu tej filmowej postaci; głos podkładała Anna Ciepielewska.

  2. Cześć, Torlinie!

    Bardzo estetyczny wpis. Zgadzam się, że Marusia dokonała spustoszenia w umysłach naszego pokolenia. Mogła nam wmówić wszystko. I dobrze. Nie chcę żadnych alternatywnych historii na jej temat.

    Ale, ale… Ja tu z interesem. Do fachowca, którego interesują sprawy pradziejów. Opublikowałem dziś u siebie wpis http://biz.blox.pl/2015/08/Airotsih.html dotyczący nauczania historii „od tyłu”. Ciekawy jestem Twojego zdania na ten temat, a że u mnie komentarze wyłączone, może masz ochotę odpowiedzieć w formie swojego wpisu? Co Ty na to?

  3. Jestem chętny TesTequ na wszystko, tylko że zaraz wychodzę i wracam 22. Ale jutro mam wolny dzień, to Ci tekst wyślę jutro w piątek.
    A może Ty chciałbyś napisać notkę w moim blogu? Co Ty na to?

  4. Woziwodo!
    Warto sobie go przypomnieć.

    Z drugiej strony nigdy nie lubiłem tego filmu, on stoi w szeregu nawet wybitnych dzieł, na których nie wiem, gdzie podziać oczy z zażenowania i wstydu. Na pierwszym miejscu w tej niechlubnej galerii jest oczywiście „Za ścianą”, ale i „Nóż w wodzie” też zajmuje poczesne miejsce. A powód? Wystarczy zobaczyć powyższe YouTube.

  5. Moja propozycja była taka, żebyś U SIEBIE napisał odpowiedź w postaci notki, jeśli sprawa nauczania historii ma dla Ciebie jakieś znaczenie i masz na ten temat jakieś przemyślenia. W BIZNESIE BEZ STRESU to dygresja, temat marginalny, raczej nie będzie więcej wpisów w tej sprawie.

  6. Tutaj chyba najbardziej widać różnicę pokoleniową, żadna z tych Pań nie budzi moich emocji:-)

  7. Tes Tequ, spróbuję spełnić dziś Twoją prośbę.
    ———-
    Gszczepa!
    Ja to świetnie rozumiem, ale jestem ciekaw Twoich faworytek, daj mi kilka imion i nazwisk, a ja opublikuję ich zdjęcia we wpisie w formie aneksu. Warunek jest jeden, mają to być polskie popularne aktorki.

  8. @gszczepa: Stawiam, że kręci Cię Andżela…

  9. W rzeczywistości los nie obszedł się z tymi kobietami łaskawie – najwyraźniej szczęście i uroda nie lubią chodzić z sobą w jednej parze. Ja pierdzielę, jestem teraz jak ta żaba, mam dylemat na co w życiu postawić 😉 Tes – Teq zapewne trzeźwo doda, że odpada mi dylemat wyboru pomiędzy rozlicznymi moimi zaletami, a intelektem – ale on to zapewne zapoda z autopsji, więc też mu nie zazdroszczę;) i też go wylewnie pozdrawiam.

  10. Błagam, nie kłóćcie się

  11. Takie czasy, że nawet sarna wydrapie Ci oczy, Torlinie! Trzeba mieć ze sobą nóż, a najlepiej dwa, jak śpiewał Wojciech Młynarski. 😦

  12. Ewa Gawryluk, Renata Dancewicz, Katarzyna Figura 😉

  13. Popieram Dancewicz w „Pułkowniku Kwiatkowskim” w scenie, w której honor nie pozwala Markowi Kondratowi zerwać kwiatu jej niewinności… 😉

  14. To jest ciekawy temat, postanowiłem go rozszerzyć o aneks do wpisu – zajrzyjcie do góry.
    Ps. TesTequ – dlaczego unieruchomiłeś komentarze? Pytam tylko ze zwykłej ciekawości, bo i tak dawno u Ciebie się nie wpisywałem, ale nie z Twojego powodu, a Twoich komentatorów.
    —————-
    Gszczepa!
    Pod względem urody wymienione przez Ciebie – nie. Szczególnie Katarzyna Figura, z tym że uważam ją za najzdolniejszą i najlepszą aktorkę ze wszystkich tu wymienionych. To jest klasa pod tym względem. A może mi się nie podoba dlatego, że ja lubię, jak kobiety mają małe… Moje współczesne faworytki – powyżej w aneksie.

  15. @Torlin: Cóż są warte komentarze bez Ciebie? 😉

    Mówisz, że lubisz kobiety z małymi uszami? Nie wiem, jakie ma uszy Dancewicz. Pewnie wielkie i odstające, bo je zakrywa włosami.

  16. Według mnie aktualnie w obsadzie ,, Czasu honoru” występują najładniejsze aktorki i aktorzy Polscy. Z aktorek wymienię choćby kilka: Agnieszka Wiedłocha, Olga Bołądź czy Karolina Gorczyca.

    http://www.filmweb.pl/serial/Czas+honoru-2008-470293/cast/actors#

    W zasadzie gusta mamy z Torlinem podobne z pierwszych podoba mi się najbardziej Anna Dymna, a z kolejnych Karolina Gruszka.
    O aktorach nie ma w temacie ale Michał Źebrowski:-) Michał Źebrowski:-)

  17. No dobra, nie oszukujmy się. Oczywistą i niezaprzeczalną, mającą uszy odpowiedniej wielkości zwyciężczynią jest…

  18. U.W.!
    Byłem zachwycony Żebrowskim w „Wiedźminie”, twierdzę, że to była wielka rola. Oglądałem cały serial ostatnio, i dochodzę do wniosku, że nie był taki straszny, nawet powiem – wręcz przeciwnie.. Tam są dwa błędy kolosalne w nim, niepotrzebnie został zmieniony scenariusz, i te plastykowe potwory.
    ————–
    TesTequ, miły jesteś. Tydzień dobroci dla Torlina?
    Żmuda – nie mogę powiedzieć – bardzo ładna. Ale kudy jej do dawnej Gruszki.
    —————
    Mogę dodać jeszcze jedną

  19. @Torlin
    Zgadzam się całkowicie z opinią na temat aktorstwa Figury.

  20. Torlinie, przyjrzyj się proporcjom! Marta ma naprawdę lepsze uszy! 👿

  21. Gszcepa, szczęśliw jestem, że mamy to samo zdanie. Bo jak wiesz doskonale, gra aktorska wielokrotnie nie idzie w parze z olbrzymią urodą, aczkolwiek jej nie wyklucza. Trudno takie osoby jak Irena Kwiatkowska, Aleksandra Śląska, Agata Kulesza, Ludwik Benoit, Roman Kłosowski, Krzysztof Kiersznowski, Jacek Braciak czy Mirosław Zbrojewicz. nazwać „pięknymi”, a aktorstwo – pierwsza klasa.
    I dzisiaj brakuje mi „pięknych brzydali”, wydaje mi się, że dawniej było więcej aktorów charakterystycznych. Coś mi się wydaje, że w dzisiejszych czasach Ludwik Benoit by nie zaistniał.
    ————
    TesTequ, nigdy w życiu nie powiedziałbym złego słowa na temat urody Żmudy, jest piękna. Ale na jej widok nie mięknę tak, jak przy Gruszce w „Sforze”. Identyczne mam uczucie, gdy oglądam Salmę Hayek w „Polubić czy poślubić”.

  22. @Torlin,
    A co do innych preferencji, to myślę że ogromne znaczenie ma nie tyle jakaś wyidealizowana uroda, co przeżycie, taka psychiczna kotwica która mamy do jakiegoś wizerunku. Dla np. Renata Dancewicz, jednoznacznie się kojarzy ze scenami z Ekstradycji, Diabelskiej edukacji, Pułkownika Kwiatkowskiego, które akuratnie trafiały do kin kiedy byłem w idealnym czasie, to jest nastolatkiem:-)

  23. Torlinie! Miękniesz na widok Gruszki? Musisz z tym iść do specjalisty! Jeszcze przed wyjazdem na Tajwan! 😀

  24. Gszczepa!
    Renatę Dancewicz oczywiście kojarzę z „Pułkownikiem”, ale dla mnie ona jest przede wszystkim Izą, córką bohaterów mojego ukochanego serialu „Siedlisko”. Dlatego właśnie Pola Raksa była bożyszczem wszystkich mężczyzn lat 60. bez względu na ich wiek.
    ————-
    TesTequ!
    Ale właściwie dlaczego? Nie ma prawa podobać mi się aktorka? Chyba że inaczej rozumiemy słowo „mięknąć”. 😉

  25. Mięknie to, co przestaje być twarde. Czy tego oczekują kobiety? Nie wiem, nie znam się. Może wystraszeni klienci portali randkowych wiedzą coś na ten temat…
    ————-
    Nie zrozumiałem zależności przyczynowo-skutkowej, którą sformułowałeś następująco:
    Renatę Dancewicz oczywiście kojarzę z „Pułkownikiem”, ale dla mnie ona jest przede wszystkim Izą, córką bohaterów mojego ukochanego serialu „Siedlisko”. Dlatego właśnie Pola Raksa była bożyszczem wszystkich mężczyzn lat 60. bez względu na ich wiek

    Jak z tego, że Renata Dancewicz wystąpiła w „Siedlisku” ma wynikać powodzenie Poli Raksy? Nie ogarniam. 😯

  26. Powinienem zastosować pomiędzy tymi zdaniami —————-, bo drugie odnosiło się do słów Gszczepy: „kiedy byłem w idealnym czasie, to jest nastolatkiem:-)”.

  27. Now I understand. Thanks for explanation.

  28. a mnie od lat podoba się Basia Kałużna -zawsze ładna choć dziś ma już 40 lat im starsza tym piękniejsza

  29. Witam Cię Maćku. Zaskoczyłeś mnie z nią, tak jakbym słyszał pierwszy raz w życiu imię i nazwisko tej aktorki. Po wrzuceniu do bazy filmu polskiego okazało się, że kojarzę ją tylko z jednym filmem, „Sforą”, gdzie grała swoją imienniczkę Basię, żonę Olbrychta. A poza tym nigdy w niczym jej nie widziałem. A co do urody… de gustibus…


Skomentuj

Kategorie

