Napisane przez: torlin | 09/11/2015

Tak mi się zeszło wspomnieniowo

Jan Kaczmarek

To, że ja nie kochałem komuny, to jest to mało powiedziane. Dusiłem się w niej, wszystko mi przeszkadzało. Ale był jeden powiew świeżości, coś, czego dzisiejsze czasy nie mają. Popularną sztukę wysokich lotów. W tym zalewie szmiry, bezguścia i dopasowywania się do poziomu debili dawne programy wyglądają na niepowtarzalne.

kurek-kaminski Sonda

Wszystko to się zaczęło od wizyty na cmentarzu w Pyrach, gdzie leżą Kamiński i Kurek. Jak strasznie brakuje dzisiaj takich propagatorów sztuki. I od zawsze morze światełek od tych, którzy pamiętają.

z18920283Q,Rok-1974--w-kabarecie-Dudek-skecz--Ucz-sie-Jasiu--

Dudek, Moskwiczanin, o którym mówił Tym, że jest tak stary, że sadził Dąb Bartek, a zdjęcie z tej czynności dlatego jest takie słabe, bo było robione bardzo starym aparatem.

Rejs

A na samej górze uwielbiany przeze mnie Jan Kaczmarek. O „Elicie” pamiętamy. O „Rejsie” pisałem poprzednio.

Kabaret pod Egidą

Szkoda, że Pietrzak spierniczał, ten jego Kabaret dawny, z tekstami m.in. Passenta, był po prostu znakomity. Bywał na przedstawieniach Cyrankiewicz, i się świetnie bawił.

Kabaret Starszych Panów

Kabaret Starszych Panów. I pomyśleć, że to było wszystko za Gomułki. Jak na obóz koncentracyjny, to panowała stosunkowo luźna atmosfera.

Małżeństwo doskonałe

I Jacek Fedorowicz, „Poznajmy się”, „Małżeństwo doskonałe”, świetny w radiowej Trójce kabaretowej.

Łza się w oku kręci.

Responses

  1. Dzisiejsze czasy? Ani Mru Mru i Kabaret Moralnego Niepokoju są na całkiem przyzwoitym poziomie. Jeśli jednak wybierasz marudzenie, to całkowicie Cię popieram, bo protest byłby NIE NA MIEJSCU.

  2. Tak mi zeszło na wspomnienia TesTequ. Ale oczywiście masz rację, z każdej epoki zostają rzeczy najwartościowsze, i każda przynosi coś innego. Obiecywałem sobie, że nigdy nie będę używał sformułowań: „za moich czasów”, ale jak widzisz nie dotrzymałem słowa. Oczywiście, że masz rację.

  3. Torlinie to po prostu jesienne klimaty Cię nastroiły.

    Ciekawa jestem drodzy Panowie jak spodoba Wam się to:-)

  4. Coś takiego, zaniknął mój wczorajszy komentarz do U.W. Brzmiał on mniej więcej tak: to jest ładne i do obejrzenia, ale jednorazowo, i ma się tak do Dudka, jak muzyka techno do Queenów.

  5. Mój nawet się pojawił, więc powtórzę.
    Jacek Fedorowicz nadal tryska humorem, tym razem jako pasjonat biegania
    http://www.runners-world.pl/forum/index.php?/blog/145-lekkim-krokiem/

  6. Torlinie, w ramach powolnej adaptacji do nowoczesności, zapraszam Cię do wysłuchania Techno-Queenu:

  7. Widzisz, Twoja propozycja jest doskonałym przykładem różnic, o których mówię – jeżeli mówilibyśmy o jednym z największych przebojów świata „Bohemian Rhapsody”. Każde wykonanie sceniczne tego przeboju było albo porażką sceniczną, albo artyści na wszelki wypadek schodzili ze sceny i nadawano jedynie film. To, co zaproponowałeś, jest bardzo ładne, ale tak ma się do oryginału, jak wykonanie sceniczne „Bohemian Rhapsody” do nagrania studyjnego. Różnica 10 klas.

  8. Co do wykonań scenicznych Bohemian Rhapsody mam diametralnie odmienne zdanie. Spokojny, acz dramatyczny wstęp na żywo, potem – w ciemności – część operowa z taśmy (bez oszukiwania, że to na żywo), a po niej WYBUCH fragmentu rockowego tak dramatyczny, że aż serce się zatrzymuje, a ciarki przelatują po plecach. Majstersztyk! Nawet na DVD robi wrażenie, a co dopiero na żywo!

    Gdzie można znaleźć: wykonanie sceniczne tego przeboju było albo porażką sceniczną? Nigdy nie słyszałem, żeby kiedykolwiek Queen zagrał na żywo część środkową. Kiedy to było?

  9. Andrzeju, ten Łotrpress wrzucił Cię do spamu. Przepraszam. Są wielbiciele biegania w starszym wieku, ale najważniejsze to ruszać się – w ogóle.


Skomentuj

Kategorie

