Napisane przez: torlin | 26/02/2017

Jane, Paul, Peter i Gordon czyli „Nie ma to jak szwagier”

pauljane

Największym przebojem świata w 1964 roku była piosenka „A World Without Love” zespołu Peter and Gordon. Dzisiaj jej związek z Paulem i Beatlesami jest nieczytelny, ale kiedyś!!! Każdy nastolatek wiedział, o co chodzi – o najpiękniejszą parę świata – Jane i Paula. Jane Asher była młodszą siostrą Petera Ashera i dziewczyną Paula. Mając 17 lat poszła na koncert Bitelsów w Royal Albert Hall, tak jej się spodobali, że poszła za kulisy. Zespół dyskretnie mrugając oczkiem zostawili Jane (17 lat) i Paula (21) w pokoju nie spodziewając się, że para siedząc na łóżku będzie sobie opowiadać o swoich sukcesach kucharskich. Ale zaraz po tym Paul przeniósł się do Asherów, była to elita kulturalna Londynu, ojciec – lekarz, matka – wykładowczyni w konserwatorium. Paul był synem pielęgniarki w Liverpoolu i pobyt w domu Asherów był niesłychanie go rozwijający. Sam prawie wychowywał się bez matki, umarła jak miał 14 lat, i całe brzemię wychowania wziął na siebie ojciec.

W domu Asherów raptem – oddajmy głos Paulowi – zmienił się jego świat: „„Ludzie, jedzenie, atmosfera, zabawa gry słowne po kolacji i wszystko inne to było wszystko dla mnie idealne. Ten dom przy numerze 57 w Wimpole … Wcześniej się z takim stylem życia nie spotkałem i dokładnie wszystko mi tam wtedy imponowało”. W przeciwieństwie do Jane, której nie odpowiadała rola jedynie „dziewczyny Paula”: „To takie typowe dla Paula. Chciał bym siedziała w hotelu George V z zespołem, zamiast wyjścia, spacerowania i poznawania Paryża. Dla mnie to było bardzo głupie i nie do wytrzymania. Dlatego, że on jest taki niepewny. Na przykład, ciągle mówi, że wcale nie interesuje go przyszłość, ale to nieprawda, skoro ciągle o tym mówi. Problem w tym, że on potrzebuje i mnie i uwielbienia fanów. Jest bardzo samolubny i to jest jego największa wada. Nie widzi tego, że moje uczucia do niego są prawdziwe oraz tego, że miłość fanów to tylko ich fantazja”.

I wtedy brat Jane poprosił Jane, aby ona poprosiła swojego chłopaka o piosenkę, bo z kolegą założyli zespół i nie mają przebojów. Paul obiecał napisać coś specjalnie dla nich, ale z lenistwa dał im jeden z utworów odrzuconych jako piosenka The Beatles.

I co ciekawe, nie tylko ta piosenka stała się największym utworem roku, ale i późniejsze wykonanie jej przez Bitelsów jest – moim zdaniem – o wiele gorsze niż zespołu „Peter und Gordon”.

na-samym-dnie

Jane zostawiła Paula w 1968 roku – jak mówi – z trzech powodów: McCartney zaczął brać LSD, miał przedziwne związku duchowe z Johnem i jawnie ją zdradzał. Polacy mogą ją kojarzyć jedynie z główną rolą „Na samym dnie” Skolimowskiego.

Czyli „Nie ma to jak szwagier”.

 

Responses

  1. Torlin pisze: Zespół dyskretnie mrugając oczkiem zostawili Jane (17 lat) i Paula (21) w pokoju nie spodziewając się, że para siedząc na łóżku będzie sobie opowiadać o swoich sukcesach kucharskich.

    Może i zespół tak myśleli, mrugając oczkiem, a tymczasem Paul wyciągnął swój klaser ze znaczkami i bardzo ciekawie opowiadał o tym, jak zdobył kolekcję mongolskich unikatów filatelistycznych. 😛

  2. No tak, ale rok przed odejściem Jane, Paul sobie z zespołem śpiewali. ☺
    ” When I” m 64 ” .
    Miał zdolności do pisania przebojów. Z jego piosenek korzystali i inni.
    Pisal nawet pod pseudominem z ciekawości i okazało ,że że też weszły wysoko na ” listę billboardy „.
    Moda, moda a do tych piosenek ciągle się wraca i odkrywa na nowo. Sam Paul tworzy coś solo jeszcze?..

  3. Nie zaczynajcie ze mną ze szwagrem 😉

    Prawdę mówiąc Beatlesów też nie lubię 😀

    Ale za to bardzo mile wspominam czasy kiedy miałem 21 lat, a pewna Kasia lat 17. To były czasy, listy do siebie pisaliśmy!

  4. #FakeNews by #OrangeBeatles …

  5. Julu!
    Tworzy, ale z jego solowej kariery ani jedna piosenka nie została mi w pamięci, może jedynie „Say, say, say” z Jacksonem.
    —–
    TesTequ!
    Po polsku powinno być” Zespół … zostawił” – mój błąd.
    ————-
    Gszczepa!
    Nie ma konstytucyjnego obowiązku kochać Bitelsów. Ale też mam prawo ich uwielbiać

  6. Torlin pisze: Tworzy, ale z jego solowej kariery ani jedna piosenka nie została mi w pamięci, może jedynie „Say, say, say” z Jacksonem.

    Załamka!

    A cały rewelacyjny album „Band on the Run”?

    A bondowski temat „Live and Let Die”?

    A ballada „Mull of Kintyre”?

    A cudowny zmiennymi klimatami „Uncle Albert/Admiral Halsey”?

    Tego ostatniego nie znalazłem na YouTube, ale jest tu, posłuchaj do końca:

  7. Znalazłam piosenkę nagrana przez Paula z Rihana i Kanyem Wesem pt.
    „Four Five Seconds ” z 2015 , nawet jakieś nagrody miała.
    Taka w stylu moim zdaniem ” The Beatles. ” ☺

  8. Julu! TesTeq!
    Wysłuchałem wszystkich zaproponowanych przez Was utworów, obok oczywiście tematu bondowskiego okazało się, że znam „Mull of Kintyre”. Ale z przykrością stwierdzam, że żadnego z tych utworów nie zapisałem u siebie w Spotify, chociaż mam tam 72 utwory The Beatles. Ale Johna Lennona z epoki postbitelsowskiej również nie znoszę, tych wszystkich „Kobiet”, „Indyków na Zimno”, „Imaginów” i „Mocy dla Ludzi”.
    Ale ja już widzę tak mam, że tak samo nie trawię Klenczona z Trzema Koronami.
    Julu, jak ten utwór jest podobny do bitelsowskich, to ja jestem indykiem na zimno w galarecie. Bo ten utwór ma więcej rapu niż moja absorpcja jest zdolna przyjąć.

  9. Żartujesz, tam nic rapu nie ma.
    Zobacz pod tym linkiem.

    Paul gra na akustycznej gitarze.
    Nie ten klip sobie poszuksles.

    Google Play http: https://g.co/kgs/L1MtiR

  10. Nie ma pomyłki, właśnie ten słuchałem. jak ten czarny facet śpiewa piosenki Bitelsów, to ja jestem Madonna di Campiglio.

  11. Przeciez tam śpiewa tylko Rihanna, z naciskiem śpiewa – nie rapuje.
    Wszystko przy wywijajacym na akustycznej gitarze Paulu. To właściwie ballada. Linia melodyjna. Żadne rapowanie.

  12. Ale się pięknie różnimy! Ciekawy jestem, które to utwory Beatles wyróżniłeś w swoim wyborze Spotify?

  13. Julu!
    A Kanye West co tam robił? Jadł fistaszki? 😉
    ————-
    Tes Tequ!
    1. While my Guitar Gently Weeps,
    2. Maxwell’s Silver Hammer,
    3. Golden Slumbers,
    4. Oh! Darling,
    5. I want You,
    6. Here Comes The Sun,
    7. Because,
    8. You Never Give Me Your Money,
    9. Girl,
    10. Yellow Submarine,
    11. Eleanor Rigby,
    12. Penny Lane,
    13. Hello! Goodbye,
    14. Lady Madonna,
    15. Something,
    16. The Long And Winding Road,
    17. When I’m Sixty Four,
    18. A Hard Day’s Night,
    19. I Should Have Known Better,
    20. I’m Happy Just To Dance With You,
    21. And I Love Her,
    22. Can’t Buy me Love,
    23. I Saw Her Standing There,
    24. Misery,
    25. Ask My Why,
    26. Please, Please Me,
    27. Love Me Do,
    28. P.S. I love You,
    29. Do You Want To Know A Secret,
    30. A Taste of Honey,
    31. Twist And Shout,
    32. All My Loving,
    33. Little Child,
    34. Please Mister Postman,
    35. Roll Over Beethoven,
    36. You Really Got A Hold On Me,
    37. If I Fell,
    38. Rock And Roll Music,
    39. I’ll Follow The Sun,
    40. Kansas City,
    41. Eight Days A Week,
    42. What You’re Doing,
    43. Help!,
    44. The Night Before,
    45. I Need You,
    46. You’re Going To Lose That Girl,
    47. Ticket To Ride,
    48. Yesterday,
    49. Norwegian Wood,
    50. Nowhere Man,
    51. Michelle,
    52. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band,
    53. With A Little Help From My Friends,
    54. Lucy In The Sky With Diamonds,
    55. A Day In The Live,
    56. Back In The U.S.S.R,
    57. Ob-La-Di, Ob-La-Da,
    58. Blackbird,
    59. Birthday,
    60. Honey Pie,
    61 All Together Now,
    62. All You Need Is Love,
    63. Come Together,
    64. Octopus’s Garden,
    65. Carry That Weight,
    66. The End,
    67. Her Majesty,
    68. Across The Universe,
    69. Get Back
    Ufff, ale czego się nie robi dla TesTeqa. mam wolny dzień, to pracowicie spisałem wszystkie utwory. Wyszło mniej, bo się okazało, że mam kilka powtórzeń. Są oczywiście, które kocham najbardziej ze wszystkich, przede wszystkim Honey Pie, When My Guitar, Oh. Darling i Across The Universe. Dla Ciebie TesTequ wszystko 😀

  14. Śpiewał optymistyczny referent. ☺
    Paul też. 😃

  15. Dzięki, Torlinie! Gdybym wiedział, że musisz ręcznie przepisywać, to bym nie odważył się spytać! Miałem nadzieję, że skopiujesz i wkleisz. Jeszcze raz dziękuję!

    Myślałem, że zestaw będzie tendencyjny, a tu cały przekrój twórczości! Największe zaskoczenie: „Her Majesty”. Największa radość: „Across the Universe”.

  16. Brakuje mi „She Loves You”, „From Me to You”, „I Want to Hold Your Hand”, „Piggies” no i „Strawberry Fields Forever”.

  17. TesTequ!
    Te tytuły to ewidentne moje zaniedbania – oczywiście. Może jedynie piosenka o świniach nie mieści się w moim kanonie. Najbardziej zdziwiony jestem, że nie upomniałeś się o „Hey Jude” i o „Revolution”. Nie wiem dlaczego, ale tej pierwszej piosenki nie znoszę. Chociaż jest utwór, którego jeszcze bardziej nie lubię: „The Ballad of John and Yoko”.
    Ps. Nie umiem skopiować ze Spotify.

  18. Racja! Jak mogłeś pominąć „Hej Jude” z ekstatycznym końcem, jeśli równie ekstatyczny koniec „All You Need Is Love” Ci nie przeszkadza! Nie wiem, czy zauważyłeś w końcówce „All You Need Is Love” fragment „She Loves You”?

    I oczywiście jak mogłeś pominąć OBIE wersje „Revolution” – szybką i majestatyczną z „Białego Albumu”.

    „The Ballad of John and Yoko” mam mocno w głowie, bo to jeden z ulubionych utworów wokalisty licealnego zespołu, w którym grałem. Lubię to przejście przy słowach: „Christ you know it ain’t easy”. Pogadamy o tym, jeśli mnie zaprosisz na 20-tą rocznicę Twojego blogu. 😉

  19. A to ci dopiero Torlinie, jaką ładną anegdotę wygrzebałeś!
    Przenosi w czasy odległe jak epoka naczyń dwustożkowych. Podobno w Beskidzie Sądeckim żyje pewien starzec, który jako jeszcze dziecko spotkał kogoś, kto je pamiętał z autopsji.

    A wiesz może, że wiele, wiele nieudanych małżeństw i przedsięwzięć później, po ponad 40 laty, panowie Peter & Gordon znów się reaktywowali i zaczęli straszyć publiczność niespodziewanymi występami podczas których wykonywali ten swój największy przebój? Wyglądali przy tym jak żywi, no przynajmniej do 2009 roku. Kiedy Gordon ostatecznie zaprzestał.

  20. Torlinie, Torlinie, Torlinie! Mam dla Ciebie prezent!

    Tu http://metmuseum.org/art/collection/ mnóstwo obrazów. Wiele z nich możesz legalnie wklejać, jeżeli w podpisie jest „Public Domain”!

  21. Na przykład:

  22. A tu http://metmuseum.org/art/collection/search/437877 link z opisem, gdzie jak byk stoi „Public Domain” i można sobie na dysku zapisać przez „Download”.


Skomentuj

Kategorie

