Napisane przez: torlin | 02/04/2017

Czerwony kwadrat – malarska prowokacja Torlina

To oczywiście żart, nawiązujący do Malewicza. Ale problem pozostaje. Przez lata nie wolno było stosować pewnych kolorów w określonych sytuacjach, inne zaś pasowały/niepasowały do siebie. Współczesny świat oczywiście wywrócił wszystkie kanony estetyki do góry nogami.

Jak już niektórzy z Was wiedzą, Wezyr odwołał wszystkie loty do Turcji do Marmaris, więc zostaję w kraju. Mam dwa tygodnie urlopu w maju, przedzielone Komunią Oleńki, więc pierwszy tydzień poświęcę na odmalowanie mojego pokoju, w drugim jadę do Krakowa, aby zdobyć najwyższy szczyt powiatu krakowskiego i wielickiego.

Ale wracając do pokoju, mam ochotę na bunt. Już w 2008 roku zdecydowałem się na ceglaną ścianę, co wywołało protest mojej żony, ale resztę mieszkania mam w bieli i beżach, delikatnych pastelach. Mam już ich po dziurki w nosie, ale muszę pamiętać, że moje mieszkanie jest ciemne, gdyż cały dom jest otoczony drzewami. Ciągle w głowie mam przestrogi projektantów i psychologów, które kolory są dobre, a które złe. Oranż z łososiowym pobudzają soki trawienne i zwiększa uczucie głodu, czerwony zwiększa ochotę na seks (coś w tym jest, a jaki był/jest kolor zamtuzów?), w sypialni najlepiej sprawdzają się błękity, zielenie i delikatne fiolety. Psychologia kolorów. Jaki odcień ścian wybrać, żeby nie zwariować.

Ale ostatnie zdanie jest przewrotne, mnie nie chodzi o to, że źle pomaluję ściany i zwariuję, tylko ja mam dosyć bieli, beżów i pasteli. Nie wytrzymuję nerwowo.W związku z tym postanowiłem obok czerwonej, a raczej ceglastej ściany wprowadzić intensywnie czerwone fragmenty. I zamówię do tego obrazy na płótnie. A następnie zwariuję.

Responses

  1. Jakiś czas temu zrealizowałem marzenie z dzieciństwa i zaopatrzyłem jedną ze ścian w mapy świata. Sprawdza się zaskakująco dobrze, narzekam tylko na wykonanie (delikatnie odchodzą od ściany w niektórych miejscach) i zdecydowanie się na dwie mniejsze zamiast jednej wielkiej na całą ścianę.

    W firmie w której pracuję, jedną z sal konferencyjnych przemalowano w jaskrawe kolory (czerwono-żółto i jeszcze z rozmaitymi dodatkami), na początku było bardzo dziwnie, ale już się przyzwyczaiłem.

    P.S. Odezwij się jak będziesz w Krakowie;-)

    P.S.2 Przyznam że nie wiem jaki jest najwyższy szczyt powiatu krakowskiego i wielickiego.

  2. Gszczepa!
    1. Chcę trochę poszaleć, znudziły mi się banalne ściany. W pokoju mam zamiar na czerwonym pasie od sufitu do podłogi dać reprodukcję (moim marzeniem jest płótno) albo aktu schodzącego po schodach nr 2, lub którąś ze swoich fotografii przerobionych na dzieła wielkich mistrzów przy pomocy aplikacji Prisma lub Pikazo.
    2. najwyższym szczytem powiatu krakowskiego jest Grodzisko na Wyżynie Olkuskiej
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Grodzisko_(Wy%C5%BCyna_Olkuska), a najwyższym szczytem powiatu wielickiego jest Chorągwica
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Chor%C4%85gwica, a do niej prowadzi żółty 5-kilometrowy szlak turystyczny z Wieliczki.
    3. Moim marzeniem jest również zobaczyć kościół w Grabiu
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Grabie_(powiat_wielicki), jest przepiękny, naprzeciw Nowej Huty (po drugiej stronie Wisły).
    4. Obowiązkowo, musimy się dogadać tylko, czy idziemy na piwo, na obiad, czy robimy razem jakąś wyprawę.

  3. Torlinie, połącz akt schodzący po schodach ze swoją fotografią! To byłby szok: Torlin zbyt skromnie ubrany schodzący po schodach na ścianie. Albo schodzący z najwyższej góry w Belgii. Albo Torlin goniący po schodach Smerfy (wnuczki by się ucieszyły). 😉

  4. Z tego, co tu piszesz, wynika, że jak nijak nie podążam za obowiązującą estetyką. Pokój bowiem (który służy mi też za sypialnię) mam od trzech lat pomalowany na coś, co w katalogu oficjalnie nazywa się „Złoty posąg” – takie stonowane złoto 🙂

    Co do tej czerwieni i seksu… Amerykanie mają fioła na punkcie tego koloru. W kontekście Twojej notki, aż boje się myśleć, o czym to może świadczyć 😀

  5. TesTequ!
    Z tym nago po schodach. Wiesz, wydaje mi się, że co kobita to kobita, ja już najatrakcyjniejszy nie jestem. Torlin goniący piękność po schodach – ha!!! Ale czy ja muszę swoje marzenia wyartykułować na ścianach? Nie wystarczy mi brama do raju? 😉
    ————
    Celcie Drogi!
    Nie złapałem o tym czerwonym w moim kontekście, będzie to pas przypuszczalnie 70-centymetrowy z góry na dół. Mówienie o dominacji koloru czerwonego uważam za informację zdecydowanie przesadzoną i przedwczesną.
    A Twoje złoto? Z czym przestajesz, takim się stajesz. Tylko pamiętaj o Midasie.

  6. Czerwień to też majestat – więc nie zaszkodzi ją umieścić …
    A złoto to wieczność – więc i trochę złota się przyda…

  7. Torlin goniący piękność po schodach? Napisałem, że goniący Smerfy! A wiesz, kto gonił Smerfy? Gargamel! 😀

    Mógłbyś sobie jakąś fototapetę z ośnieżonymi szczytami nakleić…

  8. Ja wiem Stokrotko, czy pasek czerwonego będzie symbolem majestatu? Chyba majestatku? 😉 A tak naprawdę czerwień szat królewskich to purpura – · ciemna czerwień z odcieniem fioletu. Ale Stokrotko będę dobrym władcą, wyrozumiałym i gospodarnym 😉
    ————-
    TesTequ!
    Robię na zamówienie fototapetę, chcę w perspektywie korytarza, w kuchni, dać jakby zarysowanie odrzwi i zza nich widok na średniowieczną wąską uliczkę np. Awinionu.

  9. Taka fototapeta to jest to!

  10. Od czasu zeszłorocznego zachorowania jestem przymusowym abstynentem :D, ze zdolnością do wypraw też tak sobie. Tak więc zapraszam na obiad 😉

  11. No to jesteśmy wstępnie umówieni

  12. Nie złapałem o tym czerwonym w moim kontekście

    Torlinie, wspominasz tu, że kolor czerwony zwiększa ochotę na seks. Do tego nawiązywałem mówiąc o słabości Amerykanów do czerwieni 😉

  13. Celcie, o tym to ja wiem. Nie zrozumiałem zdania: „Co do tej czerwieni i seksu… Amerykanie mają fioła na punkcie tego koloru. W kontekście Twojej notki, aż boje się myśleć, o czym to może świadczyć 😀”. Usiłuję się dowiedzieć, o czym się boisz pomyśleć, że może to być w moim pokoju? Bo jedyne, co mi przychodzi na myśl, to zamtuz. 😉


Skomentuj

Kategorie

