Napisane przez: torlin | 06/06/2018

Zostałem strollowany w GW

Wziąłem udział w dyskusji pod artykułem Dominiki Wielowieyskiej pt. „To nie kolano, tylko infekcja – dlatego Jarosław Kaczyński zwlekał z decyzją ws. posła Pięty” i zostałem strollowany. Komentarza właściwie nie będzie, w ostateczności mój będzie pięciowyrazowy na końcu notki:

sciencexxi05.06.2018, 07:35

Sądząc z opisu, prezes miał otwarte kolano do diagnostyki i wdała się infekcja. Niestety to nie jest dla niego dobra prognoza. To się kiepsko leczy, a dalsza operacja może dać paskudne komplikacje….

Za (kciuk w górę) – 37; przeciw (kciuk w dół) – 1 – dalej „z” i „p”, a jeszcze dalej i bez literek

olean05.06.2018, 07:41

@sciencexxi

I za to wypiję.

Z –  16; p – 1

torlin505.06.2018, 07:45

@olean

Bardzo mi przykro, ale nawet największemu wrogowi nie życzę choroby, cierpienia ani śmierci.

Z– 9; p – 20

arthur_dent05.06.2018, 08:31

@torlin5

A ja owszem. Dlaczego nie? Świat bez Kaczyńskiego będzie lepszym miejscem.

z-24; p-0

mdzj05.06.2018, 08:50

@torlin5

>  …nie życzę choroby, cierpienia ani śmierci.

Ja życzę tylko, aby poniósł _odpowiedzialność_ za zło, które wyrządził. I nie są to miłe życzenia.

Poprawność, też na swoje granice.

21-0

evergreen11105.06.2018, 09:10

@torlin5

Czyli że żyjąc podczas wojny, nie życzyłbyś największemu wrogowi – Hitlerowi – choroby, cierpienia ani śmierci.

Prawdziwie szczery chrześcijanin z ciebie. Gratuluję!

15-1

torlin505.06.2018, 09:48

@evergreen111

Hitler bombardował, wywoływał wojny, zakładał obozy koncentracyjne. To porównanie jest oburzające, co Ty wypisujesz tutaj (i większość z Was). Mówię to jako niewierzący liberał i olbrzymi przeciwnik Kaczyńskiego. A w ogóle zgodnie z Prawem Godwina zakończyłem dyskusję, nie po drodze mi z nienawiścią. Zachowujecie się jak Kaczyński, tylko à rebours.

9-10

evergreen11105.06.2018, 10:48

@torlin5

Kaczyński kieruje łamaniem Konstytucji (nie ma większego przestępstwa niż to!), rozwaleniem TK i sądów, szykuje zamach na wolność prasy/telewizji, obelżywie wyzywa myślących inaczej niż on. Życzę WSZYSTKIEGO NAJGORSZEGO NISZCZĄCEMU DEMOKRACJĘ „zwykłemu posłowi”.

JA nie nadstawiam drugiego policzka, bo polityczni przestępcy przyleją wtedy jeszcze mocniej!

13-1

bazbaz197305.06.2018, 10:55

@torlin5

Widzisz – możesz powoływać się na prawo Godwina, jednak nie możesz zaprzeczyć, że metody dążenia do władzy Hitlera jak i Kaczyńskiego są bardzo podobne. Atak na sądy zawłaszczenie państwa, romans z prawicowymi bojówkami, beanie za mordy przeciwników politycznych… Nie – Kaczyński nie bombarduje ale Kaczyński pośrednio zabija. Zabija np ludzi, którym odebrał środki do życia i ci popełniają samobójstwa (tzw. ustawa dezubekizacyjna a tak naprawdę będąca zemstą komuchów na tych, którzy porzucili komunę i pracowali dla wolnej Polski i ich rodzinach).

16-0

evergreen11105.06.2018, 13:43

@torlin5

JAK TO BYŁO Z HITLEREM I JEGO PARTIĄ? I CZY NA PEWNO KACZYŃSKI NIE IDZIE DOKŁADNIE W JEGO ŚLADY?

  1. Demokratyczne wybory (głosami sfrustrowanych i zniechęconych, ale nie większości społeczeństwa) wywindowały do władzy ludzi obiecujących „dobrą zmianę”.
  2. Władza została skupiona w ręku jednostki – przy pozorach parlamentaryzmu i praworządności.
  3. Wola ludu stała się pretekstem do wprowadzania szybkich rozwiązań systemowych (stanęła ponad prawem).
  4. Zapanował kult wodza – nieomylnego, wielkiego stratega, troszczącego się o dolę prostego ludu.
  5. Struktury demokratycznego państwa prawa zostały podporządkowane władzy (w tym prokuratura i sądownictwo).
  6. Prawa mniejszości (etnicznych, seksualnych, politycznych etc.) przestały być szanowane, a przedstawiciele tych mniejszości stali się obiektem pogardy i represji.
  7. Opozycja straciła prawo głosu.
  8. Przeciwnicy i krytycy „zmiany” i przełomu uznawani byli za wrogów i ludzi, których należy usunąć z drogi.
  9. Stworzony został system, w którym szansę na robienie kariery otrzymały jednostki mierne, intelektualnie ostające od przywódców, lecz wierne i fanatyczne.
  10. Odwoływano się do retoryki narodowej, ze wskazaniem na „wolę ludu”.
  11. Społeczeństwo miało tworzyć monolit kierujący się tymi samymi wartościami (niechęć i agresja wobec jednostek czy grup odstających od „słusznego” schematu).
  12. Państwo przejęło kontrolę nad życiem jednostki (stosując indoktrynację – od najmłodszych lat, inwigilację i rozbudowując aparat propagandy).
  13. Narodowi socjaliści (tak tak, ci od Hitlera) postawili sobie za cel wyniszczenie wykształconego jeszcze w czasach cesarstwa systemu sądowniczego, opierającego się na zasadzie niezawisłości sędziowskiej. Jednym z pierwszych kroków podjętych przez nazistów była likwidacja dotychczasowej polityki kadrowej w sądownictwie.

Od 1933 r. to nie prezesi sądów i sędziowie rozdzielali między siebie poszczególne zadania i funkcje, ale o nominacjach sędziowskich decydował minister sprawiedliwości. Nowa ustawa o urzędnikach państwowych nadawała ministrowi sprawiedliwości przywilej kierowania nieposłusznych lub podejrzanych politycznie sędziów na emeryturę. Miejsce „starych” sędziów zajmowali bardzo młodzi członkowie NSDAP.

JAK WIDAĆ, MAMY POWTÓRKĘ Z HISTORII.

12-1

katejot66605.06.2018, 14:52

@torlin5

„Bardzo mi przykro, ale nawet największemu wrogowi nie życzę choroby, cierpienia ani śmierci.”

A czego mam życzyć człowiekowi, który skutecznie wpycha mój kraj w łapy rosyjskie?

2-0

katejot66605.06.2018, 15:05

@torlin5

…prawo Godwina…

„Prawo Godwina” ma sens w stabilnych demokracjach, gdy dyskutuje się o ekonomii, polityce społecznej lub o czymś takim.

Czy dyskutanci w (np.) Syrii nie mają prawa wspominać rządów Hitlera?

W Polsce nie ma jeszcze wojny domowej ale istnieją podobieństwa do Niemiec z lat trzydziestych. Zaryzykuję twierdzenie, że pr. Godwina nie obowiązuje nas.

6-0

anca3805.06.2018, 16:48

@torlin5

Nie rozumiem czemu ci przykro? To raczej dobrze świadczy o twoim charakterze, masz prawo być dumnym!

0-1

Powiem szczerze, że jestem przerażony.


Responses

  1. Cóż, ci ludzie po prostu są szczerzy. Podejrzewam, że każdy z nas miewa myśli lub marzenia, do których przed innymi nigdy się nie przyzna. Powstrzymuje nas wychowanie, kultura, mocno wpojone zasady etyczne. Ale te myśli są. Uczciwie, Torlinie: czy nigdy nie życzyłeś nikomu śmierci? Czy nie ma ludzi, których odejście ze świata by cię ucieszyło? Ja tego o sobie powiedzieć nie mogę.
    Problem polega na tym, że anonimowość Internetu pozbawia ludzi hamulców. I to jest niepokojące zjawisko, bo obniża się próg tego, co publicznie można powiedzieć, a w ślad za tym może obniżyć się próg tego, co można ZROBIĆ.
    A to oznaczałoby regres cywilizacyjny.

  2. Przeczytalem i tylko pokiwalem glowa. W takim swiecie zyjemy. Metoda odwolywania sie i przyrownywania do Hitlera stala sie obecnie modna. Tego typu zabieg jest odskocznia do czynow absolutnie nagannych a nawet zbrodniczych. Swiat”wielkiej polityki” dostarcza nam wiele przykladow, ktore winny byly czegos nas nauczyc.

    Pawel Lubonski pyta:

    „..czy nigdy nie życzyłeś nikomu śmierci? Czy nie ma ludzi, których odejście ze świata by cię ucieszyło?”

    W jednym i drugim przypadku odpowiem – „Nie”.

    Pozdrawiam

  3. Wyliczanki evergreen111 (jak to odmienić?) nie konstruowałem, ale opinię, że Kaczyński idzie ścieżką Hitlera (ma o wiele, wiele bardziej pod górę) sformułowałem jak tylko na nią wkroczył. Teza była niedyskutowalna w gronie większości znajomych. Żaden powód do dumy. Świadomość członkostwa w takim społeczeństwie jest dołująca. Teraz wychodzi na to, że nie dotyczy to tylko wsi, dzielnicy, miasta, czy państwa. Dotyczy kontynentu i świata. Widocznie jestem „myślący inaczej”, taki tylko średnio inteligentny szympans.

    A propos Twojej notki – nie wiedziałeś wcześniej, że na każdego Torlina przypada kilkudziesięciu trolli? Każdy zakątek Internetu wrzeszczy do Ciebie tą wiedzę.

  4. No nie wiem, miałam operowane kolano, wstałam po 4 dniach, żadnej infekcji nie było. Widocznie nie wisiało nade mną aż tyle niemiłych spraw co nad tym
    pacjentem. Poza tym nie byłam pacjentem szczególnej troski a operowana byłam w szpitalu MSW a nie w wojskowym.
    Torlinie, ponieważ to ugrupowanie specjalizuje się w kłamstwach mniejszych i większych, to zapewne prawdy nikt się nie dowie. Może już nawet oni sami nie wiedzą jak ta prawda brzmi.
    Miłego;)

  5. Dzielny Torlin oparł się wizji świata w barwach czarnej i białej.
    Za takie niepokorne myślenie zmyto mu główkę.
    Biedny Torlinek:)

    Torlinie
    Jest nas więcej.

  6. Mario!
    Bardzo dziękuję za miłe słowa, twierdzę, że nie dość, że „jest nas więcej”, ale „jest nas większość”, tylko że ta większość nie ma czasu zajmować się głupimi komentarzami.
    ———
    Droga Anabell – przepraszam – ale nie to było tematem mojej notki.
    Ale jeżeli już poruszyłaś temat Kaczyńskiego, to doskonały komentarz Galopującego Majora „Państwo w stanie paraliżu. Rehabilitacja kolana wyłączyła kraj z gniazdka” zamieściła GAZETA WYBORCZA.
    Przepraszam, muszę raptem wyjść, c.d. po powrocie

  7. Ciąg dalszy do Anabell!
    Galopujący major ma rację, jak Kaczyński zniknął, to jakby odłączyli naszą ojczyznę od prądu, wyjęli wtyczkę z gniazdka. Nikt nie wie, co ma robić, jakie podjąć decyzje, jakie powinny być wyroki. NNNW*. Pan Poseł Pięta, członek służb specjalnych, zostawia laptop włączony na odpowiedniej stronie, a wieczorami opowiada o trudach ss** swojej kochance w łóżku. Pan Macierewicz podaje do wiadomości publicznej spis polskich agentów, bo ich nie lubi.
    Podobał mi się mem z mówiącą z trybuny Pani Premier: „ta kochanka panu Pięcie po prostu się należała”.
    * – nikt niczego nie wie
    ** – służby specjalne
    —————–
    Pawle! Vandermerwe!
    Nie, nigdy nie pragnąłem czyjejś śmierci (chociaż śmierć Kaczyńskiego by mnóstwo wyjaśniło), ani kalectwa, choroby, dramatów. Nawet nie wiem, czy do więzień bym wsadzał. Pozbawiałbym ich majątków, wszystkich, szczególnie tych, których nie cierpię najwięcej, czyli Macierewicza i Szyszkę.
    ————-
    Tempie, wiem, że trolli jest mnóstwo, zastanawiające jest nie to, że jest tyle popierających ich komentarze, tylko że nie ma ich adwersarzy.

  8. trolli jest mnóstwo, zastanawiające jest nie to, że jest tyle popierających ich komentarze, tylko że nie ma ich adwersarzy.
    Próbujesz ścieżki Pana Kuczyńskiego ?
    Chrystusowi nawracanie pogan udało się dopiero po ukrzyżowaniu..

  9. Torlin: „trolli jest mnóstwo, zastanawiające jest nie to, że jest tyle popierających ich komentarze, tylko że nie ma ich adwersarzy.”

    Moim zdaniem to dość zrozumiałe. Ludzie reprezentujący jakiś poziom moralny i intelektualny rzadko mają ochotę wdawać się w połajanki z tego rodzaju osobnikami. Mają ciekawsze rzeczy do roboty.
    Na publicznych, niemoderowanych forach internetowych nie ma co szukać sensownej dyskusji, bo nawet jak znajdziesz odpowiedniego rozmówcę, to zaraz z boku wjedzie jakiś dureń z prymitywnym hejtem.

  10. @Torlin
    Napisałam nieco enigmatycznie a idzie mi o to, że i tak nie dowiemy się prawdy co do pobytu JK w szpitalu- po prostu każdy jeden pisuarowiec kłamie jak najęty i powtarza tylko to, co mu jego wierchuszka nakazała.
    Polska już tak ucierpiała po dotychczasowych działaniach wodza tej cudnej partii, że tak naprawdę nie ma znaczenia czy i kiedy delikwent wyzdrowieje.
    Każdy będący blisko wodza śni teraz tylko jeden sen , a głównym motywem jest awans.
    Miłego;)
    P.S.
    Nie szkodzi, że nie lubisz kaktusów.Są interesujące, choć czasami kłują.;)))

  11. @ temp,

    „..ale opinię, że Kaczyński idzie ścieżką Hitlera (ma o wiele, wiele bardziej pod górę) sformułowałem jak tylko na nią wkroczył. ”

    Mysle, ze mocno naciagane i niesprawiedliwe. Bez przesady.

    Pozdrawiam

  12. Anabell!
    Nie wiem, czy czytałaś Galopującego Majora, ale akurat w tym wypadku ma bardzo dużo racji. Polska jest odłączona od prądu, jak lodówka, jest nieczynna. Jak patrzę na Przyłębską niepotrafiącą odpowiedzieć na najprostsze pytanie, bo nie ma wytycznych, to póki co śmieję się do rozpuku, ale pewnie niedługo mi przejdzie w śmiech przerażenia.
    ————–
    Piotrusiu!
    A dlaczego „ścieżki Pana Kuczyńskiego”? Nie zrozumiałem.
    ————-
    Pawle!
    Masz całkowitą rację, ale w tym przypadku nie jest to odwzorowanie tradycyjnego hejtu. Straszne rzeczy są w różnych Pudelkach czy rzeczywiście otwartych, niemoderowanych forach, ale tutaj masz przykład skrajny z drugiej strony – Gazeta Wyborcza wpuszcza tylko komentarze zalogowanych czytelników (czy tylko prenumeratorów – tego nie wiem) i teoretycznie jestem w grupie „swojej”, ludzi podobnie myślących i tej samej orientacji politycznej. I z nimi właśnie się nie zgadzam. Na tym polega mój dramat. I to nie pierwszy w moim życiu, kibicowanie Legii wystawia moją silną wolę i poczucie moralności również na wielką próbę.
    Ps. Jak mówi mądre przysłowie, czy powiedzenie: „Panie Boże, broń mnie przed moimi przyjaciółmi, a z wrogami to ja już sam sobie dam radę”.
    ————–
    Vandermerwe!
    Masz całkowitą słuszność, i dlatego zareagowałem.

  13. @ vandermerwe
    Tutaj zaznaczam, że nie przypisuję przedmiotowi oceny takich celów ostatecznych, jakie wyznaczył sobie Wielki Austriak. Natomiast ścieżka realizacji własnych celów jest wcześniej opisana w 13 punktach. Myślę, że wiele dyktatur z powodzeniem przeszło tą ścieżką. To, że ścieżka kiedyś i gdzieś się kończy, to inna sprawa.

    P.S.
    Zawsze z niecierpliwością czekam na Twój komentarz pod notkami. Twoja perspektywa powoduje, że trzeba korygować swój punkt widzenia.
    A propos „punktu widzenia” – jest hipoteza, człowiek ma swój punkt widzenia, gdy szeroki horyzont z młodości zawęzi mu się z wiekiem do punktu. Powinni o tym pamiętać szczególnie ci, którzy mają ten punkt zabetonowany.

  14. @ Temp,

    Pozwolilem sobie na komentarz do mysli „evergreen111″

    ” Demokratyczne wybory (głosami sfrustrowanych i zniechęconych, ale nie większości społeczeństwa) wywindowały do władzy ludzi obiecujących „dobrą zmianę”.”

    Nie jestem przekonany, ze akurat tylko sfrustrowani glosowali na PiS. PO przegrala nawet w rejonach, gdzie dotychczas wygrywala. To twierdzenie o „nie wiekszosci spoleczenstwa” w przypadku polskich wyborow to lekka demagogia, gdyz przy niskiej frekwencji wyborczej zadan partia nie rzadzila z mandatu wiekszosci spoleczenstwa.

    „Władza została skupiona w ręku jednostki – przy pozorach parlamentaryzmu i praworządności.”

    Jak na dyktatora na miare Hitlera wyjatkowo J.Kaczynski jest niechetny do osobistego brania wladzy w rece.

    ” Wola ludu stała się pretekstem do wprowadzania szybkich rozwiązań systemowych (stanęła ponad prawem).”

    PiS uzyskalo mandat pozwalajacy na zmiany systemowe. Nie jest to wola ludu lecz pewne realia polityczne, od ktorych nie mozna uciec. Z jakiegos powodu PiS jest pierwsza od 89-go roku partia rzadzaca samodzielnie. Zgodze sie natomiast z teza, ze rzady PiS wykazaly slabosc wielu struktur/instytucji panstwa majacych strzec ladu prawnego i konstytucyjnego RP.

    „Zapanował kult wodza – nieomylnego, wielkiego stratega, troszczącego się o dolę prostego ludu”

    Mysle, ze J. Kaczynski jest najlepszym z polskich politykow, nawet jesli nie podzielam jego wizji swiata. Obawiam sie jednak, ze ow „kult wodza” to wytwor wyobrazni jego przeciwnikow, ktorzy wszelkie wydarzenia na scenie politycznej probuja wytlumaczyc wodzowskimi zapedami prezesa, gdyz tak jest najlatwiej.

    .
    „Struktury demokratycznego państwa prawa zostały podporządkowane władzy (w tym prokuratura i sądownictwo).”

    Tylko potwierdza slabosc systemu, ktory zostal ustanowiony po 89-roku. Trudno miec pretensje do sil politycznych, gdy te slabosc wykorzytuja.
    Poza tym jesli mowimy o demokracji to warto sprecyzowac jaka demokracje mamy na mysli. Rozumiem – demokracja liberalna.

    „Prawa mniejszości (etnicznych, seksualnych, politycznych etc.) przestały być szanowane, a przedstawiciele tych mniejszości stali się obiektem pogardy i represji.”

    To jest polski problem spoleczny starszy niz rzady PiS.

    „Opozycja straciła prawo głosu.”

    Tutaj to jawna przesada. Opozycja stracila nie tyle prawo glosu co glos, z wlasnej nieprzymuszonej woli. Polska opozycja blaka sie obecnie po politycznych bezdrozach.

    ” Przeciwnicy i krytycy „zmiany” i przełomu uznawani byli za wrogów i ludzi, których należy usunąć z drogi.”

    Dosyc drastyczne okreslenie „usunac z drogi” jest chyba wielka przesada. Natomiast w Polsce rzeczywiscie brakuje sensownego dialogu politycznego. Jest to jednak problem starszy niz rzady PiS. Inna sprawa, ze w dojrzalych demokracjach rowniez pod tym wzgeldem obecnie nie jest najlepiej.

    „Stworzony został system, w którym szansę na robienie kariery otrzymały jednostki mierne, intelektualnie ostające od przywódców, lecz wierne i fanatyczne.”

    Sadze, ze odnosi sie to do kazdej partii politycznej w Polsce.

    „Odwoływano się do retoryki narodowej, ze wskazaniem na „wolę ludu”.
    Społeczeństwo miało tworzyć monolit kierujący się tymi samymi wartościami (niechęć i agresja wobec jednostek czy grup odstających od „słusznego” schematu).”

    Mysle, ze to jest frazeologia nie bardzo poparta faktami. W podobny sposob mozna powiedziec o przeciwnikach PiS. W moim odczuciu roznica jest niewielka.

    „Państwo przejęło kontrolę nad życiem jednostki (stosując indoktrynację – od najmłodszych lat, inwigilację i rozbudowując aparat propagandy).”

    Za czasow rzadow PO, znany postepowy publicysta ( obecnie aktywnie udziela sie w zwalczaniu wladzy) , w prywatnej rozmowie ze mna okreslil Polske jako panstwo policyjne. Ponownie slabosc prawnych i konstytucyjnych zabezpieczen siegajaca czasow przed rzadami PiS.

    Pozdrawiam

  15. Co do krytyki prawa Godwina to ja się w znacznej mierze zgadzam — to, niestety, wchodzenie w te same buty, przynajmniej jeśli chodzi o ideologię, w tym podejście do demokracji. (W znacznej mierze, bo ze szczegółami bym polemizował.)

    Co do życzenia zdrowia/niezdrowia, to jestem blisko Twojej, Torlinie, postawy. Tzn., czasem jakimś piratom drogowym życzę by trafili do szpitala, ale nie życzę im ciężkiej choroby, tym bardziej cierpienia, a jedynie życzę im nauki płynącej z doświadczenia bycia pacjentem. Ale Kaczyńskiemu… raczej rozkoszy emerytury 🙂

    A tak w ogóle, to warto było zabierać głos?

  16. @Torlin
    Ta pani nie bez kozery była przez tyle lat pozbawiona jakiegokolwiek awansu w swej karierze zawodowej. Przedtem też nie potrafiła sklecić kilku zdań z sensem.Przypatrz się tej obecnej kadrze- nawet ich tytuły naukowe są niestety niewiele warte.Posłuchaj jak bredzą- albo powtarzają to co im kazano, albo błądzą w swych szarych komórkach szukając odrobiny sensu i
    niestety nie mogą go znalezć. Przecież cała ta kadra jest dobrana na zasadzie- mierny ale wierny a im większe głupoty gada lub wyprawia tym lepiej. Przypomina mi to okres radosnej PRL, gdy ktoś zostawał np. ministrem budownictwa bo miał nazwisko Cegła.A teraz im ktoś głupszy tym lepszy bo bardziej kraj pogrąży w ciemności.

  17. Torlin: „teoretycznie jestem w grupie „swojej”, ludzi podobnie myślących i tej samej orientacji politycznej. I z nimi właśnie się nie zgadzam.”

    Twój błąd i twoje nieszczęście polegają na tym, że chciałbyś widzieć „swoją” grupę jako ludzi nie tylko popierających tę samą partię lub mających te same poglądy polityczne, lecz również reprezentujących podobny poziom moralny i intelektualny. Żeby „nasi” byli automatycznie mądrzy, dobrzy i szlachetni, a „tamci” przeciwnie. Tylko że cudów nie ma. Taka zgodność jest możliwa w niewielkim kręgu towarzyskim (który, nawiasem mówiąc, łatwo przeradza się w kółko wzajemnej adoracji), ale nie w przekroju całego społeczeństwa.

  18. Anabell!
    Ja to wszystko rozumiem, mnie się też to wszystko nie podoba. Ale mimo wszystko nie pragnę cierpienia fizycznego Szydło, Sakiewicza czy Rydzyka, ani ich śmierci.
    Ps. Przepięknym przykładem takiej „cegły” jest autentyczna historia Rosjanina o nazwisku Polak (Поляк), opowiadał o nim Przymanowski, i były z nim sceny w filmach chyba „Kierunek Berlin” czy „Zwycięstwo”. Kapitan Armii Czerwonej, Rosjanin, o nazwisku Polak, został przeniesiony do nowo tworzącej się Armii Kościuszkowskiej. Na jego protesty, że jest Rosjaninem, a nie Polakiem, tylko ma tak na nazwisko, dostał jedno krótkie żołnierskie pytanie: „как bac зовут”? (jak się nazywacie)? Поляк (Polak). To do polskiej armii. To jest autentyk.
    —————
    Tempie!
    Poruszyłeś bardzo ważny temat, zabetonowanie tego punktu. Walczę z tym u siebie jak mogę.
    —————
    Vandermerwe!
    Bardzo lubię Twoje wpisy. I trzeba przyznać, rzadko mam okazję do kontry, bo się generalnie zgadzam ze wszystkim. Nie rozumiem PO, i mam jej dość. Z ostatnich chwil: „Zmiana w komisji badającej aferę Amber Gold. Sejm, w trakcie wieczornego bloku głosowań, zgodził się na włączenie w skład komisji Bartosza Kownackiego z PiS. Były wiceminister obrony zastąpił na tym miejscu Stanisława Piętę. Zaskakujący był wynik wieczornego głosowania w Sejmie. Za odwołaniem Pięty było 402 posłów. Ale przeciwko jego odwołaniu było ośmioro posłów PO, w tym szef Platformy Grzegorz Schetyna”. Rozumie ktoś coś z tego?
    —————–
    PAK-u!
    Prawo Godwina jest dla mnie wspaniałe, nawiązywanie do Hitlera – moim zdaniem – świadczy o braku argumentów. Naprawdę, jakiegokolwiek prawicowca czy lewicowca robiącego coś złego, łącznie z miejscami odosobnienia, nie można porównywać z przerażającymi zbrodniarzami jak Hitler, Stalin, Amin czy Pol Pot. Nawet Mussoliniego nie można do nich zaliczyć.
    „A tak w ogóle, to warto było zabierać głos?” To jest problem mnóstwa ludzi na świecie, lepiej milczeć, siedzieć cicho i się nie narażać – czy też reagować? Na prześladowanie dziewczyny w tramwaju, na przeklinanie ośmioletniego chłopca, na rzucenie pustego opakowania po papierosach w kwiatki, gdy o 2 metry dalej jest kosz. O tym jest Twoja notka u mnie, na którą później odpowiem – ale w generaliach – trzeba zawsze znaleźć złoty środek.
    ———–
    Pawle!
    Dziękuję Ci za komentarz. Niestety, masz całkowitą rację.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: