Napisane przez: torlin | 18/10/2017

Pytanie jak jętka jednodniówka

CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=243854

Pytanie jednodniowe, Szczurek w swoim komentarzu u Wachmistrza użył sformułowania: „zaginęła jak ciotka w Czechach”. Postanowiłem znaleźć w Internecie, o co to chodziło, ale bez skutku. Raczej – patrząc na wyniki – popularniejsze jest „zgubić się jak ciotka w Czechach”. Jestem wielbicielem języka polskiego, widzę, że rzecz jest w miarę popularna, tymczasem ja dowiedziałem się o tym powiedzeniu pierwszy raz w życiu. Czy ktokolwiek wie, jak naprawdę ono brzmi, i skąd się wzięło?

Na prawdziwy wpis musicie poczekać do jutra. A mam piękną rzecz.

Responses

  1. Gdybym wiedział, że wywołam niepokój to pewnie bym się ugryzł w język 🙂 Spotkałem się z takim powiedzeniem, w kontekście zagubienia się kogoś w jakiejś sprawie czy też sprawach oraz na zasadzie: zgubił się (zagubił się) jak ciotka w Czechach. Sądziłem, że jest to żarcik słowny szerzej znany.
    Pozdrawiam z Krainy Loch Ness

  2. Drogi Szczurku!
    W ogóle nie zrozumiałeś mojej myśli, ja Ci jestem za ten zwrot bardzo wdzięczny. Przy języku polskim zachowuję się jak morfinista, a przy takich perełkach, których nie znam, to tak, jakby dali mi powąchać morfinę, ale nie dali spróbować. Od razu mam ochotę zbadać etymologię wyrażenia, jego prawdziwą treść, i odkryć wszelkie związane z nim anegdoty.
    Ale jakoś cicho jest (cicho wszędzie, głucho wszędzie…) 😀

  3. W moich stronach do Czech nie tak daleko, ale nigdy tego nie słyszałem.


Skomentuj

Kategorie

