Napisane przez: torlin | 26/12/2016

Święty Mikołaj i moje 4 wnuczki czyli rzecz o przeroście konsumpcjonizmu i o przyszłości Moich Istotek

swiety-mikolaj-z-moimi-czterema-wnuczkami

Moje cztery wnuczki z Mikołajem, od lewej Kasia, Zuzia, Ola i Iza.

Świat się zmienia jak oszalały, na moich oczach dokonują się zmiany społeczne, i to w mojej rodzinie. W momencie, gdy zobaczyliśmy zawalony przedpokój prezentami, a później, gdy te same prezenty nie dały się zapakować do bagażnika SUV-a, doszliśmy do wniosku, że świat oszalał. Konsumpcjonizm w najgorszej postaci.

Ale zmieniliśmy trochę zdanie po rozpoczęciu ich rozpakowania, bardzo dużo jest w tym winy producentów, wszystkie opakowania są absolutnym przerostem formy nad treścią. Każda rzecz jest pakowana osobno, lub ma osobne wyżłobienia, wszystko zapakowane jest w olbrzymie pudło, którego wielkość ma się nijak do prawdziwego rozmiaru zabawki. Przypomina mi to zabawę sprzed lat, w której pierścionek dla dziewczyny pakowało się w kolejne pudła, rozpoczynając od malutkiego, dopasowanego do biżuterii, a kończywszy na pudle od telewizora.

Tak patrzyłem sobie na Swoje Drobiny i myślałem o ich przyszłości. Człowiek czyta TAKIE ARTYKUŁY i zastanawia się, jakimi kobietami będą Moje Drobiazgi. Pokoleniem Z? Staram się być człowiekiem nowoczesnym, z jednej strony pamiętać, że żyjemy w XXI wieku, że młodzież jest inna i z innymi potrzebami, z drugiej pamiętać o dawnych wspaniałych zasadach. Rodzicem naprawdę nie jest prosto być. Dać więcej swobody dziecku, czy pilnować je na każdym kroku? Ile powinno mieć zajęć dodatkowych i jakie? Czy spełniać każdą zachciankę, szczególnie gdy to jest przynależność do grupy? TU.

Tak patrzyłem sobie na Moje istotki i doszedłem do wniosku, że nie muszę się martwić. Rosną w całych, kochających się rodzinach, będą mądrymi i mam nadzieję dobrymi ludźmi, trzeba po prostu jedynie umożliwić im rozwój własny. A one niech same zadecydują, co będą robić. TU.

Responses

  1. Nie przeczytałam jeszcze tego artykułu w Wyborczej do którego odsyłasz.
    Ale póki co to zamawiam tę największą Twoja Wnuczkę- /to Ola?/ dla mojego 12-letniego Szczerbatego. I wszystkie trzy mniejsze /sam sobie wybierze/ dla 8-letniego Pytalskiego.
    To znaczy i tak sobie te małe kobietki same kiedyś wybiorą, bo to kobiety wybierają.
    Piękny tekst.
    Przepiękne zdjęcie.
    Rozumiem, że ten Mikołaj to Torlin…???

  2. Nie, to nie Torlin Stokrotko, jest to sąsiad mojej córki i zięcia, po całej ceremonii Paweł idzie do niego jako Mikołaj. Mnie poznałyby po głosie.
    Z jednej strony Szczerbaty zrobiłby wspaniały interes, bo Ola jest prześliczna. Chłopcy już od 4 roku życia biją się o nią, ale jest i druga strona medalu, Ola pod względem psychicznym jest jak z obrazka romantyka, zwiewna, niestabilna, poddająca się łatwo nastrojom, wpadająca w przygnębienie, a zaraz potem w ekscytację. Moja młoda przyjaciółka powiedziała kiedyś do mnie: „Jacek, ty nie próbuj zrozumieć kobiet, kiedy my same siebie nie rozumiemy, nie wiemy, dlaczego tak, a nie inaczej postępujemy”. U Oli to jest zwielokrotnione. Nie będzie mu łatwo.
    A Pytalskiemu chyba najtrudniej byłoby z najmłodszą, 4-letnią Kasią, jest tak zdecydowana i samodzielna od najmłodszych swych lat, że aż strach. Nie chce wykonać żadnych poleceń rodziców, dopóki sama o tym nie zdecyduje. Zuzia chyba byłaby lepszym rozwiązaniem, ugodowa, przyjacielska.

  3. >>Staram się być człowiekiem nowoczesnym<<

    Ale co to Twoim zdaniem Torlinie oznacza? Co to dzisiaj oznacza?
    Mnóstwo spóźnionych życzeń ale jestem usprawiedliwiony: święta zdołałem spędzić w miejscu bez internetu, są jeszcze takie cudowne miejsca.


Skomentuj

Kategorie

